Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä nykyopiskelijoilla on omat autot ja vielä aika hienot?

Vierailija
03.02.2013 |

Ei ollut kymmenen vuotta sitten oikeastaan kenelläkään!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulla ainakin oli oma auto opiskeluaikoinani jo 20 vuotta sitten. Ei kylläkään hieno, mutta oma se oli. Ihan vaan siitä johtui, että kävin 2 päivänä viikossa töissä, niin pystyi pitämään.

Vierailija
2/13 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinaisesti enää metsässä asuttu.

Totta kai ne on vanhempien ostamia, mutta vanhemmilla lienee yksi tai kaksi autoa tämän lisäksi. Ja tosiaan, autot ovat hienoja. Premium-merkkejä ja uudehkoja. Ennen parkkipaikat olvati täynnä lahoja Datsuneita.

Mitä opiskelijoilla oli 30 ja 50 ja 100 vuotta sitten? Ei siitä ole kauhean kauan, kun pieni televisio oli ylellisyyttä opiskelijan kämpässä. Miksi opiskelijoiden aineellinen elintaso ei saisi nousta, kun muunkin väestön nousee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa kesätöiden hakemista, kun voi käydä töissä isolla alueella. Tai vaikka muuttaa toiseen kaupunkiin.

Vierailija
4/13 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin yliopisto-opiskelija ja olen koko opiskeluaikani ajan tehnyt kahta työtä opiskelun rinnalla. Tukia ei ole voinut nostaa juuri ollenkaan koska tulorajat ovat niin matalat, mutta ennemmin käytän itse ansaitsemiani rahoja.

Vierailija
5/13 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen yliopistossa ja meidän koulutusohjelmassa ainakin omassa ryhmässä (sisäänotto alle 20) olen ainoa, jolla on auto. Jonkun poikakaverilla on joku romu, jota saa lainaan. Yksi saa tarvittaessa vanhemmilta, jotka asuu samassa kaupungissa. Mulla on vuoden vanha keskikokoinen auto, mutta mä olenkin pian 40 ja velaton talo, säästöjä, mies hyväpalkkainen jne. Itseasiassa en tunne yhtään opiskelijaa tällä hetkellä, jolla olisi oma kallis auto paitsi meitä aikuisopiskelijoita.

Vierailija
6/13 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen yliopistossa ja meidän koulutusohjelmassa ainakin omassa ryhmässä (sisäänotto alle 20) olen ainoa, jolla on auto. Jonkun poikakaverilla on joku romu, jota saa lainaan. Yksi saa tarvittaessa vanhemmilta, jotka asuu samassa kaupungissa. Mulla on vuoden vanha keskikokoinen auto, mutta mä olenkin pian 40 ja velaton talo, säästöjä, mies hyväpalkkainen jne. Itseasiassa en tunne yhtään opiskelijaa tällä hetkellä, jolla olisi oma kallis auto paitsi meitä aikuisopiskelijoita.

t. se äskeinen kahta työtä tekevä opiskelija, en ole aikuisopiskelija vaan 24v

Vierailija
7/13 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/13 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja autoja luokkakavereillani on niillä jotka asuvat vielä kotona. Itse kuljen bussillä ja pyörällä, ei olis varaa autoo pitää saati sitä ajaa.

Vierailija
9/13 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen humanistisella alalla, mutta opiskeluaikanani olen nyt tehnyt töitä ison kaupan kassalla sekä vakuutushommia. Kun paiskii ahkerasti töitä ja on säästeliäs niin kyllä sitä rahaa kertyy

Vierailija
10/13 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänhän se oli, mutta niin on varmaan monella muullakin isän tai äidin ostama auto.

Vierailija
11/13 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni sai opiskeluaikoina vanhempiensa kakkosauton pitkäaikaiseen lainaan.

Vierailija
12/13 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opiskelijoilla oli 30 ja 50 ja 100 vuotta sitten? Ei siitä ole kauhean kauan, kun pieni televisio oli ylellisyyttä opiskelijan kämpässä. Miksi opiskelijoiden aineellinen elintaso ei saisi nousta, kun muunkin väestön nousee?

Vierailija
13/13 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloinkin oli opiston parkkipaikka tupaten täynnä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi