Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peurakolari ja eläimen lopettaminen

Vierailija
07.07.2020 |

Onko laillista lopettaa peura kolaripaikalla omalla aseella jos sellainen on mukana ja vaikka se ei varsinaisesti olisikaan metsästysase? Eläimen ei kuitenkaan pidä kärsiä yhtään enempää kuin on pakko. Mitä ruholle pitäisi tehdä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o! Mä tussautin vesipyssyllä korvasta sisään. Ruhon paiskasin Micran takapenkille ja ajoin äkkiä kotiin.

Vierailija
2/9 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Eläin kärsii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo-o! Mä tussautin vesipyssyllä korvasta sisään. Ruhon paiskasin Micran takapenkille ja ajoin äkkiä kotiin.

Taidat olla pienituloinen. Vai eleletkö peräti muiden veromaksajien kustantamilla tuilla?

Vierailija
4/9 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos riistaeläin on jäänyt loukkaantuneena kolaripaikalle, on sen lopettaminen sallittu. Tekijän täytyy kuitenkin osata lopettaa eläin oikein, jottei eläimen kärsimyksiä lisätä. Jos et itse voi lopettaa eläintä, pyydä apua tai odota kunnes SRVA-henkilöstö tai poliisi saapuu paikalle."

Ja noista pitää myös kuitenkin aina tehdä ilmoitus poliisille.

riista.fi

Vierailija
5/9 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla pienituloinen. Vai eleletkö peräti muiden veromaksajien kustantamilla tuilla?

Ei veronmaksajat mulle mitään kustanna vaan kela ja sossu. Olen pyytänyt sossua hankkimaan mulle kunnon kiväärin, mutta asia on vielä prosessissa.

Vierailija
6/9 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan itse ampumista ja kyllähän 357 magnum kaliiberisella aseella ainakin peuran ja villisian hengiltä saa kun ampuu läheltä vaikka päähän. En kyllä haluaisi mitään syytettä ampuma-aserikoksesta saatikka että menettäisin aseluvat. Mitenköhän tuo oikeasti on? Löytyykö tässä tapauksessa virkavallalta ymmärrystä koska pitää olla melko sadisti jos antaa eläimen kitua. Poliisi sen kuitenkin lopettaisi mutta poliisin tuleminen paikalle voi kestää kauankin. N32v

Vierailija
7/9 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ensin soittaa poliisille ja vasta sitten kun poliisi antaa luvan, voit ampua eläimen. Mind you, siitä pitää olla todisteet että se on loukkaantunut (valokuva) ja että se on asianmukaiseeti hävitetty jälkeenpäin.

Vierailija
8/9 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ongelmia tulee, jos homman hoitaa turvallisesti sivullisia vaarantamatta. Poliisille pitää kuitenkin ilmoittaa ja ruho kuuluu alueen metsästysoikeuden omaavalle.

Vierailija
9/9 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää ensin soittaa poliisille ja vasta sitten kun poliisi antaa luvan, voit ampua eläimen. Mind you, siitä pitää olla todisteet että se on loukkaantunut (valokuva) ja että se on asianmukaiseeti hävitetty jälkeenpäin.

Et saa itse hävittää ruhoa, vaan se kuuluu alueen metsästysoikeuden haltijalle. Poliisi ottaa yhteyttä alueen SRVA yhdyshenkilöihin, yleensä paikallinen metsästysseura, jotka hakevat ruhon pois. Mutta omin nokkinesi et saa elukkaa pitää ja ottaa mukaasi.