IL: Useita altistunut koronavirukselle risteilylaivoilla – tarkkaile oireita, jos olit tällä risteilyllä
Terveysviranomaisten tiedossa on nyt useita tapauksia, joissa henkilö on matkustanut risteilylaivalla ja matkan jälkeen hänellä on todettu koronatartunta.
THL kertoo tiedotteessaan, että Silja Europan Tallinnan risteilyllä 30.6.–1.7. lieväoireinen henkilö on pidempiä aikoja oleskellut laivan yleisissä tiloissa ja näin muut matkustajat ovat saattaneet altistua taudille.
Kyseinen Silja Europan risteily lähti Helsingistä tiistaina 30.6. klo 18.30. Paluumatkalle laiva lähti Tallinnasta keskiviikkona 1.7. klo 12.30.
Nyt se koronailoittelu sitten alkaa. Kiitos kaikille risteilyrotille!
Kommentit (94)
Millainen luupää lähtee laivalla hillumaan yleisiin tiloihin nyt, jos on lieviäkin flunssan oireita. Tai yleensä lähtee laivalle.
Juuri varasin uuden risteilyn. Aina niin tuttuun Tallinnaan. Ruotsinlaivalla pitäisi myös päästä pian käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita on joka paikassa kaupoissakin. Lähemmäksi ne kaupassa tulee kuin risteilyllä. Yhdestä ihmisestä jaksetaan hirveä haloo nostaa. Minä ainakin risteilen korona hulluus on pahempi sairaus kuin itse korona.
Ehkä teillä on joka paikassa mutta ei kaikkialla. Omassa kaupungissa silloin heti alussa oli 5 tartuntaa, sen jälkeen ei yhtään. Koko maakunnassa ei ole kuukauteen ollut tartuntoja. Niin että kaupassa käymistä en tällä hetkellä pelkää, mutta olisi aivan järjetöntä lähteä risteilylle oikein tartuntaa etsimään.
Mistä tiedät ettei kyseinen risteily ollut täynnä kotikuntasi asukkaita?
En tiedäkään. Siksipä pidänkin risteilylle menoa järjettömänä ja vastuuttomana. Tällä tavoin virus leviää.
Levin tai Itävallan viruslingoista ei ole opittu mitään. Senhän tämä vain osoittaa.
Himoristeilijä kirjoitti:
Itse risteilen huvikseni ja on aivan selvää, että risteilyillä tulee olemaan koronaa sairastavia. Sikäli tämä ei haittaa ja riskin olen hyväksynyt. Toki, asiaa pitää kuitenkin pohtia loogisesti. Jos yhdellä ihmisellä laivalla on korona, onko se oikein pilata tuhannen muun ihmisen hauskanpito ja onko se oikein, että yhden tapauksen takia koko homma menee läskiksi?
Minusta ei. Ja olen rehellisesti sitä mieltä, ettei korona tai varsinkaan sen mutaatiot tule vielä pitkään aikaan katoamaan. Niiden kanssa on vaan elettävä ja noudatettava turvavälejä ja huolehdittava käsihygieniasta. Me ei voida loputtomiin näivertyä yksin omissa oloissamme. Se ei tee mielenterveydellekään hyvää.
Mitä tekee mielenterveydelle viikko- tai kuukausitolkulla sairastaminen eristyksissä ja kuoleman pelkääminen?
Joo toki on varmasti paljon pahempaa se ettei pääse risteilylle.
Haloo!
Itse kävin risteilyllä ja söin oikein mehevän herkkupihvin. Erinomaisesti maustettu ja rasvainen suussa sulava. Ai että!
Ihana päivä oli.
Vierailija kirjoitti:
Millainen luupää lähtee laivalla hillumaan yleisiin tiloihin nyt, jos on lieviäkin flunssan oireita. Tai yleensä lähtee laivalle.
Mulla on kroonisesti kurkku kuiva/kipeä ja limaa ollut joulukuusta.
Niistän aina, aivastelen pölylle, koivulle, hajuvedelle, eläimille, kaikelle.
En huomaisi eroa...
Juuri varasin uuden risteilyn. Aina niin tuttuun Tallinnaan. Ruotsinlaivalla pitäisi myös päästä pian käymään.
Niin tuttuun Tallinnaan aina vaan? Paljonkohan sinäkin Tallinnaa tunnet. Muuta Viroa et yhtään.
Haluan Tallinnaan, joten risteily on välttämätön paha. Aion kökkiä hytissä, ei kiinnosta alkoholi tai laivalla syöminen.
Haluan Tallinnaan, joten risteily on välttämätön paha. Aion kökkiä hytissä, ei kiinnosta alkoholi tai laivalla syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Itse risteilen huvikseni ja on aivan selvää, että risteilyillä tulee olemaan koronaa sairastavia. Sikäli tämä ei haittaa ja riskin olen hyväksynyt. Toki, asiaa pitää kuitenkin pohtia loogisesti. Jos yhdellä ihmisellä laivalla on korona, onko se oikein pilata tuhannen muun ihmisen hauskanpito ja onko se oikein, että yhden tapauksen takia koko homma menee läskiksi?
Minusta ei. Ja olen rehellisesti sitä mieltä, ettei korona tai varsinkaan sen mutaatiot tule vielä pitkään aikaan katoamaan. Niiden kanssa on vaan elettävä ja noudatettava turvavälejä ja huolehdittava käsihygieniasta. Me ei voida loputtomiin näivertyä yksin omissa oloissamme. Se ei tee mielenterveydellekään hyvää.
Mitä tekee mielenterveydelle viikko- tai kuukausitolkulla sairastaminen eristyksissä ja kuoleman pelkääminen?
Joo toki on varmasti paljon pahempaa se ettei pääse risteilylle.
Haloo!
Riskiryhmään en kuulu ja riskiryhmän ulkopuoleisen riskin olen omalta osaltani ottanut. Rakastan risteilyjä, enkä niistä luovu. Valitan.
Vierailija kirjoitti:
Pitänee ottaa maskit perjantain Europan risteilylle.
Jos teillä ei ole ffPvähintään 2 maskeja niin eipä ne teitä suojaa. Miksi ihmeessä lähdette?
Vierailija kirjoitti:
Niin tuttuun Tallinnaan aina vaan? Paljonkohan sinäkin Tallinnaa tunnet. Muuta Viroa et yhtään.
Tallinna on helppo, ei ole aikaa usein muualle mennä. Toki muitakin paikkoja pari kertaa nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kroonisesti kurkku kuiva/kipeä ja limaa ollut joulukuusta.
Niistän aina, aivastelen pölylle, koivulle, hajuvedelle, eläimille, kaikelle.
En huomaisi eroa...
No älä lähde sitten risteilylle. Siellä jos pärskit, saat inhoavia katseita kuin spitaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Road trippi on Viron ympäri tehty.
Tallinna on hieno ja tuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tallinna on helppo, ei ole aikaa usein muualle mennä. Toki muitakin paikkoja pari kertaa nähnyt.
Ja Tallinnassakin pyörit aina samoissa paikoissa, kun on niin helppoa?
Ja nyt sitten sadat ja tuhannet suomalaiset maksavat terveydellään siitä että STM vastustaa ideologisista syistä maskeja. Jos laivoilla olisi maskipakko niin se vaikuttaisi jo käyttäytymiseenkin!
Vierailija kirjoitti:
Road trippi on Viron ympäri tehty.
Tallinna on hieno ja tuttu.
Huomaa kyllä, että olet pyörinyt vain Tallinnan turistipaikoissa.
Onko henkilökunnassa ruotsalaisia?