Kuvitellaan tilanne: kaikki pakotetaan aloittamaan oma yritystoiminta
Kommentit (372)
Yksityisen kokkikoulun tai leipomoalan koulun, vaihtoehtoisesti perustaisin oman yrityksen ja valmistaisin konditoriatuotteita.
Joko käännöspalveluiden, yksityisopetuksen tai jonkin huuhaa elämäntapa- ja hyvinvointivalmennus jolla kynin pöljiltä rahat.
Maanviljelyä. Olen miettinyt että jos pakko olisi vaihtaa alaa niin haluaisin tätä Suomea hieman omavaraisemmaksi. En kyllä tiedä mitä viljelisin tai kasvattaisin.
Vierailija kirjoitti:
Maanviljelyä. Olen miettinyt että jos pakko olisi vaihtaa alaa niin haluaisin tätä Suomea hieman omavaraisemmaksi. En kyllä tiedä mitä viljelisin tai kasvattaisin.
Hyötyhamppua. Eli sitä lajiketta, mistä ei saada pilveä, kukkahatuille tiedoksi. Sitä kasvatetaan jo, mutta sais kasvattaa enemmänkin. Sitä käytetään aika moneen asiaan neulelangoista tekstiileihin.
No tottakai perustaisin blogin ja laittaisin tyylikkäitä pyllykuvia someen. Rahantuloo ei voi estää.
Mulla on maatalousyrittäjän tutkinto, niin kai mä tarjoaisin jotain renkipalveluja. Eläintenhoitoa, peltotöitä etc.
Kahvila, jossa myydään vain vegaanisia tuotteita.
Tarjoaisin afgaanilapsille bed & breakfast -palveluja.
Alaikäiset tyttäreni voisivat auttaa siivouksessa ym. silloin tällöin.
Haloo! Meillä on vasemmistohallitus. Ei tule tapahtumaan. Sensijaan yksityiset yritykset voidaan valtiollistaa.
Ihan p*ska idea. Sitä joutuisi tekemään töitä ja vaikka tekisi töitä, niin silti olisi huomattava riski, että rahaa ei tule murto-osaakaan siitä mitä saa palkkaa samasta työstä toisen palveluksessa.
Jostain tarvitsisi myös niitä tuloja jotta voi elää. Mitä iloa yrityksestä on, jos se ei tuota mitään voittoa tai jos se tuottaa vain tappiota?
Pikkufirma joka perustaa yrityksiä maksua vastaan, joku lakimies ja sihteeri osakkaiksi jotta heillä firmanperustamisvelvollisuus tulee täytettyä.
Mä perustaisin synnintunnustuspuhelimen. Painamalla 1 saisi tunnustaa syntejä. Painamalla 2 saisi kuunnella tunnustuksia. Painamalla 3 saisi kuulla lauseen "saat anteeksi" ja samalla piisi lahjoittaa rahaa
Hoitolan huostaan otetuille lapsille.
Uuden-Seelannin malli.
Työttömyyskorvausta sai vain, jos teki jotain, oli pakko perustaa yrityksiä ja sitten myivät toisilleen tavaroita ja palveluja.
Stylisti-palvelun tavallisille naisille
Kaikkien pitäisi olla yrittäjiä. Kaupan kassa olisi yrittäjä joka myisi omaa osaamistaan kauppiasyrittäjälle.
Kääntäisin senhetkisiä hittibiisejä kömpelösti suomeksi ja viihdyttäisin lauluillani ihmisiä.