Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sienitilanne millainen tällä hetkellä. Joko tatit nostaa päätään?

Vierailija
07.07.2020 |

Mikään ei ole niin hyvää kuin sienikeitto.

Kaikki sienet käy keittoon.

Tee näin. Pieni sienet hakkelukseksi ja paista pannulla että saat ne murumaiseen muotoon, ainakin lähelle ja siitä sitten keiton tekoon.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Karjalassa on jo ihan hyvällä alulla kantarellit. Poimimaan jo pääsee valikoiden.

Vierailija
22/25 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousi tatti otsaan tästä ketjusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousi tatti otsaan tästä ketjusta.

Ei uskoisi, että sienistäkin saa aikaan trollausketjun, jo aloituksen väitteestä "kaikki sienet käy keittoon" alkaen. Jos sienikirjassa olisi tuollainen väite, se poistettaisiin myynnistä.

Herkkusieniä (kuusi- ja tapion-) olen poiminut ämpärikaupalla monena vuonna, eivät ne niin harvinaisia ole, täytyy vain tietää paikat.

Vierailija
24/25 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse syön sienet pannulla paistettuna. Mielestäni sieni on sillain parhaimmillaan. Varsinkin herkkusienet.

Ei kai kukaan ole ajatellutkaan tekevänsä keittoa herkkusienistä. Luulin että olisi itsestään selvää.

ap

Jaa, miksi niistä on sitten reseptejä?

https://yhteishyva.fi/reseptit/herkkusienikeitto/recipe-756

Luulin että olisi itsestään selvää että kun aloituksessa viitataan metsäsieniin niin ei hypättäisi ammattimaisesti kasvatettuihin sieniin. Ei minulle ainakaan tulisi mieleenkään ostaa herkkusieniä ja tehdä niistä sienikeittoa. 

Rautalangasta väännettynä: Avauksessa hain sitä että ei tarvitse välttämättä olla suppilovahveroita ja tatteja kun metsäsienistä tekee sienikeittoa, vaan muutkin metsäsienet käy.

ap

Luuletko ettei herkkusieniä kasva kuin kasvatettuna???

Vierailija
25/25 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko järjenjuoksu millainen tällä hetkellä?