Mistä sinä hoikka ja kaunis olet muille kateellinen?
Tai mikä asia on mielestäsi elämässäsi huonosti?
Kommentit (39)
Oikeastaan en ole juuri mistään kenellekään kateellinen. Olen tyytyväinen elämääni ja perheeseeni. En mä nyt niin ihmeellisen kaunis ole, ehkä sellainen perusnätti, luonnonlapsi...
Ainoastaan silloin tunnen piston sydämessäni kun näen jonkun ihmisen yrittäjänä juuri sillä luovalla alalla mitä itsekin haluaisin tehdä. Enemmän kuitenkin ihailen häntä ja harmittelen kun minusta ei siihen ole, ainakaan tällä hetkellä. Minulla ei ehkä ole niin kovaa intohimoa yrittäjyyteen, joten ole ainakin toistaiseksi pysynyt harrastajana... Olen erittäin luova ihminen, siihen minulla on kykyjä, mutta yrittäjyyden vaatimukset voivat olla liikaa.
Ystävistä ja vilkkaasta sosiaalisesta elämästä. Hyvistä sukulaisuussuhteista. Onnellisesta lapsuudesta. Iloisesta ja huolettomasta luonteesta. Siitä jos on hyvä työpaikka ja sen verran rahaa, että voi tarjota lapsille miettimättä kaikenlaista ja talous on turvattu.
onnellisesta parisuhteesta. hyvästä taloudellisesta tilanteesta (tälle tosin voin tehdä jotain ja parempaan suuntaan on vuosien varrella päästy)
Onnellinen parisuhde, hyvä itsetunto, hyvä huumorintaju, ahkeruus, laaja ystäväpiiri, hyvä työ/opiskelupaikka, kaunis asunto, hyvin koulutettu koira... Tässä on asioita joita olen viimeaikoina kadehtinut. En tiedä olenko kaunis mutta hoikka olen. Olen siis 23v. (selittää ehkä vähän miksi kadehdin kaunista ASUNTOA ja koiraa talon ja lasten sijaan) :D
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 14:51"]
Onnellinen parisuhde, hyvä itsetunto, hyvä huumorintaju, ahkeruus, laaja ystäväpiiri, hyvä työ/opiskelupaikka, kaunis asunto, hyvin koulutettu koira... Tässä on asioita joita olen viimeaikoina kadehtinut. En tiedä olenko kaunis mutta hoikka olen. Olen siis 23v. (selittää ehkä vähän miksi kadehdin kaunista ASUNTOA ja koiraa talon ja lasten sijaan) :D
[/quote]
Sulla on kuule aikaa saada vielä nuo kaikki. Ei kannata kadehtia.
Kadehdin niitä, jotka tietävät mitä haluavat elämältään, ja myös niitä, joilla on rahaa yllinkyllin. Silloinkun satun sille tuulelle että kadehdin tällaista, pyrin aina muistuttamaan että olen itsekin vielä nuori ja keksin varmasti mitä haluan ja hyvinhän minä opiskelijankin tuloilla pärjään :)
Olen kateellinen ihmisille joilla on luovuutta, jotka osaavat vaikka maalata tauluja tai kirjoittaa runoja tai soittaa jotain soitinta. Itse en osaa mitään erityistä ja mieleni on semmoinen vähän mielikuvitukseton ja tylsä, esim. jos yritän kirjoittaa jotain tarinaa, ei vaan tule mitään mieleen että mistä sitä kirjoittaisi.
Aktiivisesta seuraelämästä ja kaveripiiristä. Siitä, että isovanhemmat hoitavat lapsia.
Rahasta, asemasta, menestyksestä, siitä että molemmilla vanhemmilla on töitä, isosta lapsilaumasta (esikoinen rankoilla hoidoilla ja siihen jää). Olen aika kateellinen ihminen enkä tiedä miten siitä oikein pääsisin eroon.
En voi sanoa olevani kateellinen mistään. Olisihan se kiva jos vaikka osaisi laulaa hienosti tai olisi urheilullinen tai upporikas, mutta olen tyytyväinen omaan elämääni tällaisena.
Lapsista, itsellä on takana vuosien lapsettomuushoitot.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 09:52"]
En voi sanoa olevani kateellinen mistään. Olisihan se kiva jos vaikka osaisi laulaa hienosti tai olisi urheilullinen tai upporikas, mutta olen tyytyväinen omaan elämääni tällaisena.
[/quote]
Vaihtaisitko hoikan ja kauniin kroppasi lapseen jos tietäisit että kroppasi ei palautuisi ennalleen vaan jäisi esim vatsapussukkaa,raskausarpia ja riipparit?
Mitä ajattelet vartalon muuttumisesta raskaudessa ja synnytyksessä? Vai uskotko lujasti että kovalla työllä saat entisen vartalon takaisin?
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 10:10"]
[/quote]
Oho tuli väärä lainaus- tarkoitus oli laitata henkilö jolla oli takana lapsettomuushoidot. Pahoitteluni tästä.
Vaihtaisitko hoikan ja kauniin kroppasi lapseen jos tietäisit että kroppasi ei palautuisi ennalleen vaan jäisi esim vatsapussukkaa,raskausarpia ja riipparit?
