Meneekö muilta migreenissä puhekyky?
Mulla kävi ekaa kertaa elämässä tänään, että tiesin, että mitä pitäis sanoa, mutta en vaan osannut puhua. Pitkät sanat tuli ihan toisina ulos. Tyyliin jos yritin sanoa rivitalo, niin sanoinkin sitten rinneratkaisu.
Onko muilla tämmöistä? Voiko migreeni tehdä tämmöistä?
Kommentit (7)
Menkää ottamaan akupunktiohoitosarja!
Minut vietiin usein ambulanssilla migreenikohtautsen takia sairaalaan kunnes kerran päätin, että nyt saa riittää ja olen valmis kokeilemaan ihan mitä vain! Aloitin akupuntiosta ja syksyllä tulee 13 v ilman kohtausta. Mitkään lääkkeet eivät tehonneet. En ole vaihtoehtohoitojen kannattaja mutta akupunktioon uskon.
Ei oo pitkään aikaan ollu migreeniä, mutta kyllä menee puhekyky ja kaikki muukin järkevä toiminta!
Mitä sä kakkonen teet puhetyössä tuollaisessa tilanteessa? Olen itse ope ja onneksi kertaakaan ei ole tullut tuota vielä töissä, mutta nyt kun näitä kohtauksia tulee, joissa näkö ja puhekyky menee, niin vähän pelottaa työt.
ap
Pyydän työkaveria ottamaan vetovastuun. Itse olen lastentarhanopettaja ja onneksi ei koskaan ole tapahtunut sitä silloin, kun olen ollut ainoana aikuisena työvuorossa.
kakkonen
Mulla puheen kanssa ei ole ollut vaikeuksia, mutta jotenkin sekavaksi menen, enkä ymmärrä mitään. Ja siitä toivuttua on koko loppupäivän sellainen tokkurainen olo.
Kyllä. Se on yksi auraoireista, vaikka harvinaisempi kuin vaikka näköhäiriöt. Itsekin olen puhetyöläinen ja nuo on kyllä kauheita tilanteita vaikka eivät kauaa kestäkään.
Mulla on just tollaista. Vähän ikävää puhetyössä.