Mitä osaketta ostaisin 2700e
Mitä ostaisin 2700eurolla nyt? Sen verran olis saldoa jos laittaisin 2 lapselle puoliksi ost
Kommentit (383)
Miksi vain yhtä, jos et omista osakkeita jo ennestään? Minä hajauttaisin tuon summan vähintään kolmeen eri toimialalla toimivaan firmaan.
On ennestään usa rahastoa, osakkeina ostan vaan kotimaisia. Tällä hetkellä salkussa on nordea, sampo, metso-outotec...
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain yhtä, jos et omista osakkeita jo ennestään? Minä hajauttaisin tuon summan vähintään kolmeen eri toimialalla toimivaan firmaan.
Noin pientä salkkua turha hajauttaa, kyllä joka osakkeessa pitää vähintään se 5 tonnia olla kiinni ettei mene nappikaupaksi...
Tokmanni on ostohinnoissa. Teki juuri hyvän tuloksen, mutta ei näy arvostuksessa. Turvallisia taas on Elisa, Orion, Kone. Nettiä tarvitaan aina ja lääkkeitä ja maailmasta ei hissit lopu.
Jos joudut kyselemään vauvapalstalla, pidä pankkitilillä.
Jos ns. Pitkään Salkkuun, niin Fortum, Nordea tai Sampo.
Osinkoja tulee. Sähköä ja pankkitoimintaa tarvitaan aina.
Itse olen ollut jo muutaman vuoden pelisijoittaja, joten suosittelen. Sijoita pelaamalla urheiluvetoja, eli lyömällä voittajasta vetoa johonkin futisliigan varman tuntuiseen otteluun. Paljon parempi tuotto kuin osakkeissa, tosin myös pikkuisen suurempi sijoituksen riski. Viikonlopun omat pelitilin pelisijoitukset 300 € joiden palautus 1071 €, eli voittoa jäi 771 € ja tämä la - su aikana.
Fortum ja metsärahastot, esim. Op metsä
Vierailija kirjoitti:
ei 2700 niin iso summa ole että kannattaa, kolmeen osaan niin menee yli 1% kuluihin. Parempi 2700 yhteen ja myöhemmin lisää sitten tosiin lajeihin
yli 40v tätä touhunu, eiköhän joku sampo ois ihan hyvä. Kuulemma osiensa osalta alihinnoiteltu.
Lassila tikanojakin voisi olla kiva, tylsän vakaa ala ja vajaata 7% makselee.
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni on ostohinnoissa. Teki juuri hyvän tuloksen, mutta ei näy arvostuksessa. Turvallisia taas on Elisa, Orion, Kone. Nettiä tarvitaan aina ja lääkkeitä ja maailmasta ei hissit lopu.
Koska myy kuluttajille ja kuluttajien odotetaan köyhtyvän...
Sampoa on jo ennestään ja on niin tylsä, ettei huvita lisätä. Olen vähän peluri niin ostin lead desk, neles ja nokia. Loppukesästä tarkoitus laittaa toinen samanmoinen bompsi.
neleksessä taitaa olla valtaus meneillä.. harvemmin menee hyvin pienomistajille.
Itse sijoittaisin aseteknologiaan ja lääkefirmoihin.
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Vierailija kirjoitti:
2700 € on oikeasti pieni summa hajauttaa. Tuolla saa Huhtamäkeäkin suunnilleen 80 kpl eli tosi pienen määrän. Itselläni on ollut osakkeita, siitä tiedän. Huhtamäki on lempparini, mutta todella kallis. Maksaa noin 30 €/kpl.
Nokiaa.
Jenkit meinaa perustaa kilpailijan huaweille, ostavat Nokian pois kuleksimasta. Elop häärii taustajoukoissa.