Kuinka pysyä uskollisena?
Tiedän, tyhmä kysymys. Mutta olen ollut todella pitkään saman miehen kanssa, ihan teinivuosista asti. Perhe ja yhteinen asuntolaina löytyy mutta suhde on muuttunut kämppissuhteen kaltaiseksi.
Olen alkanut viehättymään lähes jokaisesta vastaan tulevasta miehestä ja jos joku heistä osoittaisi kiinnostusta minua kohtaan; pelkään että sortuisin tyhmyyksiin. En halua rikkoa perhettäni, loukata miestäni tai olla itse onneton. Tällä hetkellä en kuitenkaan ole tyytyväinen enkä oikein tiedä mitä tekisin. Tuntuu että olen kamalassa puutteessa vaikka olen yrittänyt olla intiimisti mieheni kanssa päivittäin, jos sillä saisin ajatukset pois muista miehistä. Huomaan kuitenkin ettei aktissa tunnu melkein missään ja jälkikäteen haluttaa taas kamasti muut miehet. Mikä avuksi?
Mieheni tietää asiasta muttei oikein osaa sanoa mitään mikä auttaisi asiaa.
Kommentit (27)
Avoin suhde on ratkaisu, mutta ei tietenkään sovi koska kulttuuriset normit ja epäluulot. Hitsi.
Vierailija kirjoitti:
Avoin suhde on ratkaisu, mutta ei tietenkään sovi koska kulttuuriset normit ja epäluulot. Hitsi.
Itseäni tämä kiinnostaisi suuresti. Ehdottanutkin miehelle tätä useampaan kertaan. Mies ilmoittanut, ettei ikinä missään tilanteessa suostuisi tähän.
Ap
Huutonaurua. Ei kukaan tervejärkinen normaali ihminen ole kiinnostunut skitso-uskonnoista ja muista taikauskoisita harhakuvitelmista.
puhukaa asioista... tai
parisuhdeterapeutille kaksistaan tai mee itse juttelemaan yksin?
Ala keskittymään omaan hyvinvointiisi, parisuhteeseen, perheeseenne, kommunikoikaa enemmän, harrastakaa yhdessä jne.
Ei parisuhde ole vain joku tila, joka pysyy itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Ala keskittymään omaan hyvinvointiisi, parisuhteeseen, perheeseenne, kommunikoikaa enemmän, harrastakaa yhdessä jne.
Ei parisuhde ole vain joku tila, joka pysyy itsestään.
Niin, ymmärrän tämän. Suhteemme lähti heikkenemään n. 5 v sitten kun lapsemme syntyi. Alkuun meni vielä hyvin, mutta sitten itse aloitin opinnot ja mies alotti vuorotyön ja minä aloitin työskentelyn opintojen ohella, joka johti siihen, että näemme miehen kanssa noin kaksi tuntia päivässä jos sitäkään ja molemmat ovat ihan rättiväsyneitä. Olemme yrittäneet keksiä yhteistä tekemistä, mutta sekin tuopaa olemaan kaverillista pelaamista tai muuta vastaavaa. Nyt olen aktiivisesti pyytänyt miestä sänkyyn josta hän on tyytyväinen, mutta minä en saa mitään. Ennen nautin paljon samoista asioista mitkä nyt eivät tunnu missään.
Ap
Erotkaa. Miksi olla kaverisuhteessa?
Suhteenne on tullut päätökseen. Erotkaa.
Ei tuo ole tyhmä kysymys.Etkä ole ainut, joka tuota miettii.Hyvä,että olet saanut miehelles sanottua asiasta.Kyllähän tuo enteilee lopun alkua.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä suhde, vaikea elämäntilanne erota, tottunus, turvallisuus, lapsen onni (ja joo tiedän ettei ole lapselle terveellistä saada väärää mallia parisuhteeseen mutta silti haluaisin että lapsi olisi huomattavasti vanhempi kun/jos eroamme).
Ap
Parisuhteen eteen täytyy tehdä töitä. Lähde miehesi kanssa kaksistaan lomalle ja laita lapsi mummolaan hoitoon. Muistelkaa niitä suhteen alkuaikoja kun olitte vastarakastuneita. Mitä teitte yhdessä silloin? Voisiko kipinää vielä löytää?
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen eteen täytyy tehdä töitä. Lähde miehesi kanssa kaksistaan lomalle ja laita lapsi mummolaan hoitoon. Muistelkaa niitä suhteen alkuaikoja kun olitte vastarakastuneita. Mitä teitte yhdessä silloin? Voisiko kipinää vielä löytää?
Mielelläni tekisinkin näin, mutta työkuvioiden takia loman pitäminen voi kestää max 8h. Meillä menee niin ristiin työvuorot kun vaan voi.
Ap
Eikä tejty aökuaikoina oikeestaan mitään mitä ei nyt tehtäisi. Ainut ero oli että oltiin kuin kanit makkarissa 3 kertaakin päivässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tosiassa kaikki suhteet ennenpitkää muuttuvat kaverisuhteiksi.
mies52v
Kaikkia haaveita ja mielihaluja ei tarvitse toteuttaa.
Onko sinulle oikeasti tärkeää pitää liittonne ehjänä ja pysyä uskollisena? Jos on, pystyt siihen kyllä.
"Kuinka pysyä uskollisena?" Minimoi riskit. Esim. jotkut pyörtävät päätöksiään ja toimivat holtittomasti humalassa. Älä juo alkoholia ainakaan kodin ulkopuolella.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä suhde, vaikea elämäntilanne erota, tottunus, turvallisuus, lapsen onni (ja joo tiedän ettei ole lapselle terveellistä saada väärää mallia parisuhteeseen mutta silti haluaisin että lapsi olisi huomattavasti vanhempi kun/jos eroamme).
Ap
Parempi erota kun lapsi on pieni.
Eikös sitoutuminen ole ykkösasia.
Kyllä on paljon parisuhdeopetusta radio,tv kanavilta,leirejä,kirjallisuutta.
Hämmästelen niiden opetusta(myönteistä),mitä sivusta joskus kuunnellut,kokemusasiantuntijoita.Sitäkin että suhteen eteen pitää tehdä työtä.
En juo alkoholia laisinkaan tällä hetkellä. Huomaan välillä katselevani puhelimessa vanhan säätöni viestikenttää, tiedän että hän mielellään avustaisi minua missä vain haluissani, vaikka olemme olleet juttu joskus yli 10 v sitten. Olen välttänyt hänelle viestittelyn vielä, mutta välillä hinku pistää hänelle viestiä on mielettömän kova. Onneksi myös asui toisessa kaupungissa niin ei tarvitse olla siitä kamalan huolissaan. Enkä ole mikään superhottis, joten saan pitkälti olla rauhassa miesten osalta vaikka välillä haenkin katsekontaktin jonkun komistuksen kanssa.
Ja toki voin vain päättää pysyväni uskollisena, mutta sitten olen onneton suhteessani. Ei sekään ole kovin hyvä asia.
Ap
No joko pidät kinttusi yhdessä tai eroa. Älä roikota miestä löysässä hirressä.
Hanki itsekunnioitus