Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~Ensikot tiistaihin~~~

11.07.2006 |

En vielä löytänyt meille pinoa, joten pistetään uusi pystyyn...

Tässä linkki eiliseen: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7757703&p=2&tmode=1&smode…

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#800000]Sussu: Olen valtavan pahoillani!! En voi kuin lähettää valtavasti voimia sulle ja miehellesi =/ *iso hali*[/color]

[color=27408B]Huomenna mäkin tiedän faktat..Sitä odotellessa...

Nyt vähän masentaa..

Mukavaa päivää kuitenkin kaikille!!!

t. poppis rv11+6

Vierailija
2/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että olen ekana liikkeellä! Missäs kaikki aamuvirkut on?

Eilisestä:

Ainakin Poppipaulla on tulossa np-ultra, taisi olla huomenna. Koita jaksaa odottaa vielä yksi päivä!

Essi oli palannut lomalta ja lomalla oli kerrottu uutisista tuleville isovanhemmille. Eikös ole ihana saada lisää läheisiä odottamaan yhdessä?

Suipolle lähetän suppareita! Voisin nämä omanikin antaa sulle vielä ainakin pariksi viikkoa...

Q pohdiskeli vauvan asentoa. Mietin, että voisiko lähellä peppua tuntuvat liikkeet olla myös käsien liikkeitä. Tuli mieleeni neuvolasta saatu odotus-kirjanen, jossa oli kuva masuvauvasta viikolla 29 tai 30 ja siinä oli kädet hyvin lähellä peppua. Tai sitten ne ovat miettimäsi jalat tai siis polvet. Mä en ainakaan erota, onko jokin liike käsien vai jalkojen liikettä... Pepun mäkin tunnen, kun se nousee tuohon pintaan. Viime yönä masu näytti aika hassulta, kun mua supisti ja masu oli siksi ihan kova. Lisäksi tikru työnsi peppua ylös mun navan kohdalta, niin näytti kuin masun päälle olisi tullut toinen pienempi masu.

Fio oli saavuttanut puolenvälin, onnittelut! Toivottavasti ukkonen jättää teidän koneen rauhaan...

Niameylle kiitokset, kun kommentoit mun kysymystä. Niin vähän itsekin ajattelin! H-hetki alkaa teillä olla jo aika lähellä! Nauti viimeisistä odotuspäivistä ja viikoista!

Viipero oli palannut saikulta töihin. Tsemppiä, että jaksat olla töissä. Mulla alkaa olla vähän niin ja näin, että jaksaako enää. Kyselit siitä häpyliitoksen kipeytymisestä. Mulla kipeytyi ehkä paria viikkoa myöhemmin kuin sulla. Vähän sen jälkeen, kun pieni oli kääntynyt pää alaspäin. Eli kai se on normaalia ja varmasti vaihtelee erilaisista vartalon malleista ym. riippuen.

Queen oli päässyt katsomaan pikkuista, ihanaa! Mun kaverille pitäisi syntyä pieni viikon sisällä (suunniteltu sektio viimeistään 17.7., jos vauva ei itse päätä syntyä aiemmin). Kovasti täällä odotellaa heidän tulokastaan myös. Olisi niin ihana päästä katsomaan pientä tuhisevaa nyyttiä!

Sussulle en osaa sanoa oikein mitään... Voimia ja halauksia!

Omaa massua vielä vähän. Tosiaan yöllä vähän supisteli, samoin aamulla. Aamuiset tuntuivat vähän kipeiltäkin taas. Pitää katsella, miten päivä tästä etenee... Toisaalta haluaisin olla töissä, mutta en kuitenkaan pienen hyvinvoinnin kustannuksella. No kovasti tuo tikru tuolla masussa myllää, joten sillä taitaa olla kaikki ihan kunnossa!

Voikaa hyvin! Sippu ja pikku-tikru 29+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussulle lähetän paljon halauksia ja voimia suruun. Oletteko tutkineet jos keskenmenoihin löytyisi jokin yhteinen tekijä? Kaikkea hyvää ja toivottavasti tavataan pian täällä puolella.

Jennille kiitoksia synnytyskertomuksesta. Sain vasta eilen myöhään luettua viikonloppupinon.

Lisäksi onnea kaikille uusille plussanneille. Tervetuloa joukkoon munkin puolesta :)

Toivotaan Sippu, että nuo supistelut hellittäisivät ja vauva pysyisi mahassa vielä piiiitkän aikaa.

Omassa mahassa potkitaan kovaa vauhtia :) Tukalan kuuma on koko ajan ja jalat turpoavat. Meillä töissä on 30 astetta sisällä lämmintä kun ilmastointi on hajalla... tuskaa...

Onneksi to vapaata niin saa vain olla kotona ilman ahdistavia työvaatteita.

heidi <3 toukka 22+2

Vierailija
4/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika pihalla siitä, mitä enskoille kuuluu, kun olen pysytellyt poissa palstalta parisen viikkoa. Isäni kuoli onnettomuudessa heti juhannuksen jälkeen ja viime viikot on menneet hautajaisten ja äidin yhtäkkisesti muuttuneen elämän järjestelyssä. Nyt olen palannut kotiin ja vietän lomaa suunnitelmien mukaan. Eipä minusta töihinkään olisi, kun ajatukset pyörii melko tarkalleen vain viime viikkojen tapahtumissa.

Masussa on onneksi kaikki hyvin. Santeri oli hiljainen ensimmäiset viisi päivää suru-uutisen jälkeen, ilmeisesti minun shokkitilani takia. Melko tarkalleen 22+0 alkoivat napakat potkut, aluksi istukkaan (tuntuivat melkeinpä ilkeiltä) ja vähitellen muuallekin. Aiemmat hipsuttavat liikkeet ovat vähentyneet ja etenkin aamulla ja illalla sängyssä vietetään jumppahetkiä. En osaa ajatellakaan, että ne voisivat kyllästyttää! Tuleva isäkin sai ensimmäisen tervehdyspotkun kämmeneen viime viikolla ja taisi olla aika onnellinen mies. Eilen söin suklaata ja siitäkös Santeri villiintyi täysin...

Muuten olo on hyvä, kuumuus nyt taitaa vaivata kaikkia. Maha on kasvanut, mutta edelleenkään tuntemattomat eivät taida arvata, että raskaana ollaan - ainakin olen käynyt sellaisia keskusteluja sekä liivikaupassa että surunvalitteluja esittävien kanssa. Luullaan, että joko vasta suunnittelen raskautta tai että minulla on jo lapsi... Että se siitä tuntemastani vauvamahaylpeydestä.

Taidan lähteä ottamaan nokoset, kun aamulla säntäsin seitsemän aikoihin liikkeelle hakemaan mansikoita torilta ja nyt on 10 kg marjoja pakkasessa. Pakko keksiä jotain tekemistä, ettei tulisi vain murehdittua elämää.

Lämpimiä päiviä kaikille,

Osse ja Santeri rv 22+6

Vierailija
5/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen päivä töissä loman jälkeen. Kai tähän taas tottuu. Onneksi on vielä pari viikkoa lomia jäljellä :)

Toivottavasti Poppiksella on kaikki hyvin huomisessa ultrassa! Itsekin jo jännäilen omaani vaikka siihen on vielä kaksi viikkoa aikaa.

Suipolla alkaa olla jo jännät ajat. Ei varmaan ole herkkua tässä helteessä ison masun kanssa, kun ilman sitäkin on tukalat oltavat. Toivottavasti ei tarvitse sentään viikolle 42 odotella...

Vastahan fiorella plussasi, miten ihmeessä se aika oikein juoksee. Ja Queen toinen mokoma, eihän siitä ole kuin tovi kun vielä kuumeilit.

Tappertille ja Viiville onnitteluja plussista!!

Sussulle voimia ja jaksamista!

Samoin Osbornelle jaksamista surun keskellä!

Viivi noista vitamiinilisistä kyseli. Mulla on ollut jo pari kuukautta ennen plussaa käytössä nuo Multitabs Special 2+ tabut. Yhden päivässä olen ottanut ihan vain täydentämään ehkä ei niin riittävän monipuolista ravintoa ja erityisesti tuota foolihappoa. Eikä se pahaksi nytkään ole, kun hemoglobiinit tippui ja lisärautaa tarvitaan.

Sippu, kyllä se vieläkin vähän jännitti kertoa kun kuitenkin näin alussa ollaan, mutta appivanhempien kanssa oltiin mökillä niin pitkä jakso yhtä aikaa, että oli vaan helpompi paljastaa syy kaikesta alkoholista kieltäytymiseen ja omille vanhemmillekin oli hyvä aika kertoa, kun aika harvoin nähdään ja kuitenkin kasvotusten oli kivempi kertoa uutinen. Muuten olisin kyllä pitänyt ultraan asti omana tietona. Toisaalta sitä haluaisi jo kertoa kaikille, mutta kun kuitenkin jännittää tämä riskialttius vielä tässä vaiheessa. Koskahan sitä oikein uskaltaa ruveta nauttimaan tästä raskaudesta...

Mekin käytiin lomalla katsomassa ystäville syntynyttä vuorokauden ikäistä pientä tyttöä. Siinä se sylissäni tuhisi koko puolitoistatuntisen vierailun ajan. Niin suloinen että :)

Moni täällä tuntuu jo pakastaneen mansikat. Nyt varmaan olisi oikea aika, en vain vieläkään ole saanut itse aikaiseksi hoitaa asiaa. Pitäisi varmaan soitella ja varata oma erä, kun ei näillä helteillä jaksa itsekään poimia.

Edelleen niitä sateita odotellen...

- Essi ja " tuo jolla ei vieläkään ole työnimeä" rv 10+1

Vierailija
6/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaraportti: ultrassa näkyi eilen syke! kivaa!

sussulle ja osbornelle osanottoni.

tokkopa ja Veronmaksaja rv7+4

Vierailija
7/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, olipas murheellisia uutisia tullut. Sussulle voimia nähdä tulevaisuuteen ja olla toiveikas. Tässä enska-joukossakin meitä keskenmenoja kokeneita on kyllä valitettavan monia ja yhtä monta tapaa on surra menetystä. Siksipä mitään neuvoja tai hienoja sanoja ei osaa toiselle jakaa, mutta ehkä kuitenkin tiedät, että moni meistä sisällään tietää jollain tavalla mitä nyt koet ja tunnet.

Osselle lämmin osaanottoni. Toivottavasti pikku-santeri ja uuden elämän ihme antaa voimia ison surun keskellä. Hauskaa, että pikkuinen on jo niin liikkuvainen!

Mahdoitko, Siru, tanssia sen lupaamasi sadetanssin eilen? Täällä Porissa ainakin satoi vihdoinkin oikein kunnolla! Jatka vaan tanssahtelua, jos jaksat :)

Möröttimelle leppoisaa viimeistä lomapäivää! Toivottavasti kylki tokenee pian.

Poppikselle tsempitys ultraan! Täällä oltiin kanssa ihan maha kuralla ennen np-ultraa ja sitä edeltävä yö meni lähinnä jännätessä. Toivottavasti huojennus on sitten sitäkin suurempi, kun olette ultrareissun tehneet!

Q: Ihan samaa olen miettinyt vauvan asennosta. Eli selkä on tuosa oikealla puolella ja pylly oikean kylkikaaren alla. Useimmiten isoimmat liikkumiset tuntuu tuossa vasemmalla, mutta toisinaan myös pyllyn paikkeilla. Kai ne voi olla jalkaterät sitten, en ole muuta selitystä keksinyt. Jos tuossa toisella puolella viuhtoo sitten polvet. Tai sitten ei :) Mutta en oo muutenkaan osannut tulkita. Saitteko vauvashoppailuita tehtyä?

NapNap: Kiitos patisteluista pakata sairaalakassi :) Kai se olisi kannattavaa kumminkin. Monetko imetysliivit muuten pitäisi kaikkiaan hommata? Juttelin viime viikolla kuukauden ikäisen poitsun äidin kanssa ja hänen mielestään neljät on liian vähän, kun kuulemma kastuu niin herkästi. Moniinko te konkarit (NapNap ja muut) olette investoineet?

Kiitos vaan Heidille, Sipulle, Essille ja muille suppareita lähettäneille! (Suppari on kyllä sellainen sana, jolla voi testata vauvakuumeisuutta tms. " Tavalliset" ihmiet kun käyttää tuota nimitystä suppilovahveroista, ainakin täällä länsisuomessa.)

Essin tavoin minäkin vielä harkitsen mansikoiden pakastamista. Kai sitä tämän viikon aikana pitää ryhtyä tuumasta toimeen. Hienoa, että tulevat isovanhemmat ottivat vauvauutiset iloisesti vastaan! Onko heillä lastenlapsia ennestään?

Viime perjanaina oltiin tutun valokuvajan kanssa tuolla meren rannalla ottamassa ensimmäiset perhepotretit :) Nyt odottelen innolla kuvien näkemistä! Tällä kuvaajalla oli kyllä tosi hienoja kuvaideoita, joten jos lopputulos on epäonnistunut, niin se johtuu sitten meistä malleista :) Mielelläni laittaisin vaikka isona jonkun kuvan kehyksiin ja seinälle, jos olisi joku oikein kiva. Eikä meitä miehen kanssa olla kuvattu häiden jälkeen, joten nyt saisi hiukan päivitetyn otoksen esille.

Kohta pitäisi polkaista neuvolaan. Pyöräily onneksi sujuu vielä hyvin, kävellen kun tuo liikkuminen on aika laahustamista. Kuumissa ilmoissa ei sinänsä ole mitään valittamista, olen nauttinut täysillä, kun on voinut masun kanssa ottaa takapihalla aurinkoa keskellä päivää. On siitä niin pitkä aika, kun viimeksi on ollut kesällä vaan aikaa löhöillä! Lisäksi hellepäivinä ei ole tehnyt mieli ruokaa ja siitä palkinnoksi viime viikon neuvolassa paino oli laskenut :) Saa nähdä mitä vaaka tänään näyttää.

Nyt taitaa Empulla olla venyttelytuokio meneillään, pitää itsekin nousta. Kuulemisiin!

Suippo ja Emppu 38+5

Vierailija
8/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas postireissulla kaupungissa ja selailin pinot läpi. On vaan niiin hiki tässä koneella, ettei ajatus oikein kulje.

Mutta ainakin heti alkuun osanottoni sekä osselle että sussulle! Voimia ja halauksia täältä!

Ja Tokkopa oli nähnyt sykkeen - hienoa! Toivottavasti Poppiksen ultrasta tulee myös hyviä uutisia! Ja Fiorellakin jo toisella puolikkaalla - wau! Tappert ja Viivi oli plussannu - onnea ja tervetuloa! Viivi tais kysellä foolihaposta. Mä olen syönyt koko odotuksen ajan sitä multitabs 2+ :aa pari tablettia päivässä. Uskoisin, että siitä saa aika lailla kaiken tarvittavan vitamiinit ym. Ja hei, eikös Aurorakin saanut ihan hyvät uutiset sieltä toisesta ultrasta (luin jonkun päivän pinosta)? Jospa sulla ois ollu kaks ovista siinä kierrossa? Eikös sellainenkin ole mahdollista? JA sit ois tärpänny siitä jälkimmäisestä - no, miten vaan, toivotaan, että kaikki jatkuu hyvin! Quiero oli miettinyt vauvan asentoa ja suppareita. Meillä EkaVekara on ihan varmasti vielä jalat alaspäin, sillä potkut tuntuu selkeesti tuolla alavatsalla. Onneks hänellä on aikaa vielä kääntyä vaikka kuinka monta kertaa. Suppareita on mulla tullut juhannuksesta saakka. Miltään ne ei tunnu, mutta ihan pinkeeks vetää vatsan - siis siltä alalta, missä kohtu on. Joinain päivinä tulee useampia, joinain ei lainkaan. Parin viikon päästä on lääkärineuvola, niin täytyy siellä kysellä, ettei vaan pahasta ole. Jos muuttuisivat kipeiksi, niin soittaisin kylä aiemmin neuvolaan.

Nyt en kyllä enää muista muuta. Omasta navasta ei oikeestaan mitään kummallisempaa, kuin, että kaveri jumppaa kovasti. Joskus kun nousen sängystä, tuntuu kovaa kipua tuossa oikealla alavatsalla. Vähän olen miettinyt, mitä se vois olla, mutta liittyisköhän kohdun kasvuun tai jotain... Eilen muuten löysin sellaisesta Nanson ja Finwearin Penkolasta, missä myydään kovasti halvalla kaikkea noiden tehtaiden juttuja, niin kaks syötävän suloista vauvan uima-asua. Oli pakko ostaa punainen ja sininen, kun ei tiedä kumpi tulee, ja olivat niin suloisia pienine lahkeineen ja ankkakuvioineen - ja hintaa 2,50 egee kappale. =D

