Ympärileikkauksesta onkin hyötyä miehille:
www . mtv3.fi / uutiset/ulkomaat . shtml/arkistot/ulkomaat/2006/07/456180
Kommentit (50)
On varmasti totta, että leikkaamatonkin penis pysyy puhtaana (olen törmännyt niihinkin), mutta leikattu on varmasti " helpompi" pestä. Noh, miehelleni leikkaus on tehty ja minulle se on ok. Hänelle näyttää myös leikattu kelpaavan.
Sitä vaan oon joskus miettinyt, että lyheneekö penis sen nahan mitan verran siinä leikkauksessa? Kyllähän se nahka kiristyy erektiossa eikä enää ole siinä " vapaana" . Hhhmm.. oiskohan miehelläni vähän pidempi jos ei olis leikattu? ;) (nyt saan taas röypyt päälleni, kun olen niin pinnallinen =)))
Vierailija:
Kumma että tuo primitiivinen naisten ympärileikkaus aina vedetään mukaan, vaikka se ei todellakaan ole sallittua lähes missään eikä sille löydy uskonnollisia eikä tietellisiä perusteita!
Jos on olemassa tutkimus, joka osoittaa ympärileikkauksen hyödylliseksi, se tutkimus on valheellinen. Eikä silläkään, että maailmassa on leikattu miljoonia miehiä vuosikymmenien ajan, ole AV-mammalle mitään merkitystä. Täällä on vain AV-totuus ja tässä asiassa se on: ympärileikkaus on barbaarista, epähygieenistä ja täysin tarpeetonta kaikissa olosuhteissa.
melkein yllyttää miehiä ympärileikkaukseen ja sitä kautta vastuuttomaan seksikäyttäytymiseen. Nytkin on monissa maissa uskomuksia, kuinka seksi neitsyen kanssa estää HIVin tai jopa parantaa sen. Miten te luulette tuollaisen tutkimuksen vaikuttavan yleisesti, sen myötä HIV vähenee maailmassa? Eiköhän tarttumisriskin pieneneminen aiheuta ennenminkin sen, että yhä useampi ottaa riskin
Vierailija:
On varmasti totta, että leikkaamatonkin penis pysyy puhtaana (olen törmännyt niihinkin), mutta leikattu on varmasti " helpompi" pestä. Noh, miehelleni leikkaus on tehty ja minulle se on ok. Hänelle näyttää myös leikattu kelpaavan.Sitä vaan oon joskus miettinyt, että lyheneekö penis sen nahan mitan verran siinä leikkauksessa? Kyllähän se nahka kiristyy erektiossa eikä enää ole siinä " vapaana" . Hhhmm.. oiskohan miehelläni vähän pidempi jos ei olis leikattu? ;) (nyt saan taas röypyt päälleni, kun olen niin pinnallinen =)))
Mutta tuollainen leikkaaminen HIVin ehkäisynä on aika kuvottavaa.
Jos mieheni tulis multa vaatimaan alapään silpomista, niin sais paskaisen naurun ja sen jälkeen näyttäisin ulko-ovea. Ja samoin kävis varmasti mulle jos olisin mieheltäni pyytänyt ympärileikkausta. Toivottavasti tää jo selvensi sulle sen, että ulkonäöllä ei ole merkitystä arvojeni kanssa.
On kyllä täyttä paskaa että Afrikan aids ongelma saataisiin kuriin kulleja silpomalla.
Vierailija:
melkein yllyttää miehiä ympärileikkaukseen ja sitä kautta vastuuttomaan seksikäyttäytymiseen. Nytkin on monissa maissa uskomuksia, kuinka seksi neitsyen kanssa estää HIVin tai jopa parantaa sen. Miten te luulette tuollaisen tutkimuksen vaikuttavan yleisesti, sen myötä HIV vähenee maailmassa? Eiköhän tarttumisriskin pieneneminen aiheuta ennenminkin sen, että yhä useampi ottaa riskin
Vierailija:
Vai onko sinusta tieteellisesti todistettu myös se, että naisen rinnat pitäisi leikata pois kokonaan heti imetysten loputtua? Siihenhän olisi vielä parempi syy. Rintasyöpä on kuitenkin vielä paljon yleisempi kuolinsyy kuin AIDS. Mitä siitä, että ulkonäkö kärsisi, monille erogeeninen alue häviäisi ja naisista mahdollisesti tuntuisi, että eivät enää ole kokonaisia yms. Miesten ympärileikkauksia tehdään, koska niiden toivotaan vähentävän masturbointia seksuaalisen nautinnon vähetessä. Tarkoituksena on, että seksi ja varsinkaan itsetyydytys ei olisi miehestä kivaa.
Jatkuvassa kosketuksessa klitoris taatusti menettäisi osan tuntoherkkyyttään. Nyt kun se on suojassa, on tuntoherkkyys ihan erilainen kuin jatkuvassa ärsytyksessä. Sama se on miehille terskan kanssa.
Vierailija:
Jos mieheni tulis multa vaatimaan alapään silpomista, niin sais paskaisen naurun ja sen jälkeen näyttäisin ulko-ovea. Ja samoin kävis varmasti mulle jos olisin mieheltäni pyytänyt ympärileikkausta. Toivottavasti tää jo selvensi sulle sen, että ulkonäöllä ei ole merkitystä arvojeni kanssa.
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
. Tarkoituksena on, että seksi ja varsinkaan itsetyydytys ei olisi miehestä kivaa.
Vierailija:
Jatkuvassa kosketuksessa klitoris taatusti menettäisi osan tuntoherkkyyttään. Nyt kun se on suojassa, on tuntoherkkyys ihan erilainen kuin jatkuvassa ärsytyksessä. Sama se on miehille terskan kanssa.
Ei ympärileikattu ole sen vastuuttomampi kuin leikkaamatonkaan. Mutta jos tilanne on se, että riski saada hiv on pienempi, on todennäköistä että silloin sen riskin ottaa helpompi.
Vierailija:
Vierailija:
. Tarkoituksena on, että seksi ja varsinkaan itsetyydytys ei olisi miehestä kivaa.
Vierailija:
Ei ympärileikattu ole sen vastuuttomampi kuin leikkaamatonkaan. Mutta jos tilanne on se, että riski saada hiv on pienempi, on todennäköistä että silloin sen riskin ottaa helpompi.
vähentäisi " iljetäävää itsesaastutuksen syntiä." Sitten myöhemmin on toki alettu tuomaan rinnalle hygienia- ym. perusteluja ja toisaalta tapa on jatkunut siksi, että se vain on ollut tapa. Mutta lunperin idea tosiaan on ollut itsetyydytyshalujen vähentäminen.
Kumma että tuo primitiivinen naisten ympärileikkaus aina vedetään mukaan, vaikka se ei todellakaan ole sallittua lähes missään eikä sille löydy uskonnollisia eikä tietellisiä perusteita!