Ei helv, mies on humalassa ja etälapset meillä
Mitä hittoa mä oikein teen? Mies tuli hetki sitten kotiin lasten kanssa, olivat olleet jossain ulkona. Mies vaikutti juopuneelta, ja tilaisuuden tullen tarkastin miehen takintaskut. Sieltä löytyi sitten pieni viinapullo. Ihan toimintakuntoinen mies siis on, en tiedä huomaisiko kukaan ulkopuolinen välttämättä humalaa, mutta minä kyllä huomaan.
Mietin, ilmoitanko tästä lasten äidille. Hän on tosin luultavasti tapansa mukaan viikonloppua viettämässä jossain ryyppäjäisissä, eikä varmaankaan tekisi elettäkään hakeakseen lapset kotiin tms. Valitettavaa, mutta totta. Toinen mikä estää on se, että meillä on pieni vauva. En olisi ikinä uskonut, että mies uskaltaisi ja kehtaisi ryypätä lasten seurassa, mutta ei sillä näköjään mitään rajaa ole... Pelkään, että meillekin tulisi ongelmia, jos ilmoittaisin tästä äidille ja mikäli hän ilmoittaisi eteenpäin lastenvalvojalle tms . Toisaalta taas haluaisin itse ehdottomasti tietää, mikäli joku olisi minun lapseni seurassa humalassa ja olisi siis hänestä vastuussa.
Mitä mä teen?? Ihan karsea tilanne... Eikä tarvitse alkaa syyllistää, että pitikö tuollaisen kanssa lisääntyä.. Miehen juominen lisääntyi radikaalisti meidän vauvan synnyttyä, sitä ennen käytti ihan kohtuudella. Itse en hyväksy vauvan läsnäollessa juomista eikä sitä meillä tapahdu - paitsi näköjään nyt.
Vai katsonko tämän illan läpi sormien, puhun miehelle lasten mentyä nukkumaan ja ilmoitan, että mikäli tämä toistuu niin kerron välittömästi eteenpäin enkä harkitse sekuntiakaan?
Kommentit (43)
Tekisin niin että olet nyt siihen saakka hiljaa kunnes lapset lähtevät. Sem jälkeenteet selväksi että sinua on turha yrittää höynäyttää ja huomasit kyllä juomisen. ja kerrot että jos tilanne toistuu niin ilmoitat asiasta lasten äidille. pysäytyksen tuo miehesi nyt kaipaa. Kerrot siis asian ilmoitusluontoisesti ja lähdet muualle. Mies tulee todennäköisesti myöhemmin pyytelemään anteeksi..
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 19:11"]
ihme juttua, mitä alkoholin viemäriin kaataminen auttaa, mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa. Kukaan noin tyhmä ole, että luulisi ratkaisun olevan tuollainen.
Nämä neuvot kuuluvat luokkaan "kyllä vankila kasvattaa"..
[/quote]
Samaa mieltä. Lopputuloksena ei olisi luultavasti kuin kiukkuinen mies, joka painelee hakemaan lisää alkoholia kaupasta. Nähty on.