Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen varmaan surkea ystävä.

Vierailija
04.05.2013 |

Itse sain lapseni kohtalaisen nuorena, en minään teininä kuitenkaan. Tällöin lapsettomia ystäviäni ei juurikaan vauva-asiat kiinnostaneet. Minusta se oli ihan ymmärrettävää ja juttelinkin niistä asioista lähinnä muiden lapsellisten kanssa. Näitä lapsettomia ystäviä pidin ajantasalla sen verran, että tiesivät milloin lapsi syntyy jne.

Nyt omat lapseni ovat jo koululaisia ja nämä aikaisemmin lapsettomat ystäväni alkavat saamaan lapsia lähemmäs nelikymppisenä. Ja voi sitä raskaus/lapset-puheen määrää! Eivät tunnu osaavaan muusta enää puhua, ovat hurahtaneet asiaansa ihan täysin.

En tiedä. Ehkä nuoremmilla odottajilla oma minä säilyy muutoksessa mukana paremmin, kun myöhemmällä iällä biologinen kello käy jo niin kovaa, että vie koko naisen mukanaan.

Mutta, anteeksi vaan. En MILLÄÄN jaksaisi kuunnella ja olla kiinnostunut. Ystäväni ovat minulle rakkaita ja toki haluan asiasta tietää pääpiirteittäin, mutta kun tuntuu, ettei mistään muusta enää voi puhua. Huono-omatunto, kun ajattelee omista ystävistään tällä tavalla, mutta kun aihe ei voisi kiinnostaa yhtään vähempää.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tuoreille vanhemmille jo kokeneena äitinä omista kokemuksistasi.. :)

Voisivat olla iloisia lapsensa esim. sairastuttua, jos voisit auttaa, ettei tarvit turhasta lähtee lääkäriin... 

Vierailija
2/2 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti keskittyä niihin ystäviin, joiden kanssa on samanlainen elämäntilanne. Eivät ne nyt lapseutuneet ystäväsi sinun lapsijutuistasi välittäneet, miksi sinunkaan tulisi välittää heidän lapsijutuistaan. Jos eivät hyväksy sitä, että vastailet vain kohteliaasti, ja mieluiten puhuisit muista jutuista, niin sitten eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla