Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikakaveri ”asuu” meillä, kokemuksia

Vierailija
07.07.2020 |

Miten olette asian ratkaisseet? 17 vuotiaan tyttömme 19-vuotias poikakaveri käytännössä asuu meillä. Öitä viettää meillä 4-6 viikossa, joten erittäin usein syö meillä mm. Viikonloppuisin kaksi lämmintä ruokaa päivässä, välipalat, aamupalat jne. Se vielä menee joten kuten, mutta se mikä minua vaivaa on se, että ”pariskunta” myös saunoo meillä 3-5 krt/vko, ja vesi- lämmityslaskut muutenkin suuret. Olen tästä sanonut, mutta ei mitään vaikutusta, kun miehen mielestä kaikki OK, kun eihän sitä nyt voi sanoa, kun jollekin voi tulla paha mieli. Eniten minua tässä kyrsii se, että itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja tuloni eivät ole kovin suuret, ja joudun kuitenkin puolet maksamaan ruokalaskuista ja em. Kulutuslaskuista. Poikakaverin vanhemmat hyvissä hankkeissa, uudehko iso talo jne., mutta siellä pariskunta viettää aikaa. 1-2pvä/kk. Olen yrittänyt sanoa, että olkaa sielläkin välillä ja saunokaa sielläkin. Perustellut tytölleni asian, mutta ei. En viitsisi montaa vuotta ylimääräistä henkeä elättää. Tätä siis jatkunu jo vuoden.. Vinkkejä, kiitos.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tyttäresi oikeasti ymmärrä, kun sanot, että käy talouden päälle?

Vierailija
2/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kotiväki kaipaa omaa poikaansa kotiin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että häipyy hlvettiin. Kaikkea ei aina saa jos yrittää miellyttää. Vähän veikkaan, että pojalla ei ole hyvä suhde vanhempiinsa tai ovat sanoneet etteivät saa siellä viettää aikaa ja siksi majoittuvat teillä. Eli kasvata selkäranka.

Vierailija
4/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat noin tyhmiä ihmisiä, etteivät ymmärrä, niin heitä pari pihalle heti kun tyttösi täyttää 18. Alkaa elämän realiteetit kolkuttamaan kun itse pitää maksaa kaikki.

Vierailija
5/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi sauna ja vesi noin paljon maksaa.

Vierailija
6/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäisillä välttämättä ole minkäänlaista ymmärrystä taloudenpidosta ja rahannenosta. Varsinkaan jos summista ei ole puhuttu konkreettisesti. Pystyisikö heidän kummankin kanssa istumaan alas ja kertomaan ihan euroissa kulujen määrää? Tässä tietysti se vaara, että ottavat ja lähtevät omaan asuntoon.

Vierailija
7/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, kyllä olen sanonutkin, mutta kuten kerroin mieheni mielestä asia OK, ja selän takana vaan jauhetaan, kun äiti niin tarkka raha-asioista.. ja sanotaan tytölle, että asia OK, olkaa vaan meillä niin olen aika ”kädetön”. Asiasta monta kertaa miehen kanssa riidelty, mutta asia ei muuksi muutu.

Vierailija
8/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö poikkis ole koulussa, töissä, armeijassa tms...?

Vierailija
9/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tietysti se vaara, että ottavat ja lähtevät omaan asuntoon.

Miksi se olisi "vaara"?

Vierailija
10/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten nuoripari on reagoinut kun olet sanonut, että tykkäät kun ovat teillä mutta rahat alkavat loppumaan?

Mitä vaihtoehtoisia ratkaisumalleja ehdotit?

Esim. tiettyä yhtä saunapäivää, kaupassakäyntivuoroja, laskujen jakamista?

Vierailija
11/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mitenkaan mahdollista keskustella asiasta molempien kanssa ja selittaa, mista on kysymys? Ja nimenomaan niin, etta ei ole muuten mitaan vastaan, et on teilla mutta kertakaikkiaan rahat ei meinaa riittaa. Vai esitatteko tytön mieliksi pojalle varakkaampaa kuin olette? Kylla nyt luulis 19-v. tajuavan, et jos ei ole rahaa, ei ole.    

Vierailija
12/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista, kyllä olen sanonutkin, mutta kuten kerroin mieheni mielestä asia OK, ja selän takana vaan jauhetaan, kun äiti niin tarkka raha-asioista.. ja sanotaan tytölle, että asia OK, olkaa vaan meillä niin olen aika ”kädetön”. Asiasta monta kertaa miehen kanssa riidelty, mutta asia ei muuksi muutu.

Tavallaan ymmärrän miestä, hän haluaa, että ovat lähellä. Ei tuota kuitenkasn vuotta paria pidempään kestä ennen kuin lähtevät. Tässä siis kyse teidän välisestä kulujen jaosta. Miksi ihmeessä maksat puolet kaikesta pienestä eläkkeestä? Lopeta ostaminen, ruuanteko ja maksaminen.

Vierailija
13/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa yhdessä pelisäännöt mm. sen saunomisen suhteen. Ruokaan sitä rahaa varmasti enemmän menee, ja nuori mies yleensä syö paljon. Jos homma on miehellesi ok, hän ryhtyy sitten kustantamaan isomman osuuden talouden kuluista.

Vierailija
14/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pojan perheessä ei ole tarvinnut laskea menoja ja kulutusta, niin ei hän välttämättä tajua, että teidän perheessä tarvitsee. Tyttäresi puolestaan saattaa pojan silmissä hävetä sitä tosiasiaa, että olet pienituloinen, ja siksi haluaa kieltää asian ha elelevät niin kuin mitään ei olisikaan. Joku syyhän siinä on, miksi eivät ole pojan luona, mutta ota nuoret keskusteluun, ja sano suoraan, kuinka monta päivää/ateriaa/saunomista pojan osalta viikossa pystyt rahoittamaan ja siitä pidetään kiinni.

Vierailija
15/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjotti just nyt keväällä, käy töissä .. meiltä. Syksyksi opiskelupaikka tästä samasta kaupungista.

Vierailija
16/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi teillä sitten maksaa ne vesi, sähkö ja ruokalaskut? Jos miehellesi asia on ok ja hän maksaa laskut niin silloinhan asia on ok. Jos teillä on yhteinen talous niin ehdota miehellesi että koska hänelle nuorten tuottama ylimääräinen kustannus on ok niin hän voi vähentää omia kulujaan suunnilleen saman verran.

Vierailija
17/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten olis oma kämppä? Tää poika on jo aikuinen ja tyttöskin kohta.  Joko oma kämppä tai maksavat teille jotain näistä "palveluista"

Vierailija
18/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjotti just nyt keväällä, käy töissä .. meiltä. Syksyksi opiskelupaikka tästä samasta kaupungista.

Ostaako ruokia taloon?

Vierailija
19/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin noin vähätuloinen ,kuin ap ja muutenkin ns köyhä. Ilmottaisin tyynesti pojalle ja tytölle , että maksaa tietyn summan kuukaudessa ruuasta , aamupalat, välipalat jne 150e/ kuukausi. ( mini summa 4-6 pv /vk) Jos ei käy, niin ,pyyd,että ostaa ruokakassin kerran viikossa.

Vierailija
20/52 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaako ruokia taloon?

EI

Ei kai tämä ongelma olisi jos joskus ostaisikin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän