Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi saan huonoa kohtelua ja pahoja katseita likaisissa hiuksissa?

Vierailija
07.07.2020 |

Hiukseni rasvoittuvat noin päivässä-parissa sellaisiksi, että ne menevät selvästi öljyisen näköisiksi juuresta noin 5 cm matkalta. Olen saanut teini-iästä lähtien todella inhottavaa kohtelua aina, jos kuljen likaisissa hiuksissa (hiukseni ovat olleet pitkät, hyväkuntoiset ja paksut suurimman osan elämästäni). Mistä tuo johtuu?

Miten voisin muuttaa ihmisten suhtautumista ilman, että pesen hiuksiani useammin? Naisilta saan alentuvaa tuijotusta ja virnuilua ja miehiltä tyhjä, täysin mielenkiinnoton ja halveksiva katse. Muuten olen hoikka ja pukeudun siististi. En nimittäin muiden ihmisten vuoksi haluaisi alentua pesemään hiuksiani, vaan omasta tahdostani. Muuten käyn suihkussa päivittäin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen ongelma.

Miksi ongelma on erikoinen? En usko olevani asian kanssa yksin, vaan ehkä muutkin saavat nuhjaisempina inhottavampaa kohtelua, mikä sinänsä on mielestäni väärin.

Vierailija
22/32 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä enää. Tämä yhteiskunta on sairas, todella sairas. Parasta olla antamatta vit-tt-t-tuakaan. Toki ehkä sen verran sanoisin, että jos haisee todella pahalta tai levittää hiuksistaan rasvaa joka paikkaan nojailemalla kunnon rasvapäänä johonkin, niin se on ymmärrettävä, että ihmisiä alkaa ällöttää. Muuten aivan sama. Voi kulkea rikkinäisissä vaatteissa, jonkin verran likaisissa hiuksissa, rumissa (kuka sanoo mikä vaate on ruma) vaatteissa jne. Elämäniloa sinne! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jospa tämäkin ongelmasi johtuu siitä, että äitisi on kohdellut sinua niin huonosti.

En ole kyseinen trolli, vaan ihan satunnainen kirjoittaja.

Vierailija
24/32 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aspergereille ole joku oma palstansa olemassa vertaistukeen?

Vierailija
25/32 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi jo aika etsiä ongelmaan joku ratkaisu eikä vollottaa asiasta. Oikea asiantuntija osaa auttaa tai ainakin kokeilla katsoa onko ongelma vaikka kilpirauhasissa.

Jos pesu sitten auttaa sinua olemaan siistimpi, niin sinähän voit pestä hiukset ja päänahan vaikka joka päivä. Jos minulla olisi tuo ongelma, niin pesisin hiuksia oikeilla aineilla niin usein kun on tarvis ja en edes ajattelisi valittaa. Jos sinua siis kohdellaan huonosti, niin se on ihan oma vikasi. Epäsiisti likainen ulkonäkö ei anna hyvää kuvaa kenestäkään ja keräilevä katseesi ärsyttää.

Eli siis lopputulos: mun pitää alistua yhteiskunnan "kirjoittamattomiin sääntöihin" hiusten puhtaudesta saadakseni ystävällistä kohtelua? Järkyttävän pinnallisia ovat ihmiset. Haluaisin pestä hiuksiani siksi, kun se tuntuu itsestäni kivalta tai mennessäni vaikkapa treffeille, mutta en vain siksi, kun se on epävirallisesti "pakollista". Siis haluan olla raikas ja kehoni pesen kyllä, mutta hiukset ovat vain esteettinen haitta (ja vain siten, että näyttävät likaisilta, sillä muuten ne ovat siistit).

Ei, vaan lopputulos on se että pidät ne hiukset puhtaana itsesi takia.

Jos hiukset ovat likaiset niin ne eivät näytä edes vähäänkään siisteiltä. "Pinnallisille" ihmisille et voi mitään, mutta hiuksillesi voit.

