Kurkkukipu - syy pysyä kotona
Kaupungissa ei oo kolmeen viikkoon ollut uusia tapauksia. Mitäs nyt?
Pääseekö kurkkukivun takia testiin? Kipu ei oo kova, pieni kutitus vaan lähinnä.
Kommentit (14)
Tuttu pääsi kurkkukivun takia testiin. Soita ja kysy.
Ota yhteyttä koronapäivystykseen ja kysy. Kyllä he osaavat neuvoa paremmin kuin palstayhteisö.
Omaolo sanoo että olis syytä mennä. Typerältä vaan tuntuu kun olo ei oo kipeä.
Minulla on ollut kurkku kipeä koko kesän, ajoittain, samoin tukkonen tai valuva nenä.
Arvelen, että jotain allergiaa on.
Toimittelen kaikki asiat kodin ulkopuolella, ja noudatan kaikkia varovaisuus sääntöjä.
Kertakaan ei ole mieleen tullut, että vois olla korona, mistä sen olisin saanut, ja paikkakunnalla jossa asun, ei ole tartunoja ollut yli kuukauteen.
Ei kaikki oireet ole suinkaan koronaa, sopisi ainakin miettiä ensin, että mistä sen olisi voinut saada.
Ole karanteenissa kunnes kipu on mennyt ohitse.
Vierailija kirjoitti:
Omaolo sanoo että olis syytä mennä. Typerältä vaan tuntuu kun olo ei oo kipeä.
Mitä typerää on käydä testaamassa onko sinulla mahdollisesti muille hengenvaarallinen tauti? Koronahan voi olla jopa täysin oireettomalla. Sitten se oireeton huonolla tuurilla tartuttaa monisairaan vanhuksen, joka kuolee tautiin. Onko se sitten hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Ole karanteenissa kunnes kipu on mennyt ohitse.
Aika monen pitäisi olla karanteenissa loppuelämänsä, jos pienen kurkun kutinan takia jäisi karanteeniin. Ennemmin sinne testiin selvittämään, onko karanteeni tarpeen vai ei.
Mä en päässyt flunssan (päänsärky, kuume 37, kurkkukipu) kanssa testiin. Ihme jos pelkän kurkkukivun kanssa pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Mä en päässyt flunssan (päänsärky, kuume 37, kurkkukipu) kanssa testiin. Ihme jos pelkän kurkkukivun kanssa pääsee.
Tuo on kyllä niin kummallista, miten käskemällä käsketään mennä testiin vähistäkin oireista, mutta kun yrität mennä, et pääse, vaikka on oireita.
Hop