Mun opintolainan korko on kohta 0,7%
Kohta on korkojakson vaihtuimispäivä ja euribor on n. 0,5 ja marginaali 0,2. Ja vielä verovähennys siihen päälle... tuntuu aika hullulta, kun Inflaatio lienee suurempi...
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 22:49"]
Kannattaa olla ILOINEN että asia on noin. itselläni on opintolainaa nelisen tonnia, ja valitettavasti en pysty lyhentämään sitä kun 50€/kk. On HYVÄ asia ettei korko ole isompi, jos olisi, minun olisi pakko pyytää lainan summa lainaan joltakin sukulaiselta, koska muuten laina ei juurikaan lyhenisi =pitäisi maksaa pois ja lyhennellä sitten "0 korolla" sukulaiselle pois.
[/quote]
Toki olen iloinen! Eihän tuota tosiaan kannata maksaa pois, kun inflaatio "syö" sitä lainaa pois.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 22:40"]
Kohta on korkojakson vaihtuimispäivä ja euribor on n. 0,5 ja marginaali 0,2. Ja vielä verovähennys siihen päälle... tuntuu aika hullulta, kun Inflaatio lienee suurempi...
[/quote]
No lähitulevaisuuden yleinen palkkakehityskin on todennäköisesti aika pientä, joten hyvä, että edes opintolainan koroissa säästetään. Ruoka ja muu eläminen vain kallistuvat. Suurimmalla osalla palkat eivät nouse inflaation verran ja työttömyyskin monia painaa.
Toki, jos palkkakehityksesi on hyvä, niin voitat noissa matalissa koroissa.
Kannattaa olla ILOINEN että asia on noin. itselläni on opintolainaa nelisen tonnia, ja valitettavasti en pysty lyhentämään sitä kun 50€/kk. On HYVÄ asia ettei korko ole isompi, jos olisi, minun olisi pakko pyytää lainan summa lainaan joltakin sukulaiselta, koska muuten laina ei juurikaan lyhenisi =pitäisi maksaa pois ja lyhennellä sitten "0 korolla" sukulaiselle pois.