Vierailija
26/32 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä enää. Tämä yhteiskunta on sairas, todella sairas. Parasta olla antamatta vit-tt-t-tuakaan. Toki ehkä sen verran sanoisin, että jos haisee todella pahalta tai levittää hiuksistaan rasvaa joka paikkaan nojailemalla kunnon rasvapäänä johonkin, niin se on ymmärrettävä, että ihmisiä alkaa ällöttää. Muuten aivan sama. Voi kulkea rikkinäisissä vaatteissa, jonkin verran likaisissa hiuksissa, rumissa (kuka sanoo mikä vaate on ruma) vaatteissa jne. Elämäniloa sinne! :D

Vierailija
27/32 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä. Ehkä olen hieman "punkkari" pienessä mittakaavassa. 🙂

Vierailija
28/32 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi jo aika etsiä ongelmaan joku ratkaisu eikä vollottaa asiasta. Oikea asiantuntija osaa auttaa tai ainakin kokeilla katsoa onko ongelma vaikka kilpirauhasissa.

Jos pesu sitten auttaa sinua olemaan siistimpi, niin sinähän voit pestä hiukset ja päänahan vaikka joka päivä. Jos minulla olisi tuo ongelma, niin pesisin hiuksia oikeilla aineilla niin usein kun on tarvis ja en edes ajattelisi valittaa. Jos sinua siis kohdellaan huonosti, niin se on ihan oma vikasi. Epäsiisti likainen ulkonäkö ei anna hyvää kuvaa kenestäkään ja keräilevä katseesi ärsyttää.

Eli siis lopputulos: mun pitää alistua yhteiskunnan "kirjoittamattomiin sääntöihin" hiusten puhtaudesta saadakseni ystävällistä kohtelua? Järkyttävän pinnallisia ovat ihmiset. Haluaisin pestä hiuksiani siksi, kun se tuntuu itsestäni kivalta tai mennessäni vaikkapa treffeille, mutta en vain siksi, kun se on epävirallisesti "pakollista". Siis haluan olla raikas ja kehoni pesen kyllä, mutta hiukset ovat vain esteettinen haitta (ja vain siten, että näyttävät likaisilta, sillä muuten ne ovat siistit).

Jos hiukset ovat likaiset niin ne eivät näytä edes vähäänkään siisteiltä. "Pinnallisille" ihmisille et voi mitään, mutta hiuksillesi voit.

Vierailija
29/32 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö aspergereille ole joku oma palstansa olemassa vertaistukeen?

Millä perusteella väität minua Aspergerin syndroomaiseksi? Kiinnostaa, sillä et ole ensimmäinen.

Vierailija
30/32 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, noh totta. Voisin kääntää sen niin päin, että otan sen hiusten puhtaana pitämisen itseni hedonistisen hemmottelun kannalta. 🙂

Vierailija
31/32 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset luulevat että sinulla on ongelmia henkilökohtaisen hygienian hoidossa. Siitä tuo mulkoilu johtuu. Jos ja kun siitä ei kuitenkaan ole kyse, niin älä välitä. Käytä kuivashampoota pesujen välillä ja pidä tukkaa ponnarilla.

Itse pesen hiukseni aamuisin ja ne ovat jo illalla selvästi rasvaisen näköiset. Välttelen tästä syystä iltaisin kodin ulkopuolella liikkumista ja käytän kuivashampoota tai jotain huivia/hattua jos on pakko jossain käydä illalla. En viitsi hiuksiani kuitenkaan kahta kertaa vuorokaudessa pestä vain siksi, että jotain tuntemattomia vastaantulijoita habitukseni miellyttäisi enemmän. Joillakin ihmisillä hiukset nyt vaan rasvoittuvat hyvin nopeasti ja ilmeisesti monet niistä, jotka eivät ongelmasta itse kärsi, eivät sitä myöskään ymmärrä. Ei voi mitään. Sellaisia ihmiset ovat.

Vierailija
32/32 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, jospa tämäkin ongelmasi johtuu siitä, että äitisi on kohdellut sinua niin huonosti.

En ole kyseinen trolli, vaan ihan satunnainen kirjoittaja.

No anteeksi sitten kommenttini. terv.edellisen kirjoittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän