Jos koronarokote tulee, otatko sen?
Mä en. Syy on se että jos ja kun se tehdään niin nopeasti, niin mahdolliset haittavaikutukset ovat jääneet tutkimatta.
Lisäksi minulla ei ole mitään kiimaa rampata ulkomailla tai ihan vaan lähi kauppakeskuksissa.
Kommentit (17)
En. En ota mitään rokotteita sillä niin hirveä piikkikammo.
Koronan saa myös hengitysilmasta, joten miksi se pitäisi hakea erikseen pistoksena?
Otan selvää rokotteesta perinpohjaisesti. Onko se RNA-tyypinen rokote? Vaikuttaako se immunologiaan? En ota sitä eturintamassa ainakaan.
Luultavasti, hyödyt painavat mitä todennäköisimmin vaakakupissa enemmän kuin haitat. Laumaimmuniteetti myös vaatii, että riittävän moni on rokotettu.
Rokotteiden, big pharman ja kaiken maailman dosenttien vastustaminen tuntuu kyllä hyvältä, ja sen ansiosta voi tuntea, että itsellä on mahdollisuus vaikuttaa edes johonkin. Olen kuitenkin mieluummin näiden pösilöiden halveksuma lammas, kuin netissä päivystävien vaihtoehtopuoskarien ja huomionkipeiden salaliittoteoreettikojen äänitorvi.
Olemme ihmiskuntana pulassa, jos yksilötasolla vastustetaan asioita siksi, ettei ymmärretä niitä - ellei sitten ole päämääränä palata kivikaudelle ja alkaa palvoa luonnonvoimia jumaluuksina.
Toisaalta ihan yksi lysti, vihaan lähes kaikkea muutenkin.
En. Otan vain tavalliset, rokoteohjelmaan iät ja ajat kuuluneet rokotteet, joita on tutkittu vuosia. Todennäköisempää saada korona siinä rokotejonossa kuin omassa elämässäni noin muuten. Pystyn kyllä hyvin olemaan matkailematta kuten tähänkin asti, jos rokote asetettaisiinkin ulkomaanmatlkailun ehdoksi.
Todellakin otan.
Sori mutta ekä tuo rokotekielteisyys on luonnon keino karsia pois tyhmät.
Otan, jos sitä ennen rokotetuilla ei ole ilmennyt mitään.
Pelkään koronaa enemmän kuin rokotetta.
Aivan varmasti otan. Kestän mieluummin rokotuksen sivuvaikutukset mitä teho-osastolle vievän sairauden. Jos korona tulee rokotuksen jälkeen flunssan kaltaisena, niin sekään ei ole paha juttu. Olen tähän asti kestänyt hyvin rokotukset, niistä on tullut vain pistoskohtaan ärsytystä.
Otan jossain vaiheessa mutta en eturintamassa. Omalla käyttäytymisellään voi vaikuttaa sairastumisriskiin.
Vierailija kirjoitti:
Otan jossain vaiheessa mutta en eturintamassa. Omalla käyttäytymisellään voi vaikuttaa sairastumisriskiin.
Sama juttu. Olen aika erakkoluonne eikä rajoitusten ja suositusten aika ole juurikaan muuttanut elämääni. Ei ainakaan huonompaan suuntaan.
Jos pelottaa että rokottamaton sairastuttaa sut niin ota toki 2 tutkimatonta koronapiikkiä. Eiväthän sen sivuvaikutukset varmaankaan ole mitään puutumista pahempia ja kyllä valtio tai jokin ehkä ajoissa saattaa maksaa korvauksia. Älä kuitenkaan mistään laumaimmuniteetin saavutuksen tärkeydestä ja epäileviä syyllistävästi puhu kun kyse on noinkin epäluotettavasta ja luultavasti myös yleisvaarallisesta kokeilurokotteesta
tyhjrfty kirjoitti:
Jos pelottaa että rokottamaton sairastuttaa sut niin ota toki 2 tutkimatonta koronapiikkiä. Eiväthän sen sivuvaikutukset varmaankaan ole mitään puutumista pahempia ja kyllä valtio tai jokin ehkä ajoissa saattaa maksaa korvauksia. Älä kuitenkaan mistään laumaimmuniteetin saavutuksen tärkeydestä ja epäileviä syyllistävästi puhu kun kyse on noinkin epäluotettavasta ja luultavasti myös yleisvaarallisesta kokeilurokotteesta
Kukaan ei tosiaan tiedä mitä se rokote tekee. Viruskin vaikuttaa aivan eri tavoin eri ihmisiin, toisille vakavat, toisille lievät oireet. Sitäkään ei varmuudella tiedetä, saako taudin sairastamisesta immuniteettia. Silloin ei saa välttämättä rokotteestakaan.
Synkkä arvio: Koronan sairastaneille ei voi luvata immuniteettia eikä ”immuniteettipassia” – Myös rokotus olisi otettava jopa monta kertaa vuodessa
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/synkka-arvio-koronan-jo-sairastaneille…
..että pitäisi ottaa joku kokeellinen rokote jopa monta kertaa vuodessa!
Tosin artikkellissa puhuttiin oireettoman tartunnan saaneista. Ei oireeton tartunta immniteettia annakaan, vaan vasta taudin sairastaminen, niin se on monissa muissakin taudeissa.
Minulla on ollut korona jo. En ota, en tiedä mitä rokotteesta seuraisi taudin jo sairastaneelle.
Joidenkin teorioiden mukaan tämä uusi koronavirus sai alkunsa labrassa, jossa kehitettiin rokotteita. Kaikki rokotteet testataan aluksi eläimillä, siksi vegaanit eivät voi rokotteita ottaa.
Kuulun riskiryhmään ja todellakin otan heti kuin vain on mahdollista.
En, kuten en mitään muitakaan rokotteita.