Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralaisen kotivakuutus

Vierailija
30.04.2013 |

Niin että millä perustein vuokralaisen kuuluu hankkia asunnon kotivakuutus kun kerran ei omista siitä mitään?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtaimisto, vesivahinko, varkaus jne

Vierailija
2/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se vuokralainen niitä seiniä vakuutakkaan vaan irtaimiston jne. Ei sitä ole pakko ottaa.  Tietty jos joku vuokranantaja sitä edellyttää niin sitten joko ottaa sen vakuutuksen tai vaihtaa asuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan aiheuttaessaan esim vesivahingon vaikkapa parketille tai keittiöön tms. Usein vuokraamisen ehtonakin on kotivakuutus ja monessa taloyhtiössäkin se täytyy olla. Kiinteistövakuutus on sitten erikseen ja sen maksaa omistaja.

Kotivakuutus korvaa myös varkauden, jos joku vaikka vie, rikkoo ja sotkee huoneistossa.

Vierailija
4/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuvakuutus on tärkeämpi kuin parkettivakuutus, vastuut voi olla miljoonia pahimmassa tapauksessa jos nukahtaa lattiakaivon päälle ja vedet valuu alakertaan

Vierailija
5/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus on ainoa keino jolla suojautua esim. vesivahinkoa vastaan. Jos vuokralaisen astianpesukone menee rikki ja vuotaa ala-kertaan voi vuokralainen joutua maksamaan myös ala-kerran remontin oman asuntonsa lisäksi.

Vierailija
6/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se halvin vakuutus maksa kuin 50 euroa vuodessa

Vierailija
7/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Minun taloudessa ei paljoa sammuta tai nukahdeta lattiakaivon päälle.

2. Minun pyykin- ja astianpesukone on sijoitettu niin että vesivahingon sattuessa vedet valuu turvallisesti viemäriin.

Vierailija
8/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vuokralaisen kuuluu ottaa vakuutus. Hänhän mahdollisesta vahingosta on vastuussa. 

Itse vaadin vuokralaiseltani kattavimman mahdollisen kotivakuutuksen. Ei ole ollut ikinä ongelma. Itsestäänselvyys.

Vierailija
9/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko ei tule kello kaulassa - vuokralaisellekaan.

Ensimmäinen asia, kun lapsi muutti opiskelijakämppään, oli vakuutuksen ottaminen.

Vierailija
10/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 21:30"]

1. Minun taloudessa ei paljoa sammuta tai nukahdeta lattiakaivon päälle.

2. Minun pyykin- ja astianpesukone on sijoitettu niin että vesivahingon sattuessa vedet valuu turvallisesti viemäriin.

[/quote]

Sulla on keittiössä lattiakaivo? Ja keittiökaapit teräsjalkojen varassa, ei jalkalistoja? Eikö ole hankala toimia tilassa, jossa on vino lattia?

Vierailija
11/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vuokralainen ei vissiin omista yhtään sähkölaitetta, joka voisi aiheuttaa tulipalon? Ei tietokonetta, kännykkää, laturia, telkkaria?

vuokralainen ei käytä hellaa eikä kiuasta. Vesi onkin jo katkaistu valmiiksi niin ei ole vedivahingon riskiä. Valoa ei käytetä eikä kynttilöitä polteta. 

Vierailija
12/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva asuu vuokralla siten, että koko irtaimisto on vuokranantajan.

Vierailija
13/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarallisinta on tulen käsittely, eikä vuokraemäntä tai -isäntä pysty vahtimaan koko ajan vuokralaista, ettei tämä vaan sytytä kynttilää. Kaikkein vaarallisinta tilastollisesti on tupakointi vuoteessa. Myös liedestä ja televisiosta lähtee tulipaloja liikkeelle.

Talo on vakuutettu kiinteistövakuutuksella, mutta kiinteistövakuutus ei koske mitään muuta kuin talon rakenteita. Pintamateriaalit, kodinkoneet ym. korvataan vain kotivakuutuksesta. Sen takia kotivakuutus on usein vuokrasopimuksen solmimisen ehto.

Vierailija
14/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te sekotatte asioita. Kotivakuutus korvaa vain irtaimiston. Se on kotivakuutuksen liitteenä tms otettava vastuuvakuutus, jonka vuokraisäntä haluaa/tulisi haluta. Jos se nimenomaan haluaa kuitenkin juurikin kotivakuutuksen, niin se ei vain tiedä mitä se haluaa. 

Vierailija
15/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen epäselvää miksi vuokralaisen kuuluu se vakuutus ottaa. Vuokranantajahan sen kämpän omistaa.

Vierailija
16/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 22:29"]

Edelleen epäselvää miksi vuokralaisen kuuluu se vakuutus ottaa. Vuokranantajahan sen kämpän omistaa.

[/quote]

Harva vuokranantaja suostuu maksamaan korvauksia siitä, että vuokralaisen huonekalut kastuvat käyttökelvottomiksi tai tuhoutuvat savun vuoksi. Hienoa, jos sinun vuokranantajasi on valmis ne puolestasi maksamaan.

Vierailija
17/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole yhtään epäselvää. Jos vuokralainen aiheuttaa vaikka tulipalon asunnossa, niin hänen on korvattava niin vuokraamansa asunnon kuin muidenkin asuntojen vahingot. Tähän auttaa nimenomaan se kotivakuutus ja vastuuvakuutus. Kotivakuutus korvaa omassa kodissa tapahtuneet irtaimisto- ja pintarakennevahingot, vastuvakuutus jos vahinkoja tulee muidenkin asuntoihin. Kiinteistövakuutus korvaa sitten rakrnteelluset vahingot. 

Vierailija
18/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtaimiston vakuutan minä, mutta miksi minun pitäisi vastata itse asunto joka ei ole minun omaisuutta?

Vierailija
19/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus korvaa esim. tulipalossa huoneistolle aiheutuneet vahingot. Esimerkiksi siis uudet parketit, tapetit yms.

Vierailija
20/22 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 22:38"]

Irtaimiston vakuutan minä, mutta miksi minun pitäisi vastata itse asunto joka ei ole minun omaisuutta?

[/quote]

Jos sinun asumassasi asunnossa tapahtuu vahinko, vaikka tulipalo, olet sinä eikä asunnon omistaja korvausvelvollinen muille. Onko sinulla esim. 50 000 euroa tilillä siltä varalta, että kynttilästä asunnossa syttyy tulipalo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan