Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIIREELLINEN! Mitä ihmettä tekisi n.20:stä porkkanasta?

Vierailija
05.05.2013 |

Vasta meillä oli porkkanapiirakkaa ja bataatti-porkkanakeittoa, joten ne ei nyt nappaa. Porkkanaraastettakin oli vasta ja sitä voisin tehdä vielä. Jäljelle jää viitisentoista porkkanaa. Ideoita?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilataideteoksen.

Vierailija
2/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpylöitä, taikinaan laitat porkkanaraastetta. Porkkana-purjo-perunasosekeittoa, johon hiukan sulatejuustoa sekaan. Jälkkäriksi porkkanakakkua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahdettuja uuniporkkanoita!

Pilkot isoiksi paloiksi, pyöräytät öljyssä ja suolassa (yrttiäkin kannattaa höpsäyttää ja raastaa yksi valkosipulinkynsi jos tykkää) ja sitten uuniin kunnes ovat pintarapeita ja sisäpehmeitä. Meillä syödään uunijuureksista aina ensin porkkanat pois.

Vierailija
4/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanaleivoksia. Sämpylöitä. Syö sellaisenaan. Juureskeittoa. Lettuja. 

Vierailija
5/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

porkkanaraastetta pakastimeen, pysyy hyvänä pitkään!

Vierailija
6/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettu porkkanaraaste on hyvää. Raasta karkealla terällä. Sitten paistat - et siis kuullota - kuumassa öljyssä tai öljy+voissa muutaman minuutin. Mausteeksi suolaa, pippuria, sitruunaa tai etikkaa sekä meiramia.

Vierailija
7/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 13:08"]

Paahdettuja uuniporkkanoita!

Pilkot isoiksi paloiksi, pyöräytät öljyssä ja suolassa (yrttiäkin kannattaa höpsäyttää ja raastaa yksi valkosipulinkynsi jos tykkää) ja sitten uuniin kunnes ovat pintarapeita ja sisäpehmeitä. Meillä syödään uunijuureksista aina ensin porkkanat pois.

[/quote]

Suosittelen kanssa tätä, tosin en pistäisi raastettua valkosipulia sekaan, kun pelkäisin, että se palaa kitkeräksi. Mutta siis kaikki uunijuurekset on hyviä, nam.

Porkkanakakku vois kanssa tosiaan olla hyvä, ja porkkanasämpylät. Myös lettutaikinaan voi laittaa porkkanaraastetta tai porkkanasosetta. 

Jos porkkanoita ei tartte käyttää kaikkia niin kiireellisesti, niin muista, että melkein jokaiseen kastikkeeseen, pataan jne. voi lisätä hienoksi silputtua tai raastettua porkkanaa.

Vierailija
8/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kermaviiliä ja dippikastiketta? Meillä lapset syö mielihyvin porkkanaa ja kurkkua dippaillen ja onpahan terveellisempää kuin sipsit...

Vierailija
9/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kermaviiliä ja dippikastiketta? Meillä lapset syö mielihyvin porkkanaa ja kurkkua dippaillen ja onpahan terveellisempää kuin sipsit...

Vierailija
10/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne olis mulla, niin heittäsin biojätteisiin. Porkkana on ihan kamalaa missä muodossa tahansa ;)

Vierailija
11/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen pastaruoka syntyy tagliatellesta ja porkkanalastuista. Lastut on helppo tehdä kuorimaveitsellä: jatkat vaan kuorimista niin kauan että koko porkkana on lastuina. Sitten freesaat ne ja muutaman valkosipulilastun oliiviöljyssä. Lisäät suolaa ja jotain yrttiä ja sekoittelet juuri keitettyyn tagliin. Lautasella lisäät mustapippuria myllystä ja parmesania.

Vierailija
12/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee porkkanalaatikkoa, minun 2- vuotias pojanpoika rakastaa sitä yli kaiken.

