Jättäisitkö puolivuotiaan isovanhemmille lomamatkan ajaksi? (ov)
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 15:04"]
Tietysti jättäisin! Se on vain vauva, ei mikään ihminen. Sille on se ja sama, missä on, kunhan saa ruokaa ja joku vaihtaa vaipat. Naisen pitää ajatella itseään ja etenkin miestään eli ensin on alapän aika ja vasta sitten joskus myöhemmin voi käyttää aivojaan. Jos niitä olisi.
[/quote]
mistäs meinasit aivot saada
En olisi imetyksen takia voinut. En mä muuten siinä mitään ongelmaa näe, jos kyse on vain parista yöstä.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 15:11"]
Äiti on äidille susi.
[/quote]
No samaa mieltä olen. Miksi edes aloittaa tätä ketjua, kuin mustamaalauksen vuoksi. Eiköhän se ole jokaisen oma asia, milloin lapsensa hoitoon jättää, kunhan hoitaja on vastuullinen ihminen. Toinen on sitä mieltä, että itse hoitaa aina lapsensa ja toinen lähtee pariksi päiväksi matkalle. Eri mieltä voi asioista olla, mutta tuomita ei kannata.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 14:25"]
Vauvojen kanssa hyvä nyrkkisääntö on se tunti per ikäkuukausi.
Eli puolivuotiaalle 6 h!
[/quote]
Tuo nyt vain ei ole mahdollista aina. Itse olen syntynyt 70-luvulla ja silloin äitiysloman pituus oli 4 kk. Sen jälkeen lapsi vietiin hoitoon, jos ei ollut varaa jäädä hoitovapaalle. Miettikääpäs sitä pienet ihmiset. Ja ihan täysijärkinen olen.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 15:11"]
Äiti on äidille susi.
[/quote]
No samaa mieltä olen. Miksi edes aloittaa tätä ketjua, kuin mustamaalauksen vuoksi. Eiköhän se ole jokaisen oma asia, milloin lapsensa hoitoon jättää, kunhan hoitaja on vastuullinen ihminen. Toinen on sitä mieltä, että itse hoitaa aina lapsensa ja toinen lähtee pariksi päiväksi matkalle. Eri mieltä voi asioista olla, mutta tuomita ei kannata.
[/quote]Olen jättänyt silloin ennenvanhaan 70-luvulla, mutta nyt en uskaltaisi, kun jouisin polttoroviolle.
Sillloinewn puoli-vuotias oli viikon mummolassa, eikä nyt lähes 40-v muista siitä kuulemma mitään ja meillä on tosi hyvät ja läheiset välit, ilm. siksi, ettei minun tarvinnut olla hampaat irvessä martyyrina.
Siihen aikaan tällaista tapahtui, eikä siitä kukaan kärsinyt.
En jättäisi puolivuotiasta, koska sen ikäinen imee rintaa. Ja vaikka söisikin pullosta, on tuon ikäinen minusta aivan liian pieni olemaan erossa äidistä noin pitkää aikaa. Ekan kerran jätin lapseni omalle äidille yöhoitoon 1v 3 kk iässä, ja kamala ikävä tuli yhdessä yössä. Parivuotiaana sujui sitten jo pitkä viikonloppu ilman äitiä.
En jättäisi.
Lapsi on sitä paitsi osa perhettä, joten lomalle lähtisi myös lapsi.