Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran teillä syödään punaista lihaa viikossa?

05.05.2013 |

Siis henkeä kohti?

Miltä kuulostaa syöpäjärjestöjen suositus 300 g / vko teistä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään 2-4 kg viikossa. Meitä on kuusi henkeä. Sydänliiton suositus, sillä ei ole mitään merkitystä. Enemmän keskittyisin huonoihin hiilareihin, niistä etenki viljaan, sokeriin yms. Ihmiset syö aika höttöä, teollista ja käsiteltyä mukaruokaa.

Vierailija
22/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisella lihalla tarkoitetaan lihaa, joka on peräisin nisäkkäistä. Eli possu kuuluu tuohon kategoriaan, samoin esimerkiksi poro, hevonen, hirvi ja jänis. Valkoisella lihalla tarkoitetaan  muihin eläinluokkiin kuuluvia eläimiä, kuten linnut ja merenelävät.

Meillä ei syödä punaista lihaa, kuten ei muutakaan lihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikea arvioida, etenkin kun kaikki meistä ovat arkilounaat jossain muualla kuin kotona syömässä.

Mies syö ylivoimaisesti eniten, käsittääkseni hän syö punaista lihaa joka ikinen arkipäivä lounaalla, ja kotonakin todella paljon. Jos esim. teen kahden kilon paistin niin minä ja lapset otamme siitä jonkun yksittäisen siivun per nokka, ja paisti tulee silti syödyksi parissa päivässä. Mies laittaa sitä ihan leivällekin. Se syö varmaan yksinään jo pari kiloa lihaa viikossa.

Itse tuskin syön enempää kuin sen 300g (jos sitäkään), mutta en osaa olla tähän suoritukseeni oikein tyytyväinen, sillä en mä terveellisesti syö. Olen sellainen leivänpuputtaja ja ylipäänsä välipalaihminen ettei tosikaan, tuntisin pikemminkin syöväni terveellisemmin jos vetäisin sitä paistia.

Vierailija
24/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä syödään 0g/vk

Vierailija
25/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus olen 3-4 vk ilman lihaa, sitten iskee kova lihan himo, siinä tuntee itsensä pedoksi kun tulee vesi kielelle lihasta.

te jotka ärsyynnytte näistä tiedoista, kuinka liha aiheuttaa syöpää, sanoisen sen verran että aivan turha ärsyyntyä, saatte ihan vapaasti syödä lihaa kuinka paljon haluatte, eikä teitä kukaan tuomitse, nämä tiedot liiallisen lihansyönnin vaaroista ovat faktoja, jokainen sitten päättää mitä asioita haluaa painottaa. 

Vierailija
26/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin ettei syoda enempaa kuin tuo suositus normaaliviikkona, ei olla kovia lihansyojia.