amazon.co.uk, oletko tilannut??
Mikä idea tuossa sivustossa on? Miksi siellä on niin halpaa? onko vaikea tilata? Onko tavarat tulleet perille? :)
Kommentit (15)
Siis maksoin kortilla... sorry typot!
Paljon oon tilannut ja moitteettomasti on toiminut.
Helppo tilata ja aina on tavara tullut perille, joskus yllättävänkin nopeasti.
Upeaa tämä nykyaika, kun voi parilla klikkauksella tilata USAsta yhden sentin hintaisen käytetyn kirjan (+ pari euroa postit) ja saada sen muutamassa päivässä omaan postilaatikkoon.
tietysti huomasit että hinnat on punnissa
ei se nyt halpaa ole. mutta sieltä saa kaikkee kivaa, mitä ei normikaupoista löydä. olen paljon ostellut vaatteita, kenkiä, kirjoja, paitoja ja esim. piilolinssit. kaikki on aina tullut tosi nopeasti perille. jos niillä jotain ei ole, siitä kyllä ilmoitetaan ja hyvitetään.
Jep, oon tilannut usein kirjoja ja leffoja. Toimii. Sen kerran kun ei toiminut (paketti katosi ja sen maksamisen kanssa oli ongelmia) meni vähän vaikeaksi, kun minä ja intialainen asiakaspalvelija ei oikein meinattu ymmärtää toisiamme, mutta kun asian otti hoitaakseen joku ylemmällä hierarkiatasollatoiminut britti, hommat alkoivat taas pelittää.
Olen saanut muuten ihan älyttömän hyvää palvelua. Vastauksiin leffojen tekstityksistä on aina vastattu. Kerran tilasin levyn, joka tuli tuplana, ja sain pitää molemmat. Pienet asiat heille, mutta ymmärtävät selvästi imagoasioiden päälle.
Huomaa tosiaan, että hinnat on puntia.
Mistään muista kamoista en sitten tiedäkään mitään, en osaa ottaa kantaa vaatteisiin tms.
Minä olen tilannut paljon; vaatteita, kenkiä, levyjä, kirjoja, koroja, leluja, keittiötavaraa. Noita nyt ainakin. Tilauskertoja on minulla kymmeniä.
Kaikki ei toki ole halpaa ja kurssieron lisäksi kannattaa huomata lastenvaatteiden osalta, että niiden hinnat ovat sivuilla ilman ALVia (ovat verosta vapaita Britanniassa), mutta Suomeen tilattaessa hintoihin lisätään Suomen ALV. Muissa tuotteissa on hinnassa Britannia ALV jo mukana, ja "lisähintaa" tulee vain Suomen ja Brittien ALV:n verokantojen ero, 1%. Hyviä löytöjä Amazonissa voi kyllä tehdä, etenkin alennetuista tavaroista.
Toimituksissa ei minulla ole koskaan ollut mitään ongelmia. Pari kertaa olen palauttanutkin, toisella kerralla piti maksaa palautuspostikulut itse (mikä oli kyllä etukäteen tiedossa). Toisella kertaa tuotteessa oli vika ja Amazon maksoi kulut. Pientä hässääkää kyllä tuossa oli, kun ensin maksoivat palautuspostikulut ja sitten palauttivat tuotteen hinnan, josta oli vähennetty nuo postikulut. Mutta jos englanninkieli sujuu, onnistuu asioiminen asiakaspalvelun kanssa hyvin ja virheet korjataan ripeästi. Itse olen asioinut s-postilla ja vastaavat viesteihin nopeasti ja kohteliaasti, hyvällä englannilla (asiakaspalveluporukan nimistä päätellen palvelu siis tapahtuu Intiasta käsin, mutta kirjallinen viestintä on moitteetonta.)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 12:42"]
Mikä idea tuossa sivustossa on? Miksi siellä on niin halpaa? onko vaikea tilata? Onko tavarat tulleet perille? :)
[/quote]
Tuo on maailman suurimman nettikaupan brittiversio. Arvaapa kahdesti, onko se luotettava vai ei.
On tilannu, useammankin kerran. Hyvin on tullu perille ja kaikki toiminu moitteetta. Esim. vaipparoskiksen täyttörullat on lähimpään postiin toimitettuna n. 30 % halvemmat kuin et hakis kauempaa lastentarvikeliikkeestä.
Oon tilannut. Ihan erinomainen asiakaspalvelu ko. sivustolla. Tilaan jatkossakin.
Tilaatteko USA:n vai Brittien amazonista? Miten ne postituskulut menevät? Hakusessa olisi pari kirjaa, ja olen miettinyt, miten ne tilaisin ja kummasta paikasta. Vinkkejä kiitos!
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 16:20"]
Tilaatteko USA:n vai Brittien amazonista? Miten ne postituskulut menevät? Hakusessa olisi pari kirjaa, ja olen miettinyt, miten ne tilaisin ja kummasta paikasta. Vinkkejä kiitos!
[/quote]
Tilaan sieltä, mistä haluamani tuote löytyy halvemmalla postikulut huomioon ottaen. Yleensä brittiversio on halvempi ja nopeampi, koska se on EU:n sisällä.Postikulut selviävät parhaiten, kun alkaa tehdä tilausta ja katsoo, mitä lopulliseksi hinnaksi tarjotaan. Brittiamazonista olen saanut useimmiten maksuttoman kuljetuksen, kun tilaus on ollut riittävän iso (olisikohan raja ollut 25 puntaa) ja toimittaja Amazon itse, eikä joku alihankkija.
Saksan Amazonia en ole tainnut kokeilla, mutta se saattaisi myös olla hyvä vaihtoehto.
Minäkin suosin brittiversiota, koska en halua maksaa ylettömän kalliita tullimaksuja, joita Jenkeistä tilatessa joutuu maksamaan.
Olen saanut aina hyvää palvelua. Kerran toimittaja lähetti väärän tuotteen, jonka sain sitten pitää ilmaiseksi, koska amazonin mukaan palautuskulut Suomesta olisivat olleet sikakalliit :).
Suosin lähinnä niitä tuotteita, joita saa ilman postikuluja, ja olenkin säästänyt pitkän pennin Suomen postimyyntifirmoihin verratessa. Esim kaikki joululahjat ostan aina amazonilta. Lelutkin siellä usein paljon halvempia kuin täällä.
Olen kerran kalliit talvikengät. Maksoin koritaal, sain lähetystunnuksen mutta kenkiä ei kuulunut (oli ilmoitettu tarkkat oimituspäivä). Odotin viikon yli ja otin yhteyttä. Oli jotakin hämminnkiä eivätkä tienneet missä kengät on(/onko niitä edes lähetetty. Laittoivat maksun palautuksen heti. Meni vajaa kk ja kengät tulivat (mutten siinä vaiheessa enää alkanut niitä uudelleen maksamaan kun olin hommannut toiset tilalle).