IL: Useita altistunut koronavirukselle risteilylaivoilla – tarkkaile oireita, jos olit tällä risteilyllä
Terveysviranomaisten tiedossa on nyt useita tapauksia, joissa henkilö on matkustanut risteilylaivalla ja matkan jälkeen hänellä on todettu koronatartunta.
THL kertoo tiedotteessaan, että Silja Europan Tallinnan risteilyllä 30.6.–1.7. lieväoireinen henkilö on pidempiä aikoja oleskellut laivan yleisissä tiloissa ja näin muut matkustajat ovat saattaneet altistua taudille.
Kyseinen Silja Europan risteily lähti Helsingistä tiistaina 30.6. klo 18.30. Paluumatkalle laiva lähti Tallinnasta keskiviikkona 1.7. klo 12.30.
Nyt se koronailoittelu sitten alkaa. Kiitos kaikille risteilyrotille!
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Noita on joka paikassa kaupoissakin. Lähemmäksi ne kaupassa tulee kuin risteilyllä. Yhdestä ihmisestä jaksetaan hirveä haloo nostaa. Minä ainakin risteilen korona hulluus on pahempi sairaus kuin itse korona.
Kaupassakäyminen on välttämätöntä toisin kuin joku risteily. Sen lisäksi kaupassa vietetään paljon lyhyempiä aikoja kuin laivalla, itse ainakin teen vartissa kaikki ostokset. Laivalta sen sijaan ei pääse moneen tuntiin mihinkään, joten altistusaika väkisin on pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita on joka paikassa kaupoissakin. Lähemmäksi ne kaupassa tulee kuin risteilyllä. Yhdestä ihmisestä jaksetaan hirveä haloo nostaa. Minä ainakin risteilen korona hulluus on pahempi sairaus kuin itse korona.
Kaupassakäyminen on välttämätöntä toisin kuin joku risteily. Sen lisäksi kaupassa vietetään paljon lyhyempiä aikoja kuin laivalla, itse ainakin teen vartissa kaikki ostokset. Laivalta sen sijaan ei pääse moneen tuntiin mihinkään, joten altistusaika väkisin on pidempi.
Europa lähtee klo 18.30, eli kaikilla on kyllä hytti.
Uivia ravintoloita.
Kivahan siellä on kerran vuoteen käydä kesällä mutta ei nyt.
Viinanhakureissulta tehohoitoon. Onnittelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Kyllä siellä laivalla yleensä muutakin tehdään kuin kökötetään hytissä. Sen lisäksi laivaan meneminen ja tuleminen, hitaasti lähekkäin liikkuva ihmismassa...
Koronan lisäksi veikkaan myös klamydian ja kupan levineen risteilyillä.
Mitä oireita tässä pitäisi tarkkailla? Pääkipu ja pavoinvointi on yleensä krapulasta johtuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko henkilökunnalla koronaa?
suosin SOllia
He.fi sama uutinen! Onnea kirveenvarret. En lähtisi koskaan SL_risteilylle ei hyvää päivää mitä porukkaa istui tänään "Tuuliviirin" terdellä. Ihan mustana risteilyasiakkaita turvaväleistä viis.
Kyllä kaupassa voi pitää etäisyyttä ihmisiin, asioida kun on vähän jengiä, tietää esim kaupat missä ei käy liikaa ihmisiä jne. Mutta Siljalle, missä näillä tuulilla joku oksentaa päälle, kännissä tulee liian lähelle. NO thanks. Ei ole ihan sama asia lähteä kauppaan ja tallinnanristeilylle. Ainakaan mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonpa se hytti auttaa, kun juottolat on auki.
Vierailija kirjoitti:
Risyeilyllä ollaan jopavuorokausi samoissa suljetuissa tiloissa. Kaupassa ei olla koskaan niin kauaa. Koronaviruksen on epäilty leviävän mm. ilmastoinnin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teillä on joka paikassa mutta ei kaikkialla. Omassa kaupungissa silloin heti alussa oli 5 tartuntaa, sen jälkeen ei yhtään. Koko maakunnassa ei ole kuukauteen ollut tartuntoja. Niin että kaupassa käymistä en tällä hetkellä pelkää, mutta olisi aivan järjetöntä lähteä risteilylle oikein tartuntaa etsimään.
Olen vielä nuori niin en pelkää koronaa. Hyvä tietenkin ikäihmisten välttää noita risteilyjä.
Tehokkaastihan tuo on ennenkin laivoilla levinnyt.
Toivottavasti siellä ei ollut supertartuttajaa. Saatiin kunnon lähtölaukaus 2. aallolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teillä on joka paikassa mutta ei kaikkialla. Omassa kaupungissa silloin heti alussa oli 5 tartuntaa, sen jälkeen ei yhtään. Koko maakunnassa ei ole kuukauteen ollut tartuntoja. Niin että kaupassa käymistä en tällä hetkellä pelkää, mutta olisi aivan järjetöntä lähteä risteilylle oikein tartuntaa etsimään.
Mistä tiedät ettei kyseinen risteily ollut täynnä kotikuntasi asukkaita?
Itse risteilen huvikseni ja on aivan selvää, että risteilyillä tulee olemaan koronaa sairastavia. Sikäli tämä ei haittaa ja riskin olen hyväksynyt. Toki, asiaa pitää kuitenkin pohtia loogisesti. Jos yhdellä ihmisellä laivalla on korona, onko se oikein pilata tuhannen muun ihmisen hauskanpito ja onko se oikein, että yhden tapauksen takia koko homma menee läskiksi?
Minusta ei. Ja olen rehellisesti sitä mieltä, ettei korona tai varsinkaan sen mutaatiot tule vielä pitkään aikaan katoamaan. Niiden kanssa on vaan elettävä ja noudatettava turvavälejä ja huolehdittava käsihygieniasta. Me ei voida loputtomiin näivertyä yksin omissa oloissamme. Se ei tee mielenterveydellekään hyvää.
No en nyt vielä huolestuisi