Luulen, että naapurini vie postit!
Olen viimeaikoina saanut karhumalaskuja laskuista, joita en ole koskaan saanut. Olenkin alkanut epäilemään, että naapurimme postilaatikkoon tulee meidän postit ja he eivät palauta niitä. Mekin saamme melko usein heidän postiaan, mutta olemme aina palauttaneet ne.
Olisko mitään keinoa, jolla saisin todistettua, että heille tulee meidän kirjeitä? Niin, ja he eivät myönnä asiaa, mutta tiedän, että naapurimme ei pidä meistä ja siinä olisikin syy miksi he eivät palauta kirjeitämme. Postiin ilmoitin tästä. Kyllä pikkusen rassaa tämä juttu! Kiitos vastanneille!
Kommentit (18)
Onko sinun postilaatikossasi nimi?
Kyllä siinä nimi lukee. Kuinka niin?
onko postilaatikkonne lukittu?
laita valvontakamera.
E-laskua juuri katselin pankin sivuilta, mutta sitä ei ilmeisesti saa kaikkiin laskuihin, jos oikein ymmärsin.
Niin ja valvontakameralla tuskin teen mitään, koska ne kirjeet menee naapurin postilaatikkoon.
Kai postilaatikossasi on nimi ja mielellään myös oikea numero!
Mikäli nuo on kunnossa, ota yhteys postiin ja sano tiukasti, että teidän postin joutuminen naapurin laatikkoon on ehdottomasti huono juttu. Voit vaikka selittää tilannetta.
Olen ollut jakajana ja virheitä joskus sattuu, sille ei voi mitään. Mutta iso ongelma on nuo nimettömät tai numerittomat laatikot/luukut tai entiset sukunimet, tai tekemättä jääneet muuttoilmoitukset, joiden perässä ei sitten voi pysyä.
Jos epäilet naapurin kähveltävän postinne teidän laatikosta, hankkikaa lukollinen postilaatikko!
Olen saanut kerran "sapiskaa" eräältä asiakkaalta, jonka kotiosoitteeseen tulevat postit piti ehdottomasti laittaa erääseen toiseen osoitteeseen, koska kotiosoitteessa joku hullu sukulainen aukoi hänen kirjeensä tms. Kerran erehdyin ja puhelun jälkeen muistin olla erityisen tarkkana! Tämä asiakas siis vaati ehdottomasti minut, sen alueen jakajan puhelimeen :)
On nimi ja oikea numero, kaikki siis sen puolesta kunnossa. Ymmärrän, että virheitä sattuu jakajille. Ja tuskin ne meidän posteja varastaa laatikosta. Tarkoitin nyt sitä, että naapuri ei palauta minulle tulleita laskuja, koska he ovat niin ilkeitä ja vihaavat meitä. Aina saa karhumalaskuja maksaa :(
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 15:33"]
On nimi ja oikea numero, kaikki siis sen puolesta kunnossa. Ymmärrän, että virheitä sattuu jakajille. Ja tuskin ne meidän posteja varastaa laatikosta. Tarkoitin nyt sitä, että naapuri ei palauta minulle tulleita laskuja, koska he ovat niin ilkeitä ja vihaavat meitä. Aina saa karhumalaskuja maksaa :(
[/quote]
Senpä takia kehotankin ottamaan jakajaan yhteyttä, jotta postia ei menisi väärään laatikkoon. Jos olette naapurin kanssa muutoinkin jo huonoissa väleissä, eikä ole todisteita kirjeiden viemisestä, niin ethän pysty tehdä mitään muutakaan?
Aika outoa kyllä jos merkinnät laatikossa ok ja useinkin menee väärään laatikkoon :O Ei niitä virheitä nyt niin paljon pitäisi sattua. En siis voi kuvitella että saman asiakkaan kohdalle edes kahdesti saman vuoden aikana. Siksipä epäilen myös tihutöitä naapurinne toimesta.
Suosittelen siis ensin postiin yhteyttä ja jos siellä vakuutetaan "syyttömyyttä" niin virittelisin kyllä munalukon postilaatikkoon, ellei raski ostaa uutta lukittavaa laatikkoa.
-7-
Ota e-laskut niihin mihin saa. Minulla on myös ollut maksumuistutusongelmia yhden tietyn laskuttajan eli paikallislehden kanssa. En saa alkuperäisiä laskuja, muistutukset tulevat kyllä perille = epäilen, ettei laskuja lähetetäkään vaan vain muistutukset. Tiedän, että heillä on ollut hankaluuksia laskutusohjelman kanssa.
Onko sinulla jokin tietty ja useampi, joiden kanssa aina käy noin? Ehkä vika ei olekaan Itellassa ja naapurissa vaan laskuttajassa?
Kai teillä on postilaatikossa talon numero? Postit jaetaan osoitteen, ei nimen mukaan, vaikka aika moni niin luuleekin!
