Miten teillä on kuivakaappi järjestetty? Onko kaikki näteissä purkeissa vai iloisesti sikinsokinsekaisin?
Mulla on kaikki sekaisin, on ne nyt käytännössä niin että mausteet yhdessä kaapissa ja jauhot ym toisessa mutta olisi ihana kun saisi järjesteltyä jotenkin vaikka näin
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0024/2486/4826/products/ScreenShot202…?
https://images.squarespace-cdn.com/content/524c5132e4b0bcb12e07006e/158…
Onkohan Ikealla esim. aina noita samoja purkkeja valikoimassa vuodesta toiseen?
Kommentit (54)
Orthexin läpinäkyvissä gastro-purkeissa. Niissä on tiivis kansi, riisiin olen leikannut keitto-ohjeen mukaan. Tiivis kansi pitää olla ettei tule ötököitä. Purkkeja on eri kokoisia esim kaurahiutaleet, murot ja vehnäjauhot ovat suurimmassa koossa. Olen ostanut purkit alennuksesta aina 1-2 kerrallaan. Jos ostaisi kaikki yhdellä kertaa voisi tuntua kalliilta. Nyt ne ovat varmaan jo maksaneet itsensä kun ei ole tarvinnut pitkään aikaan tehdä ötökkäsiivousta ja heittää kaikkia kuiva-aineita pois.
pellavarouhe ja mannaryynit on nimikoidut siistillä tarralla ettei sekoitu tummaan soijrouheeseen ja korppujauhoihin.
Minulla ei ole kuivakaappia ruuille. Syömme vain tuoreruokaa. Ja ne kaks kolme pakollista kuivamuona-lasiastiaa menevät keittiön tasolla ihan kivasti ja mausteet.
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa yritin harrastaa nättejä purkkeja, mutta totesin että tuotteiden omat paketit ovat käytännöllisempiä.
Sama homma. Nyt on niitä ”nättejä purkkeja” tyhjänpanttina useampia tuolla.😀
Meillä on vähän sekä että. Usein käytettävät, pitkään säilyivät, kuten makaronit, spagetit, kaurahiutaleet on purkeissa, loput omissa pakkauksissaan. Kuiva-ainekaappi vain meinaa ajautua kaaokseen, kun siellä kaapissa ei kaikille ole järkevää säilytyspaikkaa. Ollaan miehen kanssa tosi eri mittaisia, niin kummallakin on ne omat suosikkihyllyt, joihin näkee parhaiten, sitten on ne satunnaisesti ostettavat, kuten maissilastut tai keksit, joilla ei ole vakipaikkaa. Ja päälle vielä vauva, joka pirrastaa alahyllyltä kaiken.
Hyllytasot on Sokin sikin ja se rassaa mua. Mutta en tiedä miten ne saisi järjestettyä yhtään paremmin.
Ei kait saa ;(
Zinc
Luovutan ..
Oon harkinnu tuota purkkien ostoa. Kertokaas te, jotka niitä käytätte, että mitä teette esim jauhojen suhteen siinä vaiheessa, kun purkin pohjalla on vielä vähän jauhoja ja ostatte uuden pussin? Mun ystävä kippaa ne uudet jauhot siihen vanhojen päälle... Tätä kun toistaa tarpeeks monta kertaa, niin...
Jälkimmäinen kuva näyttää enemmän kyläkaupalta kuin kuivatavarakaapilta/-komerolta. Mausteet on omassa kaapissaan siinä hellan yläpuolella, vaikkei se nyt paras mahdollinen paikka olekaan. Muuten kuivatavarat on omissa lasi- ja muovipurkeissaan, varapakkaus vain sellaisenaan. Kerran piti uusia kaikki avatut jauhot yms, kun jonkun mukana tuli leipäkuoriaisia ja valloittivat sitten kaikki paketit... :( Mutta ne purkit ovat sekalaisia ja erittäin sekaisin. Pitäisi järjestellä paremmin.
Sen jälkeen, kun luomumyslistä putkahti jauhokoisa ja levisi ihan joka paikkaan keittiössä, on minulla ollut tiiviisti suljettavat läpinäkyvät muovipurkit käytössä. Siistiä, voi pinota ja laitan suurimmaksi osaksi pussit sellaisinaan purkkeihin.
Koko keittiön kaapiston kaikkien nurkkien putsaaminen tuosta elikosta oli aika homma, etenkin apteekkarikaappi ja pyörivät kulmakaapit olivat hankalia.
Vierailija kirjoitti:
Oon harkinnu tuota purkkien ostoa. Kertokaas te, jotka niitä käytätte, että mitä teette esim jauhojen suhteen siinä vaiheessa, kun purkin pohjalla on vielä vähän jauhoja ja ostatte uuden pussin? Mun ystävä kippaa ne uudet jauhot siihen vanhojen päälle... Tätä kun toistaa tarpeeks monta kertaa, niin...
Tietysti käytän sen purkin ensin tyhjäksi ja kippaan vasta sitten uuden pussin.
"Kertokaas te, jotka niitä käytätte, että mitä teette esim jauhojen suhteen siinä vaiheessa, kun purkin pohjalla on vielä vähän jauhoja ja ostatte uuden pussin?"
Jos olen leipomassa, niin käytän sen vanhan ensin ja sitten vasta mittaan uudesta eli avaan uuden pakkauksen.
Vierailija kirjoitti:
Kategorioittain samassa, esim mausteet, jauhot yms. En ole koskaan tajunnut miksi siirtäisi kaurahiutaleet pois pahvipurkista ja laittaisin "nättiin" purkkiin. Helpompi erottaa kun ovat omissa pakkauksissaan.
Minä en halua kaupan (mahdollisesti likaisia) pahvirasioita kotiini enkä varsinkaan kaappiini. Sitä paitsi niihin voi pesiytyä jokin ötökkä. Nätistä purkistakin voi erottaa, kun kirjoittaa nimikkeen tarpeeksi isolla. Ja voihan sen nimilogon leikata siitä myyntipakkauksestakin ja teipata purkin kylkeen.
Sitä paitsi yhteneväiset tai ainakin samanhenkiset purkit ovat kivan näköisiä - ja käden ulottuvilla - myös ihan esillä, esim. avohyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne jämäjauhot kipata hetkeksi johonkin kahvimukiin tms. ja kun purkki on täytetty uusilla jauhoilla, kippaa ne vanhat siihen päällimmäiseksi. Toki ne purkit usein ovat pienempiä kuin myyntipakkaus (usein 1 kg tai enemmänkin), jolloin väkisin jää pussiin/rasiaan vielä uutta jauhoa tai muuta. Sen voi tietysti antaa olla ja käyttää ensiksi pois, jollei halua kaataa ylimääräistä pikkupurkkiin.
Vitamiinit, erityisesti B- ja C.vitamiinit, säilyvät huomattavasti pidempään ei-läpinäkyvissä pakkauksissa, mutta tärkeintä on tietenkin saada näyttäviä kuvia instaan.
Yksi hyvä syy on hajoava pakkaus. Varsinkin jotkus paperipussit ja mm. makaronipussit hajoavat. Jos koko pussillista ei käytä kerralla, purkki on kuitenkin nätimpi ja siistimpi tapa kuin pussin teippaaminen. Iloisen sekaisin ne kaikki kaapissa ovat. Jotain järjestyksentapaista tulee siitä, että esim. jauhot ovat yhdellä puolella, säilykkeet toisella, ja harvoin käytettävät (unohtuvat ) kaapin perälle.