Miksi vain naisilla on "emännänkyhmy"?
Tarkoitan siis sitä, että niska ei jatku suorana, vaan siinä on kymy, joka kertoo huonosta ryhdistä/nikamalukosta/rasvan kertymisestä niskaan. En ole koskaan nähnyt tällaista miehillä, vaikka tiedän paljonkin huonoryhtisiä miehiä, joilla on myös massaa. Mistä siis johtuu, että vain naisilla on tuo kyhmu - ja joillakin, vaikka ovat hoikkia ja yrittävät pitää ryhdistään huolta?
Kommentit (12)
ihan uusi termi minulle, googlen kuvahakukaan ei löytänyt mitään tuohon viittaavaa
Liittyisköhän jotenkin siihen, että miehillä on luontaisesti suhteessa pienempi pää ja voimakkaammat hartialihakset kuin naisilla, ja siksi erilaisia ryhtivikoja hartiaseudulla vähemmän?
Onhan niitä sikaniskaisia miehiäkin. sellainen oikein lihaisa niska ja yläselkä.
Mun miehellä on sellainen kyttyrä, samoin äidillään.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 22:02"]
ihan uusi termi minulle, googlen kuvahakukaan ei löytänyt mitään tuohon viittaavaa
[/quote]
Minäkin ihmettelen samaa! Valistakaa joku. :D
kortisolin liikatuotanto voi aiheuttaa kyhmyn
Piti heti katsoa onko itsellä sellaista :o
Mullapa ei ole, tai sitten en vaan löytänyt/osannut etsiä oikein...
Itselläni sellainen on. Ei ole kyse huonosta ryhdistä, eikä mistään ylimääräisestä rasvasta, vaan kyse on lähinnä selkärangan muodosta. Joillakin se vain on tällainen ja meillä se näyttäisi kulkevan suvussa. Nuorempana se häiritsi enemmän ja kävinkin muutamalla lääkärillä/fysioterapeutilla neuvoa kysymässä, mutta kuulemma on ja pysyy :(
jatkoa vielä edelliseen viestiini (nro 4), eli sitä en tiedä miksei miehillä näitä näy. En ole tosin nähnyt miehellä mm. notkoselkääkään...
up