Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaavatko nykynuoret kotitöitä?

Vierailija
29.04.2013 |

Omille nuorilleni ainakin opetin siivouksen, pyykinpesun, ikkunanpesun, leipomisen, ruuanlaiton, ompelun, viherkasvien hoidon ja paidan silityksen. Samoin halonhakkuun, sahaamisen, porakoneen käytön ja sulakkeen vaihdon. Niillä perustaidoilla selviää jo pitkälle ja halvemmalla kuin jos ei niitä osaisi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin vaihtelevasti.

Opetettavaa riittää.

Terveisin kotitalousopettaja

Vierailija
2/5 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me  opeteltiin ainakin ihan itse nuo kaikki, silloin kun vanhemmat oli töissä, me oltiin aikaisemmin kotona koulusta yms. ja opeteltiin ihan itse, ei tarvinnut opettaa, kun oltiin kaikki uteliaita. Onneksi nuo omatkin lapset on yhtä uteliaita, ei tarvitse opettaa kun haluavat oppia ihan itse :)

Mutta onhan näitä, ketkä eivät osaa eivätkä halua oppia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tyttömuksut 11 ja 12v. eivät osaa mitään. Edes imurointi ei luonnista, eivätkä halua tehdä. Sotkevat vain.

Vierailija
4/5 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, osaa jos haluaa. 

Vierailija
5/5 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opettaa. Ne taidot kun eivät oikein itsestään kehity, jos ei ole kiinnostunut. Itse en ollut, mutta äiti opetti minulle hyvin vähän, koska teki itse niin paljon. Jouduin opettelemaan pyykinpesun, ikkunanpesun, leipomisen, ruuanlaiton, ompelun, silittämisen ja porakoneen käytön itse. Vieläkään en osaa hoitaa kasveja, hakata halkoja tai vaihtaa sulaketta, vaikka olen asunut viitisen vuotta poissa kotoa. Kyllähän ne taidot tässä itsekseenkin asuessa kehittyy, mutta olisi ollut turvallisempi mieli lähteä maailmalle, kun osaisi edes jotakin. Samoin laskut, vuokrat, vakuutukset, rahastot ynnä muut raha-asiat olivat minulle täyttä hepreaa. Vieläkään en oikein tiedä, mitä tekisin rahastojen tai metsäomistuksien kanssa.. Varmaan sählään ne kaikki, kun en tosiaan tiedä mitä olen tekemässä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän