Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

akateemiset kotiäidit (ja isät)

Vierailija
03.05.2013 |

Miksi sinä akateeminen kotiäiti/isä, ja nyt puhutaan teistä jotka maleksivat kotona lasten kanssa lähemmäs kymmenen vuotta, perustelet oikeutesi toimia niin kuin toimit?

Eli ensin pitkä opiskelu muutama vuosi töitä ja pitkä kotiäitiys. Onko tässä kuviossa mitään järkeä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen maleksineeksi kotona lapsia hoitamassa kuusi vuotta. Miksei se olisi oikeutettua? Valmistuin 24-vuotiaana, ennen valmistumista tein jo kolme vuotta oman alan hommia kesä- ja joulutauoilla sekä viikonloppuisin. Valmistumisen jälkeen olin neljä vuotta töissä. Nyt kun lasten hoitamisen jälkeen pian palaan töihin, ehdin tehdä töitä ennen eläkkeelle jäämistä yli kolmekymmentä vuotta. Alallani moni tekee töitä eläkkeelläkin osa-aikaisesti, yli seitsemänkymppiset ammatinharjoittajat eivät ole poikkeuksia. Joten ehdin kyllä tehdä töitä paljon, vaikka olinkin kotona lasten ensimmäiset vuodet.

Vierailija
2/5 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu kumpaankaan ryhmään, mutta voisin perustella sen seuraavasti. Jokainen on vapaa tekemään valintansa. Koska ammattiin kouluttautuminen ei edellytä työskentelyä ko. ammatissa, saa jokainen hoitaa asiansa minun puolestani miten tahtoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, mutta tekisitkö niin jos opinnot pitäisi itse maksaa niin kuin esim jenkeissä?

Ja kuusi vuotta on aika pitkä aika mutta tarkoitan enemmänkin niitä jotka ovat kotona kymmenen vuotta. Otetaanko sellaisia enää töihin?

Vierailija
4/5 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen äiti kotona. Tulee kohta täyteen kaksi vuotta ja menen takaisin vakityöhöni. Ehdin olla tutkinnon jälkeen 4 vuotta töissä ennen kotiin jäämistä. Tunnen, etten ole jäänyt kummastakaan paitsi: työ- enkä kotielämästä tehtyäni tällaisen valinnan. Pidän kummastakin ja olen ikikiitollinen, että minulla on mahdollisuus tehdä näin ja yhdistää työ ja perhe. Ja ennen kaikkea olen onnellinen, että sain töitä aikoinaan!

Vierailija
5/5 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 19:53"]

Ok, mutta tekisitkö niin jos opinnot pitäisi itse maksaa niin kuin esim jenkeissä?

Ja kuusi vuotta on aika pitkä aika mutta tarkoitan enemmänkin niitä jotka ovat kotona kymmenen vuotta. Otetaanko sellaisia enää töihin?

[/quote]

Riippuu siitä, paljonko opintolainaa minulla sitten olisi. Mahdollisesti ei olisi ollut varaa jäädä kotiin näin moneksi vuodeksi. Töidensaantimahdollisuudet riippuvat täysin siitä, millä alalla on - omallani ei onneksi ole mitään vaikeuksia saada töitä pitkänkään kotona olon jälkeen.