Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Objektiivisesti Suomea parempi maa?

Vierailija
02.05.2013 |

Täällä palstalla aina välillä kuulee ulkosuomalaisten kritiikkiä Suomesta ja jonkun verran myös toiseen suuntaan. En ole itse ikinä asunut ulkomailla eikä minulla ole sukulaisia, jotka asuisivat.

Noita YK:n sun muitten järjestöjen tilastoja seuraamalla näyttäisi, että esim.Norja ja Australia olisivat edes vähän Suomea parempia maita, ja Australia on sitä varmasti erityisesti ilmaston kannalta. Hieman paradoksaalisesti USA ei sijoitu näissä luokitteluissa aina kovinkaan hyvin, vaikka toisaalta pitäisi olla kyse suurimmat mahdollisuudet tarjoavasta maasta. Mutta asiat riippuvat varmaan paljon myös siitä mikä henkilön pysyvä koulutustaso, ikä, tulotaso, kielitaito, sukupuoli, terveys yms. on ja tietysti se asuinpaikka itsessään voi vaikuttaa osaan näistä asioista.

Onko olemassa joitakin universaalisesti päteviä ja kiistattomia perusteita, miksi esim.Ruotsi, Tanska, Norja tai vaikka joku saksankielinen maa olisi ehdottomasti parempi asua kuin Suomi? Ajatellen nimenomaan keskivertoihmistä ja oletetaan nyt myös ettei kielitaito ole mikään este.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tosin yksi englantilainen kaveri ja hänen jutuistaan olen saanut kuvan, että asumisen laatu olisi huonompi, erilaiset tuet pienempiä ja palkatkin kuulostavat melko pieniltä. Tosin tässä on kyse vain yhdestä melko nuoresta ja korkeakoulutetusta ihmisestä (opiskellut kirjanpitoa arvostetussa yliopistossa) ja hänen elämästään.

Vierailija
2/2 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 23:03"]

Minulla on tosin yksi englantilainen kaveri ja hänen jutuistaan olen saanut kuvan, että asumisen laatu olisi huonompi, erilaiset tuet pienempiä ja palkatkin kuulostavat melko pieniltä. Tosin tässä on kyse vain yhdestä melko nuoresta ja korkeakoulutetusta ihmisestä (opiskellut kirjanpitoa arvostetussa yliopistossa) ja hänen elämästään.

[/quote] Hmmm, "kirjanpitoa arvostetussa yliopistossa"!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä