Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teippiharja - Niksi-Pirkka osatoa, pakko jakaa

Vierailija
30.04.2013 |

Teippiharja oli loppu ja keksin tällaisen ratkaisun.

Kirjanpäällystysmuovi suihkepullon ympärille liimapinta ulospäin.

Pullon korkuinen kaistale muovia teippipuoli ulospäin, pala pitää olla hieman pullonympärystä suurempi että saa teipin kiinnitettyä pulloon.

Paita silityslaudalle ja sitten vaan rullailemaan. 

ps. saa käyttää muttei oo pakko

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalarinteippi toimii myös teippiharjan korvikkeena. 

Kämmenen ympärille pätkä liimapinta ulospäin ja sit vaan "harjaamaan"

Vierailija
2/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 08:52"]

Maalarinteippi toimii myös teippiharjan korvikkeena. 

Kämmenen ympärille pätkä liimapinta ulospäin ja sit vaan "harjaamaan"

[/quote]

Tätäkin olen kokeillut. Tällä kertaa maalarinteippikin oli loppu joten piti keksiä uusi innovaatio.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta en tajunnut ohjetta. Miksi kahdesti muovi pullon ympärille? Ja miksi suihkepullo, siitähän on hankala pitää kiinni?

Sinänsä niksit on kyllä ihan käteviä, ellei niiden väsäämiseen mene kauemmin kuin itse toimitukseen. :)

Mun "teippiharjaniksi": Älä käytä kertakäyttöistä teippiharjaa, vaan osta parilla eurolla sellainen samettipintainen harja. Toiseen suuntaan harjattaessa vaatteesta lähtee pölyt ja toiseen suuntaan kättä vasten harjaamalla pölyt lähtee irti ja harja puhdistuu.

Vierailija
4/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kankaita.com/55-92005_nukkaharja-automaattinen.html

Tuon samettipintaisen harjan nimi oli tietysti niinkin yksinkertainen kuin nukkaharja :)

Vierailija
5/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vain yhden kerran ympärille, kaistale puoli senttiä pullonympärystä suuremmaksi että tarttuu kiinteästi pullon ympärille.

Suihkepullo oli tässä tapauksessa karamelliväripullo. Hyvin sopisi hiuskiinne tms. pullo.

Helppo pyörittää kankaan päällä ja vaate puhdistuu. Paita oli kauttaaltaan nukassa, samassa koneessa vaatteita joista irronnut nukkaa.

Vielä rautalangasta päällystetään 

http://www.ullanunelma.fi/images/products/lustrespraysilver_ls699_1201_90d_prpage.jpg

pullo muovilla liimapuoli ulospäin. Vaihdetaan tarvittaessa uusi muovi tilalle.

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 08:58"]

Anteeksi, mutta en tajunnut ohjetta. Miksi kahdesti muovi pullon ympärille? Ja miksi suihkepullo, siitähän on hankala pitää kiinni?

Sinänsä niksit on kyllä ihan käteviä, ellei niiden väsäämiseen mene kauemmin kuin itse toimitukseen. :)

Mun "teippiharjaniksi": Älä käytä kertakäyttöistä teippiharjaa, vaan osta parilla eurolla sellainen samettipintainen harja. Toiseen suuntaan harjattaessa vaatteesta lähtee pölyt ja toiseen suuntaan kättä vasten harjaamalla pölyt lähtee irti ja harja puhdistuu.

[/quote]

Vierailija
6/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippiharja ja kontaktimuoviviritykset ovat ympäristörikos. Perinteinen nukkaharja tai sitten yhdensuunteiset vedot kostutetulla kämmenellä ovat tehokkaampia kuin teippiharja, eikä niistä jää jätettä. Ihan kuriositeettina kerron, että meidän talouden nukkaharja on tuotu vanhempieni kotoa, jonne se hankittiin 70-luvun alussa. Ja on uudenveroinen.

Vierailija
7/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä toikii,mut jos taloudessa on kissa ja koira ja niiden karvanlähtöaika,niin tolla ei tee mitään!Ne pölyt lähtee,mut karvat vaa kulkeutuu sen nukkaharjan mukana vähän matkaa ja jää kankaaseen edelleen..Kyllä siihen hommaan tarttee jonku teippisysteemin.

Vierailija
8/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissojan ja koirien pito siis lisää ympäristökuormaa tälläkin tavalla?

Vierailija
9/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 09:27"]

Ihan hyvä toikii,mut jos taloudessa on kissa ja koira ja niiden karvanlähtöaika,niin tolla ei tee mitään!Ne pölyt lähtee,mut karvat vaa kulkeutuu sen nukkaharjan mukana vähän matkaa ja jää kankaaseen edelleen..Kyllä siihen hommaan tarttee jonku teippisysteemin.[/quote]

Et vaana osaa käyttää nukkaharjaa. Karvat harjataan sillä lattialle ja imuroidaan siitä. Ja tosiaan kostea kämmen on karvoihin se kaikkein tehokkain ase.

Vierailija
10/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 valkoista karvaista koiraa, ja olen siis teippirullien suurkuluttaja. Suosituin vaatevärini kun vielä sattuu olemaan musta. Joka pesun ja silityksen jälkeen saa käydä kaikki pestyt vaatteet läpi teippirullilla, ja silti sitten kun ne kaapista päälle pukee on niissä kumminkin jokunen karva.

Ja minusta ei kyllä nuo muut niksit kuten kostea kämmen tai tuommoinen pieni nukkaharja toimi yhtään. Tuollainen nukkaharja minustakin vain siirtää karvaa pitkin vaatetta ja lisäksi kun karvan määrä on sellainen mitä se 4 karvaisen koiran taloudessa on, se on "tukossa" koko ajan ja saa nyppiä siitä karvoja irti. On mulla sellainen harja mutta harvoin sitä tulee käytettyä, kun on niin paljon nopeampaa teippirullalla. Kostutetulla kämmenellä usein ennen duuniin lähtöä vetelen yksittäiset vähäiset karvat pois vaatteesta, sellaiset jotka on ilmassa lentelevinä tarttuneet vaatteeseen silityksen ja teippirullauksen jälkeen, siihen toimii hyvin. Mutta ajatus että esim. mustat housut jotka on ihan täynnä valkoista hentoa pohjavillaa pitäisi putsata kosteilla kämmenillä - ei....Maalarinteippiä olen käyttänyt jos on ollut teippirullat loppu mutta hidasta sillä on koska on nini kapea se teippi.

Vierailija
11/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei tuolla nukkaharjalla juuri mitään tee kissankarvoille, kun ei ne tahdo lähtee imurilla eikä edes sillä teippiharjalla, joita meidänkin taloudessa on useita.

Vierailija
12/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on taatusti hidasta, jos on 19 mm leveä teippi.

50 mm on jo suht kelvollinen, varsinkin kaksi rinnakkain. Mutta maalarinteippiä on myös saatavana 100mm= 10 cm leveänä.

Vierailija
13/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan idea + 40 cm korkea lakkapurkki voisi olla tehokas, pitää kokeilla.

Kontaktimuovia on useampi rulla jemmassa.

Mullakin on se puna-harmaa nukkaharja. 

Vierailija
14/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 VALKOISTA KOIRAA !

Kyllä täytyy olla ahkera ihminen jos joka pyykkikoneellisen viitsii teippiharjan kanssa mennä läpi. Ympäristökuormituksesta teippiharjan suhteen: on kyllä niitä pienimpiä kuluttajia tässä maailmassa..

Vierailija
15/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkki,tarjoustalossa on myynnissä roll off niminen rulla, joka pestään käytön jälkeen miedolla astianpesuainevedellä, PALJON parempi vaihtoehto teippirullalle josta kuluu paperia kokoajan, tästä ei ja luvataan vuosien kestoa.Eikä maksa kun 4,95e

Vierailija
16/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 jatkaa..ja tällä saa TODELLA tehokkaasti eläintenkarvat pois sohvasta tai muista tekstiileistä..

Vierailija
17/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö kuvaa tuosta roll offista. En ymmärrä millainen?

Vierailija
18/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen rulla missä on tahmea pinta niin rullatessa tarttuu karvat siihen,pesun jälkeen on rullan pinta taas tahmea.. jos on kovin paljon karvaa tai pölyä pinnoilla niin saa aika useasti pestä sitä välillä mutta mielestäni toimii hyvin

Vierailija
19/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joltain kissamessulta ostettu pieni harja, jolla saa karvat pois. Se on tosi tehokas.

Vierailija
20/20 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 jatkaa..mutta on sitä karvaa joka tapauksessa eläintalouksissa aika lailla vaikka kuinka rullailis tai imuroisi.t.kahden kissan omistaja