Vierailija
13/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 14:53"]

Jos ne olis mulla, niin heittäsin biojätteisiin. Porkkana on ihan kamalaa missä muodossa tahansa ;)

[/quote]

Ai miten ihmiset on erilaisia! Just tänä aamuna hehkutin miehelle miten en tulisi toimeen ilman porkkanaa - jo aamupalalla on saatava vähintään kaksi :D

(Muista ketjuista viisastuneena: en siis halua haastaa nyt riitaa. Minusta erilaisuus on rikkaus! Jäävätpähän sinun porkkanasi minulle syötäväksi.)

(Miksi täällä tulee varsinkin ruoka-aiheista aina hirveä tappelu?)

Vierailija
14/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanapihvit on hyviä. Päälle kermaviilikastiketta.

Vierailija
15/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanaa aamiaiseksi leivän päällä, lounaaksi porkkanasosekeittoa, välipalaksi muutama porkkana poskeen, päivälliseksi porkkanaraastepihvejä porkkanapedillä ja iltapalaksi taas porkkanaa leivän päälle. Hyvin kuluvat kaikki 15-20 porkkanaa!

Vierailija
16/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 15:01"]

[/quote]

Ai miten ihmiset on erilaisia! Just tänä aamuna hehkutin miehelle miten en tulisi toimeen ilman porkkanaa - jo aamupalalla on saatava vähintään kaksi :D

(Muista ketjuista viisastuneena: en siis halua haastaa nyt riitaa. Minusta erilaisuus on rikkaus! Jäävätpähän sinun porkkanasi minulle syötäväksi.)

[/quote]

Kiitos. En minäkään halunnut mitään riitaa haastaa tai pilkata aloittajaa. Olisi pitänyt täsmentää enemmän. Olen vaan siitä outo, että en pidä mistään makeasta. En pidä porkkanasta, koska se maistuu imelälle.Siksi tuo kommentti. Ehkä minäkään en niitä sentään roskiin heittäisi. Veisin ne työpaikalle, niin siellä saisivat työkaverit ottaa niitä lounaansa kanssa ;)

Vierailija
17/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 15:01"]

[/quote]

[/quote]

Kiitos. En minäkään halunnut mitään riitaa haastaa tai pilkata aloittajaa. Olisi pitänyt täsmentää enemmän. Olen vaan siitä outo, että en pidä mistään makeasta. En pidä porkkanasta, koska se maistuu imelälle.Siksi tuo kommentti. Ehkä minäkään en niitä sentään roskiin heittäisi. Veisin ne työpaikalle, niin siellä saisivat työkaverit ottaa niitä lounaansa kanssa ;)

[/quote]

Ei siinä minusta ole yhtään mitään outoa että joku ei pidä makeasta, tai vaikkapa porkkanasta. Eikä sitä tarvitse sen kummemmin perustella :) Ihmiset nyt vaan on sellaisia että yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. Minä en voi sietää ananasta, mutta muuten olen kävelevä ihmisjätemylly :D

-Se hullu porkkananrakastaja

Vierailija
18/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä! Hirveän hyviä ideoita porkkanasta. Kiitos kaikille! Porkkanaraaste tosiaan valmistui alkajaisiksi. Illalla voisi olla porkkanalättyjä ja loput huomenna uuniin oliiviöljyssä perunalohkojen ja mausteiden kanssa. Olisiko porkkanalätyille/kermaviilikastikkeelle hyväksi koettua reseptiä kenelläkään heittää? Kiitos siitä jo etukäteen.

Vierailija
19/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirappia.

Vierailija
20/24 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä viskaan viimeistä käyttöpäivää lähestyvät isot porkkanaerät mehulinkoon. Aivan erilaista (parempaa) kuin kaupan säilykemehu, eikä viemäriin ole toistaiseksi koskaan joutunut pisaraakaan. Roskiin toki menee se kuiva höttö, mutta siinähän ei ravinteita juuri enää olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan