Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä minua näin sairaanhoitajana ärsyttää, että

Vierailija
04.05.2013 |

minun luullaan olevan lähihoitaja.

murrrrr!!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mua ärsyttää kun mua luullaan pelkäksi sairaanhoitajaksi.

t. ensihoitaja

Vierailija
22/38 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on merkonomilla ja tradenomilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 23:56"]

[/quote] Koulutus

Vierailija
24/38 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Koulutus

Vierailija
25/38 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Koulutus

Vierailija
26/38 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Koulutus

Vierailija
27/38 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Koulutus

Vierailija
28/38 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Koulutus

Vierailija
29/38 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsytä mikään.

Vierailija
30/38 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mua ärsyttää, että kun kerron olevani töissä isännöitsijätoimistossa, niin monet sekoittavat sen huoltoyhtiöön. Ja mikäkö ero? Isännöitsijätoimisto käskyttää huoltoyhtiötä mutta ei toisin päin.

Vierailija
31/38 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 23:03"]

Koskahan se sairaanhoitaja-nimike viimein muutetaan etähoitajaksi? Silloinhan ei enää tuota ongelmaa ole, koska nimikkeet kuvaavat paremmin hoitajan työskentelyä.

[/quote]

Kyllä isäni palvelutalossa lähihoitajat antavat lääkkeet, kun ei siellä edes sairaanhoitajia ole. Minäkin annan lääkkeet silloin kun isä on kotilomalla.  olen insinööri koulutukseltani. Hoitoalan koulutusta olen käynyt tasan yhden EHA1-kurssin verran. Lääkitsen myös itseni, kun olen kipeä. 

Onko teillä noin? Meillä sairaanhoitaja tekee ihan yhtä lailla lähihoitoa kuin lähihoitajakin. Paitsi että sen lisäksi vielä antaa kaikki lääkkeet. On mahdoton ajatus että istuisin vain kansliassa koneella, kun lähihoitajia on niin vähän. Näin erikoissairaanhoidossa. Varmaan jossain vanhustenhoidossa ja tk-vuodeosastolla, jossa henkilökunnan koulutusjakauma on toisinpäin, sairaanhoitaja joutuu enemmän olemaan tekemässä muuta kuin pyllyjä pyyhkimässä. Mutta jos se katkeroittaa, ainahan voi käydä lisää koulua.

[/quote]

Vierailija
32/38 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 23:03"]

Koskahan se sairaanhoitaja-nimike viimein muutetaan etähoitajaksi? Silloinhan ei enää tuota ongelmaa ole, koska nimikkeet kuvaavat paremmin hoitajan työskentelyä.

[/quote]

Onko teillä noin? Meillä sairaanhoitaja tekee ihan yhtä lailla lähihoitoa kuin lähihoitajakin. Paitsi että sen lisäksi vielä antaa kaikki lääkkeet. On mahdoton ajatus että istuisin vain kansliassa koneella, kun lähihoitajia on niin vähän. Näin erikoissairaanhoidossa. Varmaan jossain vanhustenhoidossa ja tk-vuodeosastolla, jossa henkilökunnan koulutusjakauma on toisinpäin, sairaanhoitaja joutuu enemmän olemaan tekemässä muuta kuin pyllyjä pyyhkimässä. Mutta jos se katkeroittaa, ainahan voi käydä lisää koulua.

[/quote]

[/quote]

Miks nää lainaukset menee miten sattuu? 

Uusiksi, että tulee oikein: 

Kyllä isäni palvelutalossa lähihoitajat antavat lääkkeet, kun ei siellä edes sairaanhoitajia ole. Minäkin annan lääkkeet silloin kun isä on kotilomalla.  olen insinööri koulutukseltani. Hoitoalan koulutusta olen käynyt tasan yhden EHA1-kurssin verran. Lääkitsen myös itseni, kun olen kipeä. 

Vierailija
33/38 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 23:12"]

Mua taas tradenomina ottaa aivoon että mua verrataan merkonomiin.

[/quote]

Mulle opo sanoi ettei mitään järkeä opiskella vielä tradenomiksi kun on lähes sama koulutus kuin yo-merkonomi joka opistoasteasoa kuten tradenomikin. Että näin...

Vierailija
34/38 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 09:01"]

[/quote]

Mulle opo sanoi ettei mitään järkeä opiskella vielä tradenomiksi kun on lähes sama koulutus kuin yo-merkonomi joka opistoasteasoa kuten tradenomikin. Että näin...

[/quote]

Pitää paikkansa, eli samoja hommia tekevät. Jotkut sanoo, että tradenomit ovat johtotehtävissä, mutta niin on kyllä jotkut yo-merkonomit eivätkä läheskään kaikki ole. Aika paljon esim. verovirkalijoita ja työvoimaneuvojia on sekä tradeja, yo-merkonomeja että tavallisia merkonomeja ja tehtävät on samoja. Itse kuitenkin täydensin oman tutkintoni ja oli siitä se hyöty, että sain vähän ajantasaista tietoa. Kirjanpitoa ja verotusta oli enemmän ja se oli hyvä juttu; näissä lait muuttuu koko ajan. Muuten tutkinto oli aika lailla vanhan kertausta. Mulla on kyllä vielä toinenkin koulutus lisänä, ja teen nykyään muun alan hommia, mutta ajantasainen tieto taloushallinnosta on siinäkin eduksi. 

Vierailija
35/38 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 08:49"]

Ja mua ärsyttää, että kun kerron olevani töissä isännöitsijätoimistossa, niin monet sekoittavat sen huoltoyhtiöön. Ja mikäkö ero? Isännöitsijätoimisto käskyttää huoltoyhtiötä mutta ei toisin päin.

[/quote]

...ja meille suunnittelutoimistoon tulee pyyntöjä lähteä tekemään remontteja ja monelle ei mene jakeluun, että meillä ei ole ensimmäistäkään remonttimiestä töissä. 

Vierailija
36/38 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 09:01"]

[/quote]

[/quote] Meillä opiskelleista yo-merkonomeista kukaan ei valittanut. Oposi kaipaa lisäkoulutusta itse?

Vierailija
37/38 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on pienet murheet elämässään:D

Vierailija
38/38 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta hyvä, että siivoaa jälkensä, mutta toisaalta... jos seuraava potilas odottaa, olisko sittenkin viisainta, että joku muu siivoaisi ja lääkäri keskittyisi omaan työhönsä.

Ihan yhtä tyhmää on käyttää sairaanhoitajia siivoojina.

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 23:16"]Arvostan suuresti niitä lääkäreitä jotka esim siivoavat jälkensä, niitä ei löydy paljon vaan suurin osa jättää neulat, ruiskut, hanskat ja paskaset pöydät ja kävelevät ulos huoneesta kun ovat sanelleet valmiiksi. Kaverini joka lääkäri siivoaa AINA kaikki itse, putsaa tutkimuspöydän ja laittaa siihen uusi lakana jne....upeata. Näin miettii kätilö

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän