Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin vaimolta tuli mulle viesti että ”kuka olet ja miksi sulla on treffit mun aviomiehen kanssa ravintolassa X”

Vierailija
06.07.2020 |

Mitä ihmettä, kuka kehtaa lukea miehensä työpuhelinta ja vielä kysellä tuollaisia?!?
Tunnen oloni tosi kiusaantuneeksi ja en halua vastata.
Kyse on ainoataan työasiasta. Mitä te tekisitte??

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko viesti työpuhelimeesi vai omaan puhelimeesi?

Henkilökohtaiseen numerooni, mikä toki löytyy työkaverini puhelimesta työnumeron alta.

Ap

Mistä ihmeestä voit tietää, että henkilökohtainen numerosi löytyy työkaverisi työpuhelimesta työnumeron alta?

Satuilulta kuulostaa koko case.

Vierailija
22/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaiseen numerooni, mikä toki löytyy työkaverini puhelimesta työnumeron alta.

Ap

Hyvinpä tiedät työkaverisi puhelimen:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, selvästi työkaverillasi on jotain luottamus/mustasukkaisuusongelmia vaimon kanssa.

Haluatko sekaantua niihin millään  lailla? Tuskin.

Joten joko et vastaa mitään, etkä puhu asiasta työkaverillekaan. Tai vastaat että työtapaaminen, mutta silloin jo olet sekaantunut asiaan ja luulisin että ihminen joka toisen työpuhelimen tsekkaa, ei tuohon tyydy.

Toisaalta, valehtelevan pettäjäexän takia, jotenkin voin ymmärtää tuon vaimon järjettömyyttä, jos olisin hänen kanssaan jäänyt yhteen, olisin varmaan meielenterveydeltäni horjunut ihmisraunio, joka pystyisi tuollaiseenkin.

Nykyinen mieheni on luotettava, eikä hänen lounastamisensa tai työpaikan illanvietot herätä mitään kyttäystarvetta. Silti tiedän, että valehtelevan miehen kanssa elämä voi olla helvettiä ja saada hulluksi ihan kivankin ihmisen.

Vierailija
24/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mistä ihmeestä voit tietää, että henkilökohtainen numerosi löytyy työkaverisi työpuhelimesta työnumeron alta?

Satuilulta kuulostaa koko case.

No aika monella on Google -tili/facebook, jolloin yhteystiedon kohdalla näkyy molemmat numerot - näin ainakin itselläni kollegat näkyy. Toki monella on vain yksi puhelin, jolloin työpuhelin on myös oma puhelin..

Vierailija
25/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaisi mitään. Setviköön tossu itse parisuhteensa, ei minua kiinnosta kommunikoida työkavereitten puolisoiden kanssa

Vierailija
26/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nykyään yleensä kyllä se työpuhelin kuuluu niihin työsuhde-etuihin ja sillä hoidellaan niin omat, kuin firman asiat. Yleensä vielä niin, että työntekijän oma vanha numero säilyy ja sen laskutus vain kääntyy firman piikkiin. Näin isoimmissa firmoissa toimitaan, mutta nyrkkipajoista en tiedä.

Vierailija
27/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastausviesti voi olla esim. ettei ole minkäänlaisia treffejä, että olet xz työntekijä työpaikalta ja sieltä työpaikan kautta käytte syömässä, että keskustelee aviomiehensä kanssa näistä asioista. Ja hän voi varmistaa työpaikalta ettei ole kyse treffeistä, vaan työasiasta. Jos vielä epäilee niin kerro ettet ole kiinnostunut hänen aviomiehestään lainkaan, että on joku väärinkäsitys kyseessä. Ei kannata jatkaa kovin pitkälle viestimistä.

Vierailija
28/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaisi mitään ja varmasti vaimo tietää, kuka olet kun viestimiin osasi lähettää. Miehelle näyttäisin viestin ja pyytäisin keskustelemaan vaimonsa kanssa.

Vierailija
29/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vastaisi, että. Olen miehesi työkaveri, meillä on työtapaaminen ja en halua olla muissa merkeissä miehesi tai sinun kanssasi tekemisissä. Jos otat minuun vielä yhteyttä, joudun kertomaan esimiehellemme, että luet miehesi työpuhelinta ja hänen työviestejään.

Olen muuten kerran laittanut vastaavan viestin entisen työkaverin vaimolle. Laittoi vielä viestiä 20 vuotta mua vanhemman miehensä työkännykästä. Eli käytti sitä kuin omaansa. Sen jälkeen ei tullut viestejä ja mies kävi itse nolona pyytämässä anteeksi ja lupasi ettei anna sitä kännykkää enää vaimolleen.

Vierailija
30/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kesäaikaan keksitä parempia porvoolaisia? Että ihan työasiat pyörii mielessä lomallakin?

Vierailija
31/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä puhelin etu ja yksi ja sama puhelin jolla omat ja työasiat, eli kaikki hoidellaan. Kuka jaksaa montaa puhelinta enää?

Vierailija
32/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä puhelin etu ja yksi ja sama puhelin jolla omat ja työasiat, eli kaikki hoidellaan. Kuka jaksaa montaa puhelinta enää?

Minä ja puolisoni jaksetaan. Työpuhelimet jätetään työpaikoille työajan päätyttyä, myös lomilla. Kumpikin olisi saanut puhelinedun, mutta pidetään työ- ja yksityisasiat visusti erillään.

Vierailija
33/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä, niin melko varmaan kertoisin esimiehelle. Tuo on niin iso luottamuksen rikkominen työkaverisi puolelta. Kilttinä ihmisenä menisin kasvotusten kysymään että miten näin pääsi käymään ja jos syy ontuisi mielestäni edes vähän, niin kertoisin ilmoittavani esimiehelle. Ihan vain että hän tietää ennakkoon valmistautua.

Vierailija
34/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vastaisi, että. Olen miehesi työkaveri, meillä on työtapaaminen ja en halua olla muissa merkeissä miehesi tai sinun kanssasi tekemisissä. Jos otat minuun vielä yhteyttä, joudun kertomaan esimiehellemme, että luet miehesi työpuhelinta ja hänen työviestejään.

Olen muuten kerran laittanut vastaavan viestin entisen työkaverin vaimolle. Laittoi vielä viestiä 20 vuotta mua vanhemman miehensä työkännykästä. Eli käytti sitä kuin omaansa. Sen jälkeen ei tullut viestejä ja mies kävi itse nolona pyytämässä anteeksi ja lupasi ettei anna sitä kännykkää enää vaimolleen.

Ajattelin sanoa työkaverilleni asiasta huomenna ja kerron myös että en kerro esimiehelle nyt mutta toivon että tänä on viimeinen kerta.

Ap

Vierailija
35/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin sinä, niin melko varmaan kertoisin esimiehelle. Tuo on niin iso luottamuksen rikkominen työkaverisi puolelta. Kilttinä ihmisenä menisin kasvotusten kysymään että miten näin pääsi käymään ja jos syy ontuisi mielestäni edes vähän, niin kertoisin ilmoittavani esimiehelle. Ihan vain että hän tietää ennakkoon valmistautua.

Minusta tuntuu myös inhottavalta että yksityisnumeroni on tongittu ja häiriköidään.

Ap

Vierailija
36/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on aika paljon 2 simkortin puhelimia. Saa sen työnumeron hiljaiseksi loman ajaksi.

Vierailija
37/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu myös inhottavalta että yksityisnumeroni on tongittu ja häiriköidään.

Ap

Miksi työkaverilla edes on privaattinumerosi?

Vierailija
38/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostunut ottamaan puhelinetua vaan työpuhelimen. Tällai voin sulkea puhelimen samalla kun työkoneen, omaa numeroani en sotke missään nimessä mihinkään työnantajan asioihin. Myöskään kollegoilla ei ole mun siviilinumeroa, en halua olla vapaalla heidän kanssaan missään tekemisissä

Vierailija
39/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat hivenen mustasukkaisia.

Laitoin uudelle työkaverille tekstiviestiä, että tulee ekana työpäivänään huoneeseeni heti aamusta. Vaimo laittoi kiukkuista viestiä, että miksi viestittelen hänen miehelleen ja saa olla viimeinen kerta. Laitoin uuden viestin, että kun pitäisi sille miehelle saada tieto, mihin mennä ekana työpäivänään. Vaimo laittoi kiukkuisen viestin, että tuollaiset viestit laitetaan työkännyyn, ei henk. koht. puhelimeen. Ongelma vaan oli se, että myös se tuleva työkänny oli minulla. Mies oli vähän nolona.

Mustasukkaisuus taitaa olla aika yleistä. Yksi tuttuni epäilee miestään ja pyysi MINUA soittamaan johonkin numeroon ja kysymään kuka siellä vastaa. Mies kun oli siihen numeroon soitellut ja sieltä viestejä saanut. No ihan en ala sekaantumaan kenenkään ventovieraiden kolmiodraamoihin, hoitakoon itse asiansa.

Vierailija
40/67 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se ravintola teidän työpaikka?

Kyllä mulla on ainakin jatkuvasti työtapaamisia ravintoloissa. Lounaita business-kumppanien kanssa jne.

Business-kumppani on eri asia kuin työkaveri. Jälkimmäisen kanssa työasiat voinee hoitaa ihan neukkarissa, vaikka siellä yhtrisellä Porvoon toimistolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä