Kuinka kauan limatulpan irtoamisesta synnytykseen?
Viime yönä saunan ja seksin jälkeen irtosi limatulppa. Oli kunnon kananmunan kokoinen limainen ja kiinteä köntti, ei voinut siis erehtyä. Koko yön oli menkkamaisia kovia jomotuksia, mutta hellittivät aamulla. Maanantaina oli lääkärintutkimus, jolloin lekuri vähän "venytteli" kohdunsuuta. 2cm oli auki, kaulaa sentin verran jäljellä.
Kysyisinkin asiallisia kokemuksia, kuinka kauan teillä on mennyt limatulpan irtoamisesta synnytykseen? Mulla jo toinen synnytys nyt edessä, esikoisen aikana tulppaa ei lähtenyt/en huomannut.
Kommentit (12)
Minulla irtosi iltapäivällä, joskus ehkä 15 maissa. Iltaan mennessä supistukset lisääntyivät (ei kuitenkaan edes 5 min välein vaan harvemmin) ja noin klo 23 meni lapsivesi. Klo 24 olin sairaalassa ja lapsi syntyi 3:30. Eli noin 12 tuntia tulpan irtoamisesta synnytys oli ohi.
Nyt on viikot 36+4. Esikoinen käynnistettiin 38+6 suuren koon vuoksi, tämä käynnistetään 38+2 myöskin koon vuoksi. Eli saisi kyllä jo itsekseen tulla :) Ja mulla on supistellut rv30 saakka, olen ollut vuodelevossakin.
Malttamattomana odottelen, olispa ihanaa päästä jo synnärille! Eilen vatsakin tyhjeni oikein ryminällä sen tulpan irtoamisen jälkeen, oksettikin ja luulin että vatsatauti iskee. Nytkin jomottaa menkkamaisesti, mut ei puhettakaan että näitä jomotuksia pystyisi ees kellottamaan.
ap
Mulla irtos klo 7.30, vauva syntyi klo 8.45...
Neljä lasta, kertaakaan ei limaulppa oletullut klönttinä, vaan paksuna venyvänä limana muutaman viikon aikana.
Muuten oireesi kyllä kuulostavat siltä että kyllä se aika lähenee..muutenkin kuin sen takia että se lähenee joka tapauksessa ;-)
Mulla muuten yhessä raskaudessa kanssa gyne venytteli kohdunsuuta tutkimuksessa, siitä meni vajaa vrk että synnytys käynnistyi..
Täällä synnytys alkoi reilu viikon kuluttua limatulpan irtoamisesta. Luultavasti lähellä ainakin synnytyksesi on, vaikkei nyt ihan tänään tai huomennakaan alkaisi. Tsemppiä viimeisiin hetkiin :)
Mulla alkoi supistukset ensin, jatkui yhden yön läpi ja aamulla irtosi limatulppaa. Siitä sitten meni 2 vrk kun synnytys lopulta käynnistyi ja poika syntyi :)
Mulla kävi niin että aamupäivästä irtosi tulppa, supistukset alkoivat samana päivänä ilta 9 aikaan ja neiti oli pihalla kolmelta yöllä :)
Mulla irtosi limatulppa muistaakseni 37+0 ja käynnistykseen sitten menin 38+5. Vauva syntyi 39+1. Joten ei aavistustakaan koska synnytys olisi itsestään käyntiin lähtenyt.
Limatulppa irtosi aamupäivällä enkä tajunut sen olevan se, koska laskettuun aikaan oli vielä kuukausi. Lapsivedet menivät kuudelta illalla ja lapsi syntyi seuraavana aamuna noin seitsemän aikaan. Eli minulla meni lähes 20 tuntia tulpan irtoamisesta.
Tulpan irtoaminen ei ole suoraan yhteydessä synnytyksen alkamiseen eli se vaihtelee niin paljon, että toisella on voinut syntyä seuraavana päivänä ja toisella kahden viikon päästä.
Onko sulla kauan vielä laskettuun aikaan ja syntyikö esikoinen millä viikoilla? Näistä voi jo enemmän päätellä kuin tuosta tulpan irtoamisesta.