Mitä ajattelet vartalon muuttumisesta raskaudessa ja synnytyksessä? Vai uskotko lujasti että kovalla työllä saat entisen vartalon takaisin?
[/quote]
Mä olen jollain tavalla kateellinen sellaisille aidosti ahkerille ja päämäärätietoisille ihmisille, jotka jaksavat esimerkiksi opiskella johonkin ammattiin, ja sitten päämäärätietoisesti työskennellen ja lisää opiskellen pääsevät arvostettuun asemaan ja todelliseksi huippuammattilaiseksi tai asiantuntijaksi omalla alallaan. Mun mielestä se on kadehdittavaa, oli ala mikä tahansa. Mä itse olen tällainen tuuliviiri ja mua kiinnostaa milloin mikäkin. Innostun kauhean monista asioista, mutta pitkäjänteisyys ei riitä kuin pintaraapaisuun. Mun tämänhetkinen työnkuvani oikeastaan kuvaa hyvin mun luonnetta: kirjoitan markkinointimateriaalit, vien juopon työntekijän kädestä pitäen katkaisuhoitoon ja seuraavaksi oonkin jo perehdyttämässä ulkomaalaista yhteistyökumppania meidän toimintamalliin. Koska mua ei voi laittaa mihinkään lokeroon, häslään joka lokerossa. Se on ärsyttävää.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 10:10"]
[/quote]
Oho tuli väärä lainaus- tarkoitus oli laitata henkilö jolla oli takana lapsettomuushoidot. Pahoitteluni tästä.
[/quote]
[/quote]
Vastaan tähän vaikka en ole tuo jolta kysyttiin, olen tuo kateellinen nelonen. Minulla oli upea, sopivan lihaksikas kroppa ennen esikoista. Nyt olen vielä hoikka (BMI 19), mutta kiinteytettävää olisi, jonkinlainen vatsapussi jäi, tissit lörpähti hieman. Kauneus on joka tapauksessa katoavaista, ottaisin vaikka 15 lisäkiloa ja polvissa roikkuvat tissit jos saisin toisen lapsen.
Silloin kun vielä olin hoikka ja kaunis, olin kateellinen muiden ihmisten parisuhteista, jotka tuntuivat aina jotenkin onnellisemmilta kuin omani.
Olen edelleen kateellinen muiden parisuhteista, vaikka olen vähemmän hoikka ja kaunis kuin silloin, eikä parisuhteeni ole edes se sama kuin silloin nuorena. Edelleen kuitenkin muut vaikuttavat onnellisemmilta omissa suhteissaan, niin hoikat ja kauniit kuin paksut ja arkipäiväisen näköisetkin.
En ole kateellista tyyppiä. Olen hoikka ja kaunis, mutta tiedän ulkoisen kauneuden olevan, jos ei nyt katoavaista niin ainakin muotoaan muuttavaa. Kaikki vanhenevat. Olisi siis naurettavaa jos koko identiteettini perustuisi noille kahdelle asialle.
Olen paljon muutakin. Olen puoliso, olen korkeakoulutettu. Kaikkein ihaninta elämässä on mielestäni tavallinen arki. Olen tyytyväinen siihen että minulla on ruokaa syödäkseni (aina niin ei ole ollut) ja siihen että meillä on koti.
Tiedän ettei kenellekään mikään tipahda nenän eteen valmiina vaan kaiken eteen on nähtävä vaivaa. Miksi olla siis kateellinen? Jos haluaa itselleen jotain samaa mitä jollakin toisella jo on, niin sitten vaan työskentelee sen eteen.
Silloin kun olin yksinäinen, olin ehkä vähän kateellinen niille joilla oli ystäviä ja/tai puoliso. Mutta en siinä mielessä että toisten onni olisi ollut minulta pois, tai olisin halunnut sen niiltä viedä. Mietin silloin vain että mikähän minussa on vikana kun olen jäänyt niin yksin.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 10:21"]
Silloin kun vielä olin hoikka ja kaunis, olin kateellinen muiden ihmisten parisuhteista, jotka tuntuivat aina jotenkin onnellisemmilta kuin omani.
Olen edelleen kateellinen muiden parisuhteista, vaikka olen vähemmän hoikka ja kaunis kuin silloin, eikä parisuhteeni ole edes se sama kuin silloin nuorena. Edelleen kuitenkin muut vaikuttavat onnellisemmilta omissa suhteissaan, niin hoikat ja kauniit kuin paksut ja arkipäiväisen näköisetkin.
[/quote]
Joo, mäkin olen kateellinen myös muiden parisuhteista. Melkein unohdin. Taidan olla terapian tarpeessa :(
t. kateellinen nelonen
Mä olen hoikka ja sporttinen, kauniiksikin kehuttu, korkeakoulutettu, useamman lapsen äiti ja vieläpä onnellisessa avioliitossa. Edustan kai näiden osalta ihmistyyppiä, jota kadehditaan... Mutta voi miten mä kadehdinkaan teitä, jotka olette rohkeita ja rempseitä, sosiaalisesti lahjakkaita ja luonteeltanne huolettomia! Itse olen ujo, arka, yksinäinen ja kova stressaaja :(