Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan hirveää yrittää löytää vuokra-asunto pk-seudulta!

Vierailija
08.07.2020 |

Yksityiset vuokraajat eivät välttämättä enää vastaa ensimmäisen viestin jälkeen, jossa ehdottavat näyttöä parin tunnin päästä (en pääse sillä varoitusajalla, kun asun muualla Suomessa). Kun kysyn, voisiko asuntoa nähdä joku muu päivä, ei koskaan kuulu vastausta. Myöskään yritykset eivät vastaa. Olen käynyt näytöissä ja toiminut ohjeen mukaan, ilmoittanut sähköpostilla kiinnostukseni. Mitään vastausta ei ikinä kuulu, onko asunto jo mennyt vai kuinka käy. Aivan uskomatonta perseilyä! Muualla Suomessa ei noin epäkohteliaasti toimittaisi. Ymmärrän, että yhteydenottoja tulee paljon, mutta ei pidä lähteä leikkiin mukaan jos ei jaksa vastata edes näytössä käyneille!

Meni kyllä halu muuttaa koko pk-seudulle. Taidan perua saamani työn suhteen. Asunnot on aivan sikahintaisia, eikä niitä tunnu saavan edes sillä sikahinnalla. Teenkö jonkin virheen, pitäisikö voidella pimeästi vuokraajaa/välittäjää?

Leveämmin täällä missä nyt asun, elää pelkällä ansiosidonnaisella. Ja vielä nuo epäkohteliaat ihmiset...luulin, että kaupungissa osattaisiin käyttäytyä.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kunniakansalaisilta, niillä on paljon ylimääräisiä asuntoja joita veronmaksajat antaa heille. Ja jos et maksa vuokraasi niin lyhenet pääsi verran

Vierailija
22/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et vaan osaa.

Nytkin on kaikenlaisia kämppiä tarjolla pilvin pimein. Katsopas vaikka Saton tai Lumon kämppiä. Varmasti sieltä löytyy joku sullekin. Uusiin taloihin pääsee helposti jos on luottotiedot kunnossa.

En ihan ymmärrä mikä sun ongelmasi on jos sulla kerran rahaakin löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta sinne on ihan kamala paikka

En haluaisikaan muuttaa. Liian kallista, ja näköjään käytöstavatkin puuttuu. Masentaa! Ainoa, josta tuli soitto, oli Forenom. Jos otan työn vastaan, asun sitten Forenomilla.

Olisin hyvätuloinen, akateeminen, siisti aikuinen nainen, joka osaa siivota turmelematta pintoja väärillä puhdistusaineilla, elelee hiljaisesti ja naarmuttamatta ilman lemmikkejä, miesystäviä, päihteitä tai tupakointia. Pystyn maksamaan takuuvuokran ja ymmärrän sopimusoikeudesta ja huoneenvuokralaista sen verran, ettei tule ongelmia. Mutta kun ei ymmärretä siistin vuokralaisen päälle, niin olkoon.

No jos on varaa maksaa, niin ei ole vaikeaa. Vuokraa vaikka Lumon verkkokaupasta, mutta älä Vuosaaresta! Ja jos on kerran myös aikaa, niin eiköhän löydy, jos vaikka soitat yksityiselle ja vaikka jotkut eivät sopisikaan sinulle sopivaa aikaa. Tuskin nyt Forenomille kannattaa vakioasujaksi mennä.

Forenomilla näytti olevan 590 euroa/kk tarjous tilavasta ja siististä hotellihuoneesta, jossa on oma wc ja suihku, kirjoituspöytä, mikro, kahvinkeitin, vedenkeitin jne. Onhan se nyt edullisempi kuin lähes samankokoiset remppaamattomat ja kalustamattomat yksiöt, jonne pitää tehdä sähkösopimus ja maksaa vesimaksu 22 euroa/kk päälle. Voisin tehdä puolen vuoden sopparin saman tien. Teen kuitenkin pitkää päivää jos/kun pk-seudulla olen, ei siinä "kotona" ehdi juuri muuta kuin nukkua.

Forenomilla on myös yleisissä tiloissa isommat keittiöt ja pesukoneet ja kuivausrummut. Ei mielestäni paha ratkaisu, kun kerran tuollaista mulkkuilua on vuokra-asuntojen tarjonta. Noin härskien ihmisten kanssa mitä nyt olen kohdannut vuokra-asuntoasioissa, en halua olla missään tekemisissä. Mieluummin siis vaikka työttömänä kuin heidän pillinsä mukaan.

ap

Vierailija
24/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et vaan osaa.

Nytkin on kaikenlaisia kämppiä tarjolla pilvin pimein. Katsopas vaikka Saton tai Lumon kämppiä. Varmasti sieltä löytyy joku sullekin. Uusiin taloihin pääsee helposti jos on luottotiedot kunnossa.

Luultavasti olen katsonut kaikki vapaat kämpät pk-seudulla läpi, joista on netissä ilmoitettu edes vähänkään siihen malliin, että googlella löytyy.

Saton ongelma on se, että asunnosta ei ole valokuvia, ainoastaan ulkoa päin ja melkoisia mörskiä näyttävät olevan. Eivät myöskään vaadi takuuvuokraa ja vuokrasopimus on toistaiseksi voimassa oleva ilman, ekan vuoden määräaikaa. Mitenkähän rauhallisesti työssäkäyvä saisi tuollaisessa kohteessa nukkua?

Lumolla on ollut muutamia hyviä, joita olen hakenut, ja sieltä on tullut massaviesti, että asunto on jo vuokrattu eteenpäin.

Tähdennän nyt kuitenkin vielä, että etsin rauhallista kohdetta, jossa ei tapella, biletetä, huudeta öisin tai soiteta musiikkia. Työssäkäyvälle siistille naiselle, joka ei halua ongelmia. Jotenkin sain Satosta kuvan, että ei ehkä sovi mulle. Voin tietysti olla väärässäkin, mutta en halua ottaa turhia riskejä naapureiden suhteen. Kun kumminkin itse olen valmis tuohta latomaan pöytään.

ap

Vierailija
25/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset vuokranantajat ovat ketä ovat. Osa sijoittajia euron kuvat silmissään, niin saattaa olla sinulle jopa onni ettet saa heiltä vuokrattua.

Oletko katsonut isojen vakuutusyhtiöiden vuokra-asuntoja? Tai kysynyt seurakunnilta? Tai erilaisilta säätiöiltä, joilla on kokonaisia kerrostaloja vuokrattavana pitkin pk-seutua? Vaatii vähän vaivaa etsiä ne netistä, mutta nekin kannattaa selvitellä.

Minäkin  mietin siivon alivuokralaisen ottamista, mutta se ei kai ole niin hienoa tarjota isoa huonetta pelkästään? Mutta se voisi olla alku, kun  alivuokralainen etsii sitten sitä omaa kämppäänsä? Mielessä on ollut juuri sinun tyyppinen henkilö, joka pääsisi sitten niihin pk-seudun asuntonäyttöihin helposi. Joten laita oma ilmoitus? Pk-seudulla on ainakin Facessa useampia vuokra-asuntoryhmiä. Otat kuvan itsestäsi ja kerrot, mitä haet tai mihin olet alkuun valmis. Joku minun tyyppinen kohtelias ja kiltti  mummeli saattaisi haluta auttaa.

Onnea etsintään!

Vierailija
26/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et vaan osaa.

Luultavasti olen katsonut kaikki vapaat kämpät pk-seudulla läpi, joista on netissä ilmoitettu edes vähänkään siihen malliin, että googlella löytyy.

Saton ongelma on se, että asunnosta ei ole valokuvia, ainoastaan ulkoa päin ja melkoisia mörskiä näyttävät olevan. Eivät myöskään vaadi takuuvuokraa ja vuokrasopimus on toistaiseksi voimassa oleva ilman, ekan vuoden määräaikaa. Mitenkähän rauhallisesti työssäkäyvä saisi tuollaisessa kohteessa nukkua?

Lumolla on ollut muutamia hyviä, joita olen hakenut, ja sieltä on tullut massaviesti, että asunto on jo vuokrattu eteenpäin.

Tähdennän nyt kuitenkin vielä, että etsin rauhallista kohdetta, jossa ei tapella, biletetä, huudeta öisin tai soiteta musiikkia. Työssäkäyvälle siistille naiselle, joka ei halua ongelmia. Jotenkin sain Satosta kuvan, että ei ehkä sovi mulle. Voin tietysti olla väärässäkin, mutta en halua ottaa turhia riskejä naapureiden suhteen. Kun kumminkin itse olen valmis tuohta latomaan pöytään.

ap

Sato vuokraa nopeimmalle, kun taas Lumo varaa esittelyajan ja pitää sen siksi ajaksi varattuna sinulle. Löytyy myös Newsec, jota käytin etsiessäni määräaikaista vuokrakämppää Vantaalta. 

