Kauppakorkeakoulu ja markkinointi pääaineena
Olen hakenut kauppakorkeaan ja tavoitteenani on saada markkinointi pääaineeksi (jos siis pääsen edes sisään, sen näkee sitten). Onkohan markkinointi järkevä pääaine? Millaisiin ammatteihin se valmistaa? Työllisyystilanne huolestuttaa, mutta markkinointi kiinnostaisi ylivoimaisesti eniten! Ehkä yhdistettynä kansainväliseen liiketoimintaan.
Tietoa kellään?
Kommentit (5)
Juu ei ikinä markkinointia. Ihan huttua. Laskenta, rahoitus, tietojörjestelmät ehkä parempia vaihtoehtoja.
Moi!
Opiskelen itse tällä hetkellä kauppakorkeassa ja kun kouluun hain oli minullakin haaveena ottaa markkinointi pääaineeksi. Tällä hetkellä kuitenkin luen pääaineena yritysjuridiikka. Ei siis kannata valita pääainetta ennenkun on tutustunut kaikkiin aineisiin kunnolla: todennäköisesti muutat mielesi pääaineestasi 23 kertaa ensimmäisen opiskeluvuoden aikana. Markkinointi ei varmasti ole pääaineista se järkevin, mutta jos ensimmäisen vuoden jälkeen se yhä tuntuu oikeimmalta valinnalta niin rohkaisen sinua vaan ottamaan sen. Hyvä ja motivoitunut markkinointiekonomi on parempi kuin tympääntynyt ja väärällä alalla oleva laskentatoimen ekonomi!! Jos kuitenkin haluat ottaa ns. järkevän pääaineen, suosittelen laskentatoimea, kansantaloustiedettä, rahoitusta tai yritysjuridiikkaa:) Mutta katso nyt ensimmäinen vuosi ennenkuin päätät!
Tsemppiä lukemiseen:)
Ei ole järkevin pääaine. Järkevin työllistymistä ajatellen lienee laskentatoimi.
Mieheni on marrkkinointiekonomi. Ei kovin korkealle avostanut tutkintoa. Hänellä on myös DI-koulutus, jota taas piti hyvänä koulutuksena.
Minä olen markkinointiekonomi. Työskentelen asentajana. Ehkä kannattaisi harkita uudelleen...