Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-lakki päässä vappuna - kuka viitsii?

Vierailija
30.04.2013 |

Miten luonnehtisit niitä tyyppejä jotka tyyppejä jotka tälläävät huomenna yo-lakin päähänsä ja lähtevät tärkeinä kylille tepastelemaan? 

Jos olet yksi heistä - why bother?

Kysyy yo vm -87, kaksi akat.tutkintoa, yo-lakki lensi turhakkeena roskiin vuotta sitten. Kukaan tuttu akateemisesti koulutettu ei myöskään pidä lakkia päässä vappuna eikä muulloinkaan.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 08:40"]

Täällä on keskustelu jatkunut ja ollaan päästy paheksunnan vaiheeseen. Sopii hyvin "lakinkäyttäjien" profiiliin. Olen kuulkaas juuri niin lapsellinen kuin milläkin hetkellä haluan olla ja tuskin pväkodin pihalla ihan näistä keskustellaan. Huumorintajuttomuus on pahempi puute ihmisessä - ja sopii sekin näköjään lakinkäyttäjiin ;-) 

ap

[/quote]

Veikkaan, ettei sulla ole kuitenkaan pokkaa olla vain hiljaa lakitta, vaan pidät koko ajan meteliä kaksista tutkinnoistasi ja siteeraat ajattelijoita, ettei kukaan vaan erehdy luulemaan sua perskoululaiseksi.

Vierailija
42/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hemmetin takia se lakki on sitten hankittu? Lukion päättäjäisiin olisi vallan hyvin kelvannut vaikka jotakin sukulaiselta lainattu. Vielä 1960-luvulla ylioppilas saattoi todellakin olla lakki päässä vaikka heinäpellolla, ja paljon nykyistä useampi pääsi yliopistoon suoraan. Oli semmoisia karsintakursseja pääsykokeitten sijasta, ja parhaat pääsivät jatkoon.

Aika monelle ylioppilaalle vappubileisiin sopiva asuste on ainoa hyöty koko ylioppilashössötyksestä. Tämän perheen ylioppilas viettänee tällä kertaa työväenvappua, kun lakki näkyy jääneen kaappiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomien vitsipalstalta, lainattu ja lyhennetty: Kiinalainen: Olette te täällä suomessa niin järjestelmällisiä, kun humalaisetkin merkitään valkoisella hatulla. 

Vierailija
44/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tarvitse saavutuksistani mesota. Kuten alussa kerroin kukaan tuttukaan ei lakkia käytä joka johti ihmettelyyn siitä kuka käyttää ja miksi. 

Toden totta, olen vastavirtaan kulkija monessa muussa(kin) asiassa, ehkä siis tässäkin. Edelleen olen sitä mieltä että opiskeluiän ohittaneissa lakinkäyttäjissä on humoristinen vivahde yhdistettynä totisen torvensoittajan sieluun.

Hyvää vappua kaikille tasapuolisesti!

ap

Vierailija
45/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tunne yo-lakin käyttöön kuin tonttulakin käyttöön. Eli voin joskus huvikseni hetken jouluna sitä KOTONA pitää, mut ohmisten ilmoille en laittais. Eli hassutteluun voi käyttää mut ei edes juolahtaisi mieleen laittaa ihmisten ilmoille. En edes tiedä missä lakki on, ei ole sen koommin näkynyt -97 vuoden jälkeen kun valmistuin.

Vierailija
46/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uusvasemmistolainen akateemisuus on snobismia?! Jos vaikka akateemisen luokkatausta on vasemmistolainen tai duunaritaustainen?  tästä tietty kokoomuslaiset haluavat eroon ja nykymeiningillä luokkaretki jääkin historiaan.

Vierailija
47/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä näyttää ihanalta ne vanhat keltaiset lakit iäkkäämmillä herroilla ja rouvilla.Olen itse abi-90 vuosimallia, eikä hattu tai tutkinto sinällään merkitse mitään.Mutta aikoinaan ne merkitsivät paljon.Oma isoisäni (synt. 1904) oli ylioppilas ja korkeasti koulutettu, ja hän saa kaikki rispektini.Tänä päivänä ne on niin yleisiä (ja helppoja kaikkien saavuttaa) juttuja.Tasan kerran olen hattua päässä pitänyt yo-juhlien jälkeen.Se kiristää päätä ja litistää tukan.

Vierailija
48/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun puolesta voitte kaikki työntää ne lakit perseeseenne ..

Vierailija
49/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 23:03"]

Miten luonnehtisit niitä tyyppejä jotka tyyppejä jotka tälläävät huomenna yo-lakin päähänsä ja lähtevät tärkeinä kylille tepastelemaan? 

[/quote]

Miksi koristella jouluksi? Miksi laittaa vähän parempaa päälle, kun lähtee ravintolaan syömään, kun niissä verkkareissakin saa mahansa täyteen? Miksi miettiä ylipäätään mitään ulkoista?

Yo-lakki kuuluu vappuun, minulla tosin tupsulakki.

Vierailija
50/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 23:03"]

[/quote]

Because I can and I like it.

Ei minun tarvitse sinulle selitellä, miksi pidän hattua tai edes ylioppilaslakkia. Jos sinä et kehtaa vasemmistomarssissa näyttää Tuomiojalta, silloin kannattaa jättää lakki kotiin. Minä en marssi vasemmiston kanssa.

Vierailija
51/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa perinne. Muistan jo lapsuudestani oman isoisoisäni lakki päässä Ulliksella koko poppoon kanssa piknikillä. Samoin omat isovanhemmat ja vanhemmat. Miehellänikin samanmoista "menneisyyttä". Nyt sitten laitan itsekin. Valitettavasti tämä vuosi jää väliin meidän perheeltä kun olemme töissä ulkomailla. Juurikin aamulla skypetettiin isovanhemille ja vanhemmille hauskat vaput. Olivat lähdössä vapun viettoon lakit päässä...

Ei todellakaan ole meille mitään brassailua. Enkä kyllä oiken ymmärrä noita tutkinnoilla ja akateemisuudella mässäilijöitä. Meidän suvussa ei ole ollut tarvetta:). Hauskaa vappua, juokaa simaa ja syökää munkkeja lakki päässä tai ilman:).

Vierailija
52/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en lakkia käytä, mutta muut tekevät ihan niin kuin haluavat. Miksi se minua häiritsisi? Eilen olimme ilanvietossa, jossa usealla henkilöllä oli yo-lakki, eikä häirinnyt minua yhtään. Ei myöskään ollut tarvetta selittää, että on minullakin sellainen.

Miten jaksatte näin olemattomasta asiasta vääntää? Jokainen tekee niin kuin itse haluaa. Miksi se ei kaikille käy? Onko se jotenkin teiltä pois, että muut eivät ajattele samalla tavalla kuin te?

Vierailija
53/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vain ylioppilas eikä ole aikomustakaan pitää hattua päässä. tallessa on kyllä vaikka sen sain jo 13v sitten. toisaalta eipä sitä kukaan katsoisi täällä metsän keskellä vaikka kävelisin tonttulakki päässä :D

Vierailija
54/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin yo:ksi vuonna 1976. Kerran sen jälkeen olen sen jälkeen vappuna käyttänyt yo-lakkia. Vaikka se tuolla kaapin perällä on vieläkin, sinne se saa myös jäädä. Mitä ihmeen glooriaa siinä muka on? Ihan helposti voin lähteä vappuna ulos ilman lakkia. Vielä koskaan minulta ei ole tultu kysymään, miksi en yo-lakkia käytä tai eikö minulla sitä ole.

Vierailija
55/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se joltain pois, jos joku haluaa pitää yo-lakkia? Ketuttaako teitä tiukkapipoja vaikka Uggit ja Crocksit (minusta ällöjä), mutta ei mua haittaa jos joku diggaa. En mene omaa mielipidettäni kertomaan:). Eikä minullekaan kukaan ole tullut sanomaan, että miksi lakki tai miksi ei, siis se yo-sellanen.

Kyllä on elämä ankeeta, jos moinenkin asia noin ärsyttää.

Vierailija
56/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä, mitään kannata ei kannata juhlia, mistään ei kannata iloita, mitään ei kannata tehdä. Istutaan kaikki kotona yksinämme, tai perheen kesken, hautaan asti, muita ihmisiä näkemättä ja asioita tekemättä. Kokemukset on turhia ja elämästä nauttinen vielä turhempaa.

...!

Vierailija
57/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpö höpö, iskekää se yö-koysa päähänne jos mieli tekee. Se laittaa joka haluaa, mitä ihmeen kisaamista?? Keneltä on pois yhtään mikään, mitä joku toinen tekee? Koettakaa nyt mammat olla edes hetki aikuisa, kotsalla tai ilman!

Vierailija
58/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että akateemisissa suvuissa pidetään lakkeja, niissä, missä isomummot ovat ylioppilaita. Sen sijaan me nousukkaat emme niistä niin välitä, me, joiden isomummot ovat olleet ehkä piikoja tai isosisoukit torppareita. 

Vierailija
59/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohho, vai oikein 2 akateemista tutkintoa! Taitaa olla maisteristasoa molemmat? Anna muiden pitää sitä lakkia jos tahtovat.

Vierailija
60/62 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi tulee mieleen lähes KAIKKI helsinkiläiset...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi