Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIehen juominen

Vierailija
04.05.2013 |

Onko väärin vaatia miestä vähentämään juomista vain sen vuoksi että se ahdistaa minua ja ahdistuksen syynä on muistot omien vanhempien juomisesta. Liiottelenko vaatimukseni kanssa vai mikä on ns. normaali juomismäärä vaikka kuukaudessa tai viikossa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko miehesi juo? Minä vaadin miestä lopettamaan perseiden vedon viikonloppuisin nyt, kun meillä on vauva melkein tullut. Tosin melkeimpä loukkaantui mun pyynnöstä, kun piti sitä itsestäänselvyytenä muutenkin, ja lähti sillä viikolla vikaa kertaa kavereidensa kanssa "lapsettomana rellestämään". Ei mun mielestä kuitenkaan mitenkään kohtuutonta pyytää toista vähentämään, alkoholin ei pitäisi kellekään olla sellainen asia, jota ilman ei pärjäisi. Tai jos on, niin sitten ainakin on aihetta vähentää!

Vierailija
2/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin voit vaatia,mutta kannattaa keskustella asiallisesti eikä alkaa huutamaan ja kiukkuamaan,itse juon sillointällöin sauna kaljat ja joskus illalla kun lapset nukkumassa teen paukut tai tallissa juon oluet,joten aika vähäistä on ja kunnon kännit vedän muutaman kerran vuodessa jos on hyvät juhlat,häät,juhannus tai jotain.

välillä menee viikoja tai kuukausia ilman saunakaljojakin vaikka meillä on aina virosta tuotua viinaa,siideriä,kaljaa,muija ei ole juonut mitään pojan raskauden alettua,on jo yli 1v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies juo noin kerran tai kaksi viikossa ja on ihan kunnolla jurrissa aina, ei siis osaa juoda vähän kun alottaa. Puhuin hänelle jo asiasta ja hän ihmetteli mikä minua voi ahdistaa juomisessa, on keskustelun jälkeen ollut jo kerran kännissä. Mies ei juo kotona mutta baarissa eli ei sinänsä ole kotona katseltavissa mutta aamulla makaa kuin raato sängyssä aina. Meillä on lapsia.

ap

Vierailija
4/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en tollasta menoa kyllä kattelisi ollenkaan.

Vierailija
5/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi perheellisellä miehellä olla aikaa/rahaa käydä kaksi kertaa viikossa vetämässä pää täyteen BAARISSA? Siis järjetöntä noin tiuha juominen muutenkin, mutta se että perheellinen on kaksi iltaa viikosta raflassa kännäämässä, on aivan tajutonta. Toi meininki kuuluu varhais-aikuisuuteen...

Vierailija
6/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko jo kerran viikossakin liikaa? Ihan hyvinhän sitä aikaa on jos illalla 9 jälkeen lähtee ja yöllä tulee pois. JOskus herään ja joskus en, usein on aamullakin vielä kännissä ja väittää ettei ole paljoa juonut ja sekoilee ja puhuu lapsille outoja. Mies on ravintola-alalla töissä, joten tuttujen kautta saa halvalla juomista baareissa. Edestakainen taksi onkin sitten melko kallis...

AP

Vierailija
7/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 13:16"]

Siis onko jo kerran viikossakin liikaa? Ihan hyvinhän sitä aikaa on jos illalla 9 jälkeen lähtee ja yöllä tulee pois. JOskus herään ja joskus en, usein on aamullakin vielä kännissä ja väittää ettei ole paljoa juonut ja sekoilee ja puhuu lapsille outoja. Mies on ravintola-alalla töissä, joten tuttujen kautta saa halvalla juomista baareissa. Edestakainen taksi onkin sitten melko kallis...

AP

[/quote]

Kerran viikossa kännissä? Sekoilee ja puhuu outoja? Onko toi oikeasti sun mielestä normaalia aikuisen ihmisen käytöstä? Minkälaisessa kodissa sä olet kasvanut? Vaikkei olisi lapsiakaan, pitäisin tuollaista tosi keskenkasvuisena ja tyhmänä käytöksenä. 

Vierailija
8/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena meillä oli viikonlopun isä kännissä, saatto joskus olla viikollakin. Viikonloppuisin oli toisinaan sit jotain kavereitaan juomassa tai joskus oli näiden kaveriensa luona juomassa, jolloin oli kotona rauhallista. Äiti ei juonut. Mun mies ei kuitenkaan riehu tai hakkaa, eikä tuo vieraita kotiin ryyppäämään.

Mua toisen juominen ahdistaa. Itse en juo jos lapsi on kotona, ainoastaan jos on hoidossa isovanhemmilla. Jos itse juon, niin miehen juominen ei silloin ahdista.

Vierailija
9/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pari kertaa viikossa baarissa? Perheellisellä kerta kuussa baarissa on usein. 

Mietipä mitä mukavaa perheenne voisi tehdä myös sillä rahalla mikä tuohon palaa. Mä suuttuisin jo pelkästä rahanmenosta. 

Ihmettelen että ap ihmettelee onko kerta viikossa liikaa... Millaisessa perheessä olet oikein kasvanut itse? 

Vierailija
10/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis toi edellä oleva 9 on ap, unohtu laittaa. En lienee ihan normaalissa perheessä kasvanut.

ap

Vierailija
11/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi sinun alkoholistiperheessä kasvaneena haluavan omalle perheellesi muuta. Haluatko lastesi elävän samanlaisessa? Vai olisiko aika katkaista perinne siltä osin? 

Miehelläsi on selvästi alkoholiongelma jolle pitäisi tehdä jotain. 

Vierailija
12/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä ap asiaa siltä kannalta  miten itse olet kärsinyt oman isäsi juomisesta. Haluatko nyt lapsillesi samaa. En halua syyllistää sinua. Ymmärrän tilanteesi hyvin sillä olen itse samanlaisessa tilanteessa.

Joka viikkoinen humalanhakuinen juominen on ongelma. Tutustuppa päihdelinkin sivustoon.

Vierailija
13/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa on usein omasta mielestäni.

Me miehemme kanssa käymme harvoin juopottelemassa, 2-3 kertaa vuodessa. Se tuntuu sopivalta määrältä minusta :)

Vierailija
14/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaihme tuhannen kerran: Menit naimisiin kapakkaukon kanssa ja nyt oletkin naimisissa kapakkaukon kanssa. Ihmeiden ihme se on.

Onneksi minä valitsin raittiin, koska minäkään en tykkää kapakkaukoista ;-)

Vierailija
15/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto. Luulin, että tämä oli jatkoa tuolle Söin lapseni -ketjulle. Halusin tulla keskustelemaan miehen juomisesta, esim mihin on paras cocktail mitä pernasta saa yms.

Vierailija
16/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on ongelma. Millä sen miehen saa sen myös ymmärtämään? Elämä muuten yhdessä on hyvää. Hän jaksaa olla lasten kanssa paremmin, vie ulos ja leikki yms. Jaksaa kannustaa minua työssäno ja ylipäätään olla minun kanssa. En siis haluaisi erota, joten tuntuisi tyhmältä alkaa uhittelemaan että vien lapset ja jätän sinut, koska en sitä haluaisi tehdä. Pitäisikö sen olla sitten täysi alkoholittomuus vai mitä tässä tilanteessa voisi sallia?

Varmaan yllättää mutta itsekin join ennen lapsia, niinkuin nuoret tekevät, joten silloin miehen juominen ei kiinnittänyt niin huomiota ja toiseksi, hän juo nykyisin enemmän.

ap

Vierailija
17/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakka on kantensa valinnut. Sitä saa mitä tilaa. Turhaan iniset. Edes minun nuoruudessani juominen ei enää ollut muotia, joten helppo oli valita seuransa ja olla juomatta.

Vierailija
18/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholistin lapsi ja siksi en ikinä, ikinä!, katsoisi tuollaista.

Meillä kotona ei kukaan juo huvikseen ja sillä selvä. Alkoholin käyttöä en kiellä, mutta sitten pitää mennä baariin tai muualle.

Onneksi mieheni on raitis, minä samaten.

Vierailija
19/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei meilläkään kotona juoda, niin kuin kirjoitin.

En ymmärrä miten niin olen tätä tilannut? Toivoinko syntyväni perheeseen jossa isä juo? En käsittääkseni. Ja kuten myös kirjoitin, mies joi vähemmän nuorempana, että en ole mielestäni tätä tilannetta mitenkään tilannut.

MOnella on kova tarve siunailla ja jeesustella, käsitättekö että joillain on elämässä oikeasti tämmöinen tilanne ja toiseksi joissain perheissä vanhemmat ei tee mitään muuta kuin juo. Meillä se juoja käy myös tavallisesti töissä.

Vierailija
20/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 15:23"]

Niin, ei meilläkään kotona juoda, niin kuin kirjoitin.

En ymmärrä miten niin olen tätä tilannut? Toivoinko syntyväni perheeseen jossa isä juo? En käsittääkseni. Ja kuten myös kirjoitin, mies joi vähemmän nuorempana, että en ole mielestäni tätä tilannetta mitenkään tilannut.

MOnella on kova tarve siunailla ja jeesustella, käsitättekö että joillain on elämässä oikeasti tämmöinen tilanne ja toiseksi joissain perheissä vanhemmat ei tee mitään muuta kuin juo. Meillä se juoja käy myös tavallisesti töissä.

[/quote]Taidat olla tyhymä?

Minusta on itsestään selvää että jos ei tykkää kännäävästä ukosta, kannattaa ottaa kännäämätön. Melkein kaikilla kännäys lisääntyy iän myötä. Raitistumiset ovat ihmeitä.