Menee hermot teihin pyöräilijöihin, mikä teitä vaivaa!??!
Tänään liikenteessä ainakin 20 kertaa pyöräilijä on vienyt minulta etuajo-oikeuden ja kun tullaan röyhkeästi auton eteen niin vilkutetaan vain onnellisena että kiitos kun huomioit meidät. No mitä olisi pitänyt tehdä kun ei viitsi päällekään ajaa? Yksi mamma meinasi kyllä jäädä alle kun yhtäkkiä vain käänyyi eteeni. Ei helvetti miten ottaa sydämestä kun säikähtää näitä poukkoilijoita. Ja osaan siis liikennesäännöt ja näistä yhdelläkään EI ollut etuajo-oikeutta minuun nähden, mutta suurin osa pyöräilijöistä ei näytä sääntöjä osaavan tai ovat sitten vain kusipäitä.
Kommentit (59)
Vaikeinta on ennakoida jalkakäytäviä pitkin pyöräilevien aikuisten päähänpistoja. Mutta ennakoida pitää aikuisvauvojen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä saat päivittäin naureskella näille torpeedoille. Vauhtia on se plus 50km kaupunki alueella ja pyörällä sukkuloidaan siellä täällä. Eka mennään autojen seassa ja siitä näppärästi pompataan jalankulkijaksi kun autoille tuli punaiset ja taas näppärästi takas autojen sekaan koukulla kun jalankulkijoille tuli punaiset valot.
Juuri näin ja käsillä ei ilmoiteta mitään, pää ei pyöri mihinkään eikä varmasti vauhti hidastu missään!
Väistäkää muut, täältä tulen minä! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä saat päivittäin naureskella näille torpeedoille. Vauhtia on se plus 50km kaupunki alueella ja pyörällä sukkuloidaan siellä täällä. Eka mennään autojen seassa ja siitä näppärästi pompataan jalankulkijaksi kun autoille tuli punaiset ja taas näppärästi takas autojen sekaan koukulla kun jalankulkijoille tuli punaiset valot.
Juuri näin ja käsillä ei ilmoiteta mitään, pää ei pyöri mihinkään eikä varmasti vauhti hidastu missään!
Juu ovat oman elämänsä supersankareita niissä tiukoissa trikoissaan. Osalla taitaa olla jalat jopa kiinni polkimissa niin voi yhtäaikaa toisella jalalla polkea ja toisella jalalla nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on muka niin vaikeaa ennakoida? Onko mielestäsi muka oikein ajaa ihmisten yli, samalla kun syöt hampurilaista?
Onko mielestäsi oikein olla piittaamatta liikennesäännöistä? Tätähän ne pyöräilijät tekee.
Tää on jus taas tämmönen sosiopaatti, jonka mielstä on ok ajaa pyöräilijän päälle tai ampua karkkivarasta haulikolla selkään.... iteppä rikko lakia. Oisko aika sytytellä niitä valoja sinne vintille?
Hmm... Ei taida sulla olla ihan parasta toi luetun ymmärtäminen.
Esitin siis vastakysymyksen, että eikö pyöräilijöiden tarvitse noudattaa tämän mielestä liikennesääntöjä, jotka koskevat myös heitä eli pyöräilijöitä. Em sanonut mitään päälleajamisesta puhumattakaan ampumisesta. Ja ei, kenelläkään ei ole päälle Ajo-oikeutta, ei edes sinulla pyörän kanssa.
Et ole tainnut edes koskaan vilkaistakaan mitään liikenne lakeja tai - sääntöjä. Olisko sinun aika sytyttää valot itsellesi ja ymmärtää, että säännöt ja lait koskevat myös sinua?
Pyörät eivät kulje mitään 50kmh.. Saa ajaa ammatikeseen polkupyörällä jos tuollaisen väitetyn nopuden saa aikaiseksi. Sillon ei tarvitse ajaa kaupungissa vaan kilparadoilla ja saa siitä rahaakin.
Pyöräilijöidenvihaaminen on vain monelle nykyäjän mulkulle harrastus. 99% pyöräilijöistä ei aja edes alamäessä yli 20 kmh.
Helppo sanoa pyöräiliät ryhmänä yhden prosentin tai alle tekemisistä. Totta se ei kuitenkaan ole, vaan lietsomista vihaan syyttömiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Pyörät eivät kulje mitään 50kmh.. Saa ajaa ammatikeseen polkupyörällä jos tuollaisen väitetyn nopuden saa aikaiseksi. Sillon ei tarvitse ajaa kaupungissa vaan kilparadoilla ja saa siitä rahaakin.
Pyöräilijöidenvihaaminen on vain monelle nykyäjän mulkulle harrastus. 99% pyöräilijöistä ei aja edes alamäessä yli 20 kmh.
Helppo sanoa pyöräiliät ryhmänä yhden prosentin tai alle tekemisistä. Totta se ei kuitenkaan ole, vaan lietsomista vihaan syyttömiä kohtaan.
Itseäni ei haittaa niinkään se kovakaan vauhti vaan se täysi piittaamattomuus muusta liikenteestä. Ne sunnuntaipyöräilijät näyttävät osaavan ottaa muutkin paremmin huomioon ja seurata liikennettä, mutta nää vauhtihirmut speedot ei näe omaa nenäänsä pitemmälle.
Jaa, oletan, että jos auto hidastaa, halutaan antaa minulle tietä, jolloin kiitän vilkuttamalla tuosta mukavasta eleestä. Ei tullut mielenkään, että tarkoitus on pysäyttää molempien vauhti... Ei kai se enää sitä hidastanutta autoa haittaa, jos pyörä menee tien yli, ajallisesti varmaan samoissa kuin se arpominen, että kumpi menee tai ei mene.
Ja kyllä, tiedän, että autolla on etuajo-oikeus noissa yleensä, mutta sutjakkaammin menee, jos otan tuon kohteliaan tieylitystarjouksen vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä käy niin että kun huomaan että auto tulee, niin hidastan sopivasti että auto ehtisi mennä ohi, mutta tosi usein se auto pysäyttää suojatien eteen. Joudun sitten itsekin pysähtymään ja taluttamaan tien yli.
Jos olisi vain mennyt niin oltaisiin molemmat päästy helpommin ja nopeammin jatkamaan matkaa, mutta ei. Kerran kun jouduin pysähtymään niin osoitin kärkikolmiota jonka takaa olin tulemassa, että kuski näkisi että hänen pitäisi mennä ensin. Autoilija näytti keskisormea ja kaasutti renkaat vinkuen matkaan kun ei päässyt tekemään "päivän hyvää tekoa".
Mutta joo, hulluja pyöräilijöitä on kuten on hulluja autoilijoitakin. Mm. jotkut pyöräilijät ei tiedä, tai ei välitä kumpaa reunaa pitäisi ajaa eikä katso eteenpäin. Hullua jos autolla ajaisi vastaantulijoitten kaistalla eikä katsoisi minne ajaa.
Tämä autojen pysähtyminen johtuu juuri siitä, että ei voi luottaa siihen, että pyöräilijä tietäisi liikennesäännöt tai puhumattakaan siitä, että niitä noudattaisi.
Jos autoilija näkee sinun pyörällä liikkuvan kohti suojatietä sen näköisenä, että aiot sen ylittää, mistä hän voisi tietää, ettet juuri sinä tulekaan siihen auton eteen niin ne muut 80% pyöräilijöistä?
Minä tiedän liikennesäännöt ja noudatan niitä. En minä lähde arpomaan että tietääkö tuo että minä tiedän että hän tietää liikennesäännöt vai ei? Pysähdyn edelleen jos minulla on väistämisvelvollisuus ja ajan yli jos etuajo-oikeus.
Mutta tuohon autojen pysähtymiseen liittyen. Autot pysähtyvät vain ja ainoastaan silloin, kun heillä ei ole ketään perässä tai vastaan ei ole tulossa muita autoja. Eli silloin kun tuosta pysähtymisestä ei ole mitään hyötyä kenellekään.
Arvatkaa mitä käy kun ruuhka-aikaan odotat seisten pyöräsi kanssa suojatiellä ja toivot joku päästäisi tien yli? Kukaan ei pysähdy vaan pitää odottaa sitä että joskus jossain 1km päässä autoille tulee punainen valo ja sitten ehkä tulee sauma taluttaa pyörä suojatien yli.
Helppo ratkaisu odotteluun. Pyöräilijä voi muuttua jalankulkijaksi ja taluttaa pyörän suojatien yli. Silloin autot väistää ja antaa heti ylittää. Ajamalla ei tarvitse.
Miksi auton tulisi pysähtyä hiljaisen liikenteen aikana, kun pyöräilijä hieman hidastaa, niin sen ainoan auton jälkeen ei tule heti ketään ja vaikka hetken ajelisi kahdeksikkoa ajotiellä ei haittaisi ketään.
Et ole tainnut montaa metriä elämäsi aikana kävellä jos luulet, että autot antavat suosiolla tietä kävelijälle. Melkein täytyy olla valmis uhraamaan vähintään varpaat jotta auto pysähtyy kuten kuuluisi
Vierailija kirjoitti:
Meillä käy niin että kun huomaan että auto tulee, niin hidastan sopivasti että auto ehtisi mennä ohi, mutta tosi usein se auto pysäyttää suojatien eteen. Joudun sitten itsekin pysähtymään ja taluttamaan tien yli.
Jos olisi vain mennyt niin oltaisiin molemmat päästy helpommin ja nopeammin jatkamaan matkaa, mutta ei. Kerran kun jouduin pysähtymään niin osoitin kärkikolmiota jonka takaa olin tulemassa, että kuski näkisi että hänen pitäisi mennä ensin. Autoilija näytti keskisormea ja kaasutti renkaat vinkuen matkaan kun ei päässyt tekemään "päivän hyvää tekoa".
Mutta joo, hulluja pyöräilijöitä on kuten on hulluja autoilijoitakin. Mm. jotkut pyöräilijät ei tiedä, tai ei välitä kumpaa reunaa pitäisi ajaa eikä katso eteenpäin. Hullua jos autolla ajaisi vastaantulijoitten kaistalla eikä katsoisi minne ajaa.
Ai olit ihan tulemassa XDDDDD
Minä olen kyllä aina ylivarovainen pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden suhteen, koska autoilija on lähestulkoon aina syyllinen kaikkeen, vaikkei olisikaan. En todellakaan jaksa mitään poliisishow'ta kesken kauppareissun. No en muutenkaan kyllä.
Yksi mikä minua ärsyttää on se, kun autoilija tulee etuajo-oikeutettuna oikealta, minä väistän, mutta hänkin väistää minua 😑 tulee ihan tyhmä olo ja mietin, että enkö nyt tajunnut jotain??
Jos ei ole kärkikolmiota mailla halmeilla niin AJAKAA ETEENPÄIN PER-KELE, muuten hämmennätte kaikkia ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko se suomenkielinen sana mahdollisesti olla TULOSSA? :OOOOOOOO
-SAMA
Vierailija kirjoitti:
Mitä vttua tarkoittaa pyöräilijöidenvihaaminen?? XDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-SAMA
On näköjään joku ala-asteikäinenkin löytänyt palstalle.
Ja tuo yksittäinen sanahan tässä ketjussa on sitten se olennaisin asia... Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä aina ylivarovainen pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden suhteen, koska autoilija on lähestulkoon aina syyllinen kaikkeen, vaikkei olisikaan. En todellakaan jaksa mitään poliisishow'ta kesken kauppareissun. No en muutenkaan kyllä.
Yksi mikä minua ärsyttää on se, kun autoilija tulee etuajo-oikeutettuna oikealta, minä väistän, mutta hänkin väistää minua 😑 tulee ihan tyhmä olo ja mietin, että enkö nyt tajunnut jotain??
Jos ei ole kärkikolmiota mailla halmeilla niin AJAKAA ETEENPÄIN PER-KELE, muuten hämmennätte kaikkia ihan turhaan.
Vieraammilla seuduilla ja risteyksissä ei ole aina heti välttämättä selvää, että olikos tää nyt tasa-arvoinen risteys vai mikä. Silloin on parempi ottaa varman päälle ja tuumata se hetki eikä suinpäin porhaltaa eteen.
Sä voit toki näyttää ystävällisellä eleellä, että mene. Ei pitäisi kenelläkään liikenteessä olla niin kiire, että tuosta lyhyestä pysähdyksestä ongelmia aiheutuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-SAMA
On näköjään joku ala-asteikäinenkin löytänyt palstalle.
Ja tuo yksittäinen sanahan tässä ketjussa on sitten se olennaisin asia... Huoh.
On näköjään jotain retuja eksynyt palstalle, kun sana TULEMASSA ei kilkata mitään kelloja aivoissa XDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on muka niin vaikeaa ennakoida? Onko mielestäsi muka oikein ajaa ihmisten yli, samalla kun syöt hampurilaista?
Kait sä idiootti tajuat, että rikot liikennesääntöjä jos syöt autoa ajaessasi!
Ja sieltä meni (joillekin) pyöräilijöille tunteisiin. Käytän busseja työmatkoihin ja aika monta kertaa on ollut hilkulla ettei joku ääliö spandexisankari ole jäänyt bussin alle kun on ilman mitään suuntamerkkiä lähtenyt esim. ylittämään tietä kohdassa jossa ei ole suojatietä. Noh, sitten on turha itkeä että mulla on oikeus kun murskautuu puoliksi bussin renkaan alle. Semmoinen ei nimittäin pysähdy kovin äkkiä.
Helppo ratkaisu odotteluun. Pyöräilijä voi muuttua jalankulkijaksi ja taluttaa pyörän suojatien yli. Silloin autot väistää ja antaa heti ylittää. Ajamalla ei tarvitse.
Miksi auton tulisi pysähtyä hiljaisen liikenteen aikana, kun pyöräilijä hieman hidastaa, niin sen ainoan auton jälkeen ei tule heti ketään ja vaikka hetken ajelisi kahdeksikkoa ajotiellä ei haittaisi ketään.