Tilapäisesti voisit kokeilla postin siirtoa toiseen osoitteeseen, sitä millä moni siirtää postit kesälomalla esim. mökille. Maksaa varmaan jotakin, mutta saat tuntuman siitä mitä postia teille pitäisi tulla. Ei tietenkään voi olla varma, että jakelu toimii oikein tuossakaan tapauksessa, mutta jospa ei vahingossa tipahtaisi naapurin laatikkoon teidän postit kun lajiteltu muualla.
Sitten ehkä kannattaisi ottaa yhteyttä postiin jos näyttää siltä, että "käännytettyä" postia tulee enemmän kun normaalijaossa. Tiedän kuinka raivostuttavaa on kun omasta laatikosta löytyy toisten postia, saati sitten kun naapurit kiikuttavat henkilökohtaista postiani takaisin laatikkooni / suoraan käteeni. Onnekseni meidän naapuristossa tuntuu olevan rehellistä porukkaa vaikka riitaisuuttakin esiintyy.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 15:41"]
Kai teillä on postilaatikossa talon numero? Postit jaetaan osoitteen, ei nimen mukaan, vaikka aika moni niin luuleekin!
[/quote]
Näin yritetään ohjeistaa, mutta käytännössä usein on arvailtava sekä nimen että numeron perusteella oikeaa laatikkoa.
Jos laatikossa on oikea nimi muttei numeroa, kyllä se posti silti sinne jaetaan. Minne luulet niiden kymmenien tuhansien talouksien postien menevän, joilla vain nimi laatikossa?
Toiset taas ajattelevat, että kyllä se jakaja nyt juuri tän meidän kauniin peltilaatikon muistaa, vaikkei siinä ole MITÄÄN merkintää omistajasta - ei nimeä, ei numeroa. Näitä on maalla etenkin paljon. Ja kun merkitsemättömiä laatikoita on sitten 4 vierekkäin, on siinä jakajalla pähkäileminen miten se juuri näiden kohdalla menikään. Ja seuraavassa tiehaarassa sama juttu :D
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 15:41"]
[/quote]
TAitaa se joskus pelkällä nimelläkin mennä... Mun naapuritalossa asuu kanssani samanniminen nainen ja niin tutustuttiin, että vein hänelle kirjeensä. Olivat vasta muuttaneet, minä olin asunut jo pitempään. Osoitteet olivat myöskin ihan oikein. Samaa on sattunut muutaman kerran sen jälkeenkin, etenkin kesälomatuuraajille. Postin syytä ei sitten ole se, että eräs hänen ystävänsä oli ottanut osoitteen nimi- ja numeropalvelusta, eka vaan sattui (oletettavasti pienemmän talonuomeron vuoksi) olemaan minun. Silloin piti miettiä, että keltäs tämä, kun osoitekin oli oma. naapurissa käymällä sekin selvisi...
Sitä mekin ollaan ihmetelty, kun niin useasti on postit väärissä laatikoissa. :o Ja TraFi:lta on tullut karhumalaskuja. Naapurin TraFin lasku tuli meille viime viikolla, mutta oli siinä muitakin kirjeitä. Ja ostan kyllä sen lukollisen laatikon jos näin vielä jatkuu!
Oon sellaista miettinyt, että laitan jonkun meille osoitetun kirjeen naapurin laatikkoon ja odottelen, saanko sitä koskaan takaisin.. :D Siitä saisin ainakin hyvä todisteen, että ne vie ne meidän postit. Eikö se ole velvollisuus palauttaa toiselle osoitetut kirjeet? Tai ainakin normaalit ihmiset tekee niin...
Ei ne lukot auta, jos postinjakaja survoo niitä kirjeitä minne sattuu. Varmin keino on keskeyttää laatikkoon jakelu ja ilmoittaa postiin, että haen tästedes omat postini suoraan postista. Työläs ja hankala vaihtoehto.[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 15:22"]
onko postilaatikkonne lukittu?
laita valvontakamera.
[/quote]
Nyt menee kyllä ihan aiheen vierestä mut mikä ihmeen karhuMAlasku :)? Meilläpäin se on karhulasku tai karhukirje, jolla karhutaan saatavia. Liekkö joku murre-ero?
Sitten itse aiheeseen liittyvä vastaus: joskus taannoin Itella syytti hukkuneista posteista jotain uutta lajittelukonetta, joka repi ihan merkittävän osan kirjeistä. Ehkä se selittää edes osan puuttuvasta postista. Olen kanssa sitä ihmetelly, miten ne alkuperäiset laskut eivät tietään löydä perille mutta karhukirjeet sitäkin varmemmin :D
Juu, taitaa olla murre-ero tuo karhulasku. Oon tottunut sanomaan karhumalasku :DJa aivan, kyllä ne laskut varmasti joskus tulee. Viimeistään ulosottomies ovelle. Mutta kyllä tuo inhottaa suunnattomasti, kun naapurit varmasti aukoo ne mun laskut/kirjeet ja näkee sieltä sit kaikki.. O.o T. Ap