Riisipiirakka vai perunapiirakka? Kumpi on parempi ja kummasta pidät enemmän?
Mä pidän enemmän perunapiirakasta. Syön kyllä riisipiirakkaa kun tarjotaan.
Kommentit (28)
Entäs porkkanapiirakka, ap, mites se menee?
Peruna ja heti valmistuttua lämpimänä. Riisipiirakoista en ole pitänyt koskaan, toki syön jos joku tarjoaa.
Piirakka kuin piirakka, miulle maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki makoisia, riisi paras.
Siis riisi-, peruna- ja porkkanapiirakoista.
Riisipiirakka, perunapiirakoita en syö koskaan.
Parasta kuitenkin porkkana, niitä vaan ei kovinkaan usein löydä kuin tietyistä kaupoista.
Porkkanaa en oo koskaan maistanutkaan, mutta uskon että tulen pitämään! Kiitos vinkistä! t.ap
Perunapiirakat ovat kaupasta ostettuna jotenkin limaisia. En pidä.
Kunnon perunapiirakoita en ole löytänyt aikoihin. Mutta jos olis, niin päälle Balkania ja Oltermannia ja hetki mikrossa. Sillä herkuilla nykyinen anoppi sai itselleen unelmavävyn ;)
En tykkää perunapiirakasta. Sama kuin söisi perunamuusia kuiviltaan, ei vain mene alas.
Noista päällisistä; mun mielestä mikään lihaleikkele ei sovi, munavoi on ok mutta itse tykkään eniten paistetusta munasta riisi- tai porkkanapiirakan päällä.
-eikä kuulu lämmittää mikrossa vaan leivänpaahtimessa.
Vierailija kirjoitti:
Perunapiirakat ovat kaupasta ostettuna jotenkin limaisia. En pidä.
Niin ovat, suorastaan kuin märkiä. Mä ostan aina ison pussin pakasteesta ja uuniin. Ihmeen hyvää, vaikka ei tietenkään kotitekoisen veroista. Kannattaa kokeilla. Hinta ei ole mikään hirvittävä kuitenkaan.
Perunapiirakka on suosikkini, riisipiirakka on hyvää myös.
Surukseni en ole oppinut (vielä!) itse tekemään hyviä perunapiirakoita, vaikka riisipiirakat oikein mallikkaasti onnistuukin mummon luottoreseptillä. Jotenkin se perunapiirakan täytteen koostumus ei vaan mene nappiin millään :(.
Vierailija kirjoitti:
Surukseni en ole oppinut (vielä!) itse tekemään hyviä perunapiirakoita, vaikka riisipiirakat oikein mallikkaasti onnistuukin mummon luottoreseptillä. Jotenkin se perunapiirakan täytteen koostumus ei vaan mene nappiin millään :(.
Oisko sulla siinä sitten vaikka liikaa nestettä? Mä kans ajattelin kokeilla itse tehden, mutta taitaa olla parasta ostaa valmis ruistaikina ja tehdä täyte mummon muusijauheesta :)
Mites rönttönen eli tavallaan peruna-puolukkapiirakka! Se on oma lemppari!
Myös sekä riisi- että perunapiirakka maistuu, mutta porkkanapiirakka on kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama, riisipiirakat onnistuu, mutta perunapiirakasta tulee liian perunamuusimaista.
Perunalla kiitos. Niin hyvää ja rukiista. Voisin syödä vaikka kuinka monta. Näin savolaisena myös kalakukon ruistaikina on taivaallista.