Vierailija
27/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vuokrata 90 neliötä tapulista 2500e/kk

Vierailija
28/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit rauhallista kohdetta, mutta et voi lopulta kerrostalossa tietää onko se sun asunto sellainen. Esim. itse asun kovan rahan omistusasunnossa, mutta kun yhdellä puolella naapurissa asuu  skitsofreenikko alkoholisti niin kaikkea muuta on kuin rauhallista. Pelätäkin välillä saa. Näinkin voi käydä, hyvällä alueella ja omistusasunnossa. Toisaalta useimmat ne vaikka SATOn kämpätkin on ihan rauhallisia. Kunhan vältät niitä tunnettuja levottomia lähiöitä kuten jo teetkin.

Vierailija
29/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiset vuokranantajat ovat ketä ovat. Osa sijoittajia euron kuvat silmissään, niin saattaa olla sinulle jopa onni ettet saa heiltä vuokrattua.

Oletko katsonut isojen vakuutusyhtiöiden vuokra-asuntoja? Tai kysynyt seurakunnilta? Tai erilaisilta säätiöiltä, joilla on kokonaisia kerrostaloja vuokrattavana pitkin pk-seutua? Vaatii vähän vaivaa etsiä ne netistä, mutta nekin kannattaa selvitellä.

Minäkin  mietin siivon alivuokralaisen ottamista, mutta se ei kai ole niin hienoa tarjota isoa huonetta pelkästään? Mutta se voisi olla alku, kun  alivuokralainen etsii sitten sitä omaa kämppäänsä? Mielessä on ollut juuri sinun tyyppinen henkilö, joka pääsisi sitten niihin pk-seudun asuntonäyttöihin helposi. Joten laita oma ilmoitus? Pk-seudulla on ainakin Facessa useampia vuokra-asuntoryhmiä. Otat kuvan itsestäsi ja kerrot, mitä haet tai mihin olet alkuun valmis. Joku minun tyyppinen kohtelias ja kiltti  mummeli saattaisi haluta auttaa.

Onnea etsintään!

Kiitos!

Mummeli olen kohta itsekin, siksi arvostan hiljaisuutta ja rauhaa. Tässä iässä en enää halua ostaa ison rahan asuntoa pk-seudulta, siksi vuokra-asunto olisi mieluinen. Lisäksi kesäloman vietän kotipaikkakunnalla. Moni vuokranantaja haluaa ensimmäisen vuoden 12 kk määräajalla, vaikka ei sekään minulle kynnyskysymys ole.

Olen miettinyt tuota oman ilmoituksen tekemistä ja syksymmällä sellaisen laitankin, jos nyt ei tärppää. Facebookissa en ole. Voisin toki liittyä, mutta näyttäisikö profiili sitten epäilyttävältä, kun se on hetkeä ennen tehty? Ei vielä ystäviä eikä historiaa, itse pitäisin epäilyttävänä. Kuvani olen valmis näyttämään kyllä.

Olen jopa valmis joihinkin rasitteisiin, kuten lumenluontiin tai hiekoittamiseen tai rapun moppaamiseen (kotipaikkakunnallani tällaisia lisäehtoja on), kunhan asunto on rauhallinen. Työni on asiantuntijatyötä kuten kaikilla AV-mammoilla :-), joten mitään bileitä en halua kuunnella taustalla kun iltaisin teen töitä asunnossa.

Vierailija
30/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikaverille löytyi heti kämppä, vaikka ei ole siisteimmästä päästä. Ei erikoistuva lääkäri tienaa Hesassa kuin kolme tonnia ja rapiat normi päivätyössä. Jos siis kuvitellaan, että on maksukykyä enemmän kuin vaikkapa bussikuskilla. Ei ole.

Vierailija
31/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kirjoitti:

Lääkärikaverille löytyi heti kämppä, vaikka ei ole siisteimmästä päästä. Ei erikoistuva lääkäri tienaa Hesassa kuin kolme tonnia ja rapiat normi päivätyössä. Jos siis kuvitellaan, että on maksukykyä enemmän kuin vaikkapa bussikuskilla. Ei ole.

Lääkäreille, opettajille ja muille KVTESsiläisille maksetaan pk-seudulla ja erityisesti Helsingissä aivan surkean huonosti. Olen lukion opettaja ja parhaiten olen tienannut maakunnissa. Pk-seudulla on paikallisesti sovitut järjestelyerätkin niin surkeita ettei kyllä kannata töitä tehdä. Omistusasunnon voi ostaa mistä tahansa muualta Suomesta. Pyyhkeitä ay-toiminnalle pk-seudulla. Samahan oli lastentarhanopettajilla, suorastaan kartelli, mutta pieni korotus tuli tuossa jokin aika sitten. Mikä ei työvoimapulaa ole helpottanut.

No, pk-seutu haluaa epäpäteviä ja valelääkäreitä. Pääasia kai että raha liikkuu.

Vierailija
32/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle ei vastata, koska asunto on mennyt jo. Vuokra-asunnoista on pulaa ja vuokranantajan ei tarvitse alkaa odottelemaan josko joku halukas tulisi seuraavalla viikolla asuntoa katsomaan. Silloin siellä jo asuu joku muu.

Paljonko vakiovastauksen lähettämisen veisi aikaa? Kaikille tiedustelijoillehan ei tarvitse laittaa viestiä, ainoastaan niille, joille vuokraaja itse on jo ehdottanut aikaa. Tuskin sadoille on näyttöä ehdotettu, ei edes kymmenille.

Törkeää käytöstähän tuo on. Painan kyllä nimet mieleen.

ap

Kun on 100-300 sinunlaisia niin paljon. Jopa yhden työpäivän

Vierailija
33/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kiinnostunut yksiöstä, jossa vuokra noin 1.000 e kuussa. Hain kämppää lauantaina, ja kutsu näyttöön tuli muutamien tuntien varoituksella sillä varauksella, että "minulla oikeasti on tarpeeksi vakaat tulot".  Asuin eri paikkakunnalla, ja tietenkään minua ei voinut kutsua puhelimitse ko. näyttöön, joten jäi näyttö välistä, kun en lauantai-iltana sähköpostiani lukenut. No, löysin seuraavana maanantaina paremmin varustellun kämpän.

Vierailija
34/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et vaan osaa.

ap

Lumon asunto pitää netissä varata. Silloin sitä ei edes esitellä kenellekään muulle ennenkuin olet käynyt katsomassa asuntoa ja päättänyt, otatko sen vai et. Eikä kukaan muu voi netissä varata sitä, jos olet sen jo varannut. 

Vierailija
35/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokranantaja, ja saan itse valita vuokralaisen.  En ota tietenkään työtöntä perheasuntoon.   Etkö ymmärrä että hyvät asunnot,  normaali vuokralla , halutulla paikalla ( tarkoittaa kallista aluetta  ) menevät ihan heti  vuokralle. Naapureista en  takaa mitään.

Vierailija
36/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi välittäjä naureskeli miten hänellä on paljon tässä näitä vuokra-asuntoilmoituksia pöydällä mutta ei hän jaksa niitä nettiin laittaa kun menee muutenkin eli ilmeisesti jengi soittelee sinne päin. Välittäjä minimoi työnsä joten on selvä ettei hän ala vastailemaan turhaan maileihin tai viesteihin kun ei tarvitse. Asunnot menee muutenkin. Kilpailu on kovaa. Kuulin että yksi tyttö jäi välittäjän kanssa viimeiseksi ruuhkaiseen asuntonäyttöön ja lupasi ottaa suihin saadakseen sen yksiön ja ilmeisesti tämä välittäjälle sopikin. Semmoista se on.

Vierailija
37/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et vaan osaa.

ap

Lumon asunto pitää netissä varata. Silloin sitä ei edes esitellä kenellekään muulle ennenkuin olet käynyt katsomassa asuntoa ja päättänyt, otatko sen vai et. Eikä kukaan muu voi netissä varata sitä, jos olet sen jo varannut. 

Ok, tää oli sitten joku muu jolla on samantapainen nimi. Sähköpostista selviäisi, koska sentään ilmoittivat, että asunto meni jo. Ihmeellisen huomaavaista! Ainoa toimija, joka on ilmoittanut lopputuloksesta.

Eli Lumo pitää siis vielä tsekata. Oikeasti hyvä vinkki siis, kiitos! Miksi muut eivät toimi kuten Lumo? Ilmeisesti ainoa jolla perseen pitää kestää merivettä, on vuokralainen?

ap

Vierailija
38/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sato ja Lumo ei varmasti ole hyviä. Yleisesti ottaen varmaan sellaiset taloyhtiö joissa varta vasten on pelkkiä vuokraluukkuja on levottomampia kuin vuokrata yksityiseltä "normaali" omistusasunto jossa talossa on suurin osa omistusasujia. Newsec olen lukenut että huoltomiehet käy omin lupineen sisällä milloin haluavat eli asu siinä sitten.

Vierailija
39/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii tsekata Lumo, Sato, Heka ja aso-yhtiöiden vuokra-asunnot.

Vierailija
40/66 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika tietämätön.   Vai provoiletkö ?.    Edullista halpaa hyvää yksiötä  keskustasta hakee n  3000 hakijaa.  Kerran  pidimme isosta kolmiosta näytön , siellä oli satoja ihmisiä.