Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko rahaa rippilapselle lahjaksi? Mikä olisi sopiva summa?

Vierailija
06.05.2013 |

Juhliin menee minä (olen yh) + kaksi lasta, juhlissa on ruoka.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilapsi? Outo sana.

Ei sillä mitään väliä ole onko siellä ruokaa tms. Annat sen verran kun voit. 50€ on jo tosi hyvä summa, vähemmänkin käy ihan hyvin.

Vierailija
2/13 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sun rippilapsi, eli olet kummi? mä annoin 200 €, mutta mulla onkin varaa.

50 € riittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin 20€. Ei ollut kummilapsi kyseessä.

Vierailija
4/13 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun kummilapseni vaan ystävän lapsi. Eikö niitä rippilapsiksi sanota...

Lapsi / Nuori joka pääsee siis ripille sunnuntaina.

Vierailija
5/13 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilapsiahan ne. Voit viedä ihan semmoisen summan kuin kohtuulliselta tuntuu. 20 € varmaan alaraja ja sekin riittää.

Vierailija
6/13 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilapsiksihan niitä ripille pääseviä yleisesti kutsutaan. 20 - 30 euroa on ok.

Vierailija
7/13 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ole kummi, niin 20-50 euroa, jos olet kummi, niin 50-100 euroa. Ja tietenkin omien varojen mukaan, jos ei ole varaa isoon summaan, niin pienikin riitää, ei tarvitse konkursiin joutua sen vuoksi.

Vierailija
8/13 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sillä nyt väliä, jos rippijuhlissa tarjotaan ruokaa tai ainoastaan kahvia lisukkeineen.Monet tulee kaukaakin  ja jos antavat vaikka 20€ se on liian vähän. On varmaan kiva viedä porukat syömään halvalla.Vanhemmat ja kaks lasta vähintään lahjaksi 80-100€.

Vierailija
9/13 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et edes tunne juhlakalua kunnolla, niin 20e riittää hyvin. On ainakin meidän nuorille riittänyt :)

Vierailija
10/13 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni oman kukkaron mukaan lahjat. Ja tää on ihan kaikkiin lahjoihin sopiva sääntö. Annat sen, mikä susta tuntuu hyvältä ja mihin on varaa. Jollekin se voi olla kymppi ja toiselle 200€.

Mä en ainakaan haluaisi vieraitteni koskaan ottavan stressiä moisesta. Lahjan päättää antaja ja se voi olla vaikka yksi ruusu, jos muuhun ei ole varaa tai ei halua enempää laittaa. 

Vierailija
11/13 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää antaa rahaa, mutta jos nimenomaan rahaa haluat antaa, niin 30 e olisi ok, jos rahasta on tosi tiukkaa, niin 20 e ok myös.

Itse ostaisin ehkä jonkun pienen pysyvän jutun parilla kympillä vastaavassa tilanteessa. Esim tää on kiva tytölle ainakin:

http://www.kultakeramiikka.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kulta/Products/%22Onnen%20murusia-purkki%22

ja sinne sisään jotain herkkua.

Vierailija
12/13 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kannattaisin, että ostat jtn pientä kivaa. Nyt on alejakin, ei se rippilapsi sitä hintaa rupee selvitteleen... Itse annoin 40 ja rippiristin, kun viimeks olin rippijuhlissa, mutta se olikin mun oma pikkusisko.

Vierailija
13/13 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-50 e hyvä, voit antaa myös lahjakortin vaika S-ryhmään, ostaa sitten itse, mitä tykkää sillä. Minä annoin kummilapselle 50 e ja rippiristin. Nuorelle, joka ei ollut kummilapsi 50 e lahjakortin H&M:lle. Molemmat olivat ihan innoissaan. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme