Supernanny Jo Frost
On lapseton. Ja silti osaa hoitaa kasvatustyön paremmin kuin mammat.
Kommentit (6)
Hmmm..ehkä hän näkee ne ongelmat selkeämmin täysin ulkopuolisena kuin ne vanhemmat itse. Uskaltaisin väittää että aika moni "lapsellinenkin" huomaa esim. tuttavaperheen ongelmat selkeämmin. Niille vain voi tulla sokeaksi, tai ei edes tajua että ongelma voi olla ihan pienestä jutusta kiinni.
Ja uskon että Jo Frost on kuitenkin työhönsä opiskellut nimenomaan seuraamalla lapsia ja vanhempia, sekä lukemalla kasvatustieteitä.
Mammat aina väittää ettei voi tietää mitään jos ei ole omia lapsia. Apu kyllä kelpaa sit kuitenkin.
No, rehellisyyden nimissä Frostin kasvatustaidot tulevat siitä, että hän on alan ammattilainen, jolla on yli kahdenkymmenen vuoden työkokemus. Lapsettomuus tai lapsellisuus ei taida olla tässä asiassa mitenkään merkityksellistä. Mutta hyvä esimerkki siitä, että lapsetonkin voi olla oikein hyvin perillä perhe-elämän, vanhemmuuden ja kasvatuksen vaatimuksista.
Kyllä sen usein huo aakin. Kiejan mukaan mennään ja ei muutankuin jäähypenkille metodin mukaan, oli tilanne mikä vain. Lapsen oirehdinnan syihin ei paneuduta juurikaan. Välillä on toki hyviäkin vinkkejä, mutta aika yksioikoista menoa se hänen kasvatuksensa on.
Luulen ettei sen ohjelmaan valita lapsia jotka tarvis psykiatrista hoitoa. Eli sellaiset perheet, joissa isoin ongelma on vanhemman kädettömyys eikä esim. lapsen neurologiset ongelmat. Lisäksi luulen että ne valitsee myös sellaisia perheitä, joissa on kuitenkin jonkinlaista kykyä antaa lapselle positiivista huomiota ja rakkautta, eli tilanne ei ole liian toivoton.
Eikös lapsettomat aina?