Nyt taas kamppeet kasaan ja takas mökille - ei täällä kämpässä pysty olemaan! Josko tänään ois rauhallisempi ilta mökillä kuin eilen... Mökillä ollessa mä pelkään ukkosta ja " pahin painajainen" osui kohdalle kun mies illalla lähti käymään salilla ja jätti mut mökille ilman autoo ja vartti siitä alkoi ihan hirvee ukonilma: puita kaatui, satoi vettä, rakeita ja käpyjä ja oksia puista ja ukkonen hakkas päällä. Meidän mökki on vielä kallion päällä, joten rytinä oli hirvee. Ihan siinä itku tuli. Onneks mitään ei kuitenkaan sattunut pahempaa, mutta kyllä säikäytti. Ja samalla kyllä raikasti ilmaa - onneks!

Voikaahan hyvin ystäväiseni!

-Amy ja EkaVekara rv 24+5

Vierailija
9/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkemään aloin kun luin sussun kuulumisia.... Isot osanotot teille ja voimia jatkoon..

Osselle myös iso halaus! Lähimmäisten menetys on aina kova juttu.. Mutta eipä kai voi muuta sanoa kuin että aika parantaa haavoja.

Jotenki menin ihan sekasin nyt..

Ööö..

Viivi: mie en ainakaan ole syöny mitään vitamiinilisiä.. Olen tuumannu että syön kyllä oikeasti niin monipuolisesti ja vaihtelevasti että kaikki vitamiinit tulee kyllä ravinnosta. Ja erityisesti varmistin foolihapon saannin parsakaalilla ja mansikoilla :) Niissä sitä ainakin on.

Niin juu ja ihan oikein muistelit että mekin yritettiin yli puoltoista vuotta ennen kuin vauva päätti tulla oikeasti :)

Kiitos kaikille puolivälinsaavutus-onnitteluista :) Tuli oikein hyvä mieli!

Ja lisäksi eilen tunsin ihan varman liikkeen :) Että jos se mummoteoria lapsen syntymästä pitää paikkansa, meidän vauva syntyy laskettuna päivänä! :) :)

Mut nyt lähden lukemaan kirjaa ja nostan jalat kattoa kohti!

Heissulivei!

fio rv 20+1

Vierailija
10/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun illalla satoi vähän niin sai nukkuakin ilman että tuuletin olis huutanu vieressä koko yötä!kivan vilpoinen tuuli nytkin ulkona ja pilvessä..kylläkin juuri kun oli tarkoitus tänään ottaa aurinkoa kun pääsin kaupungin melusta 2päiväksi pois..

OSSE, otan osaa isäsi poismenosta, Todella ikävää, yritä jaksaa pientä ajatellen! Sad but true:toiset lähtee ja toiset tulee,se on elämän kiertokulku vaikkakin niin epäoikeudenmukainen..!! Sehän on hyvä tosiaan yrittää koko ajan keksiä jotain muuta tekemistä ettei ns. ¿liikaa sure¿, anteeksi sanoinko tyhmästi..

SUSSULLE voimia..kyllä se aurinko paistaa vielä risukasaankin..

POPPIKSELLE onnea ultraan,toivottavasti kaikki on hyvin!

ESSI mä ns.uskalsin alkaa nauttimaan raskaudesta vasta kun se alkoi näkyä kun pelotti koko ajan et jotai tapahtuu ja ei uskaltanu huudella tapahtumasta¿mutta kyllähän sitä aika turvallisilla vesillä ollaan 12vkn jälkeen!Ja kyllä tässä tosiaan ajattelee et ku silloi alussa ne viikot ei meinannu rullata ja maha ei kasvanu,ett miten ne viikot on nyt näin vähissä..!!Ja vaikka vielä rv20 kertoi jollekin vauvatulokkaasta niin silloinkin tuntui jotenki oudolta ja jännittävältä..=)

SUIPPO en muuten ole minäkään vielä Sairaalakassia pakannu ja huomisen jälkeenhän vauva olisi jo täysaikainen! Kaveri sanoi et sen kyllä ehtii pakata vaik just ennen lähtöä¿mutta kyllä ajattelin sen viim. ens viikolla pakkailla valmiiksi niin ei tarvi sitten hötkyillä!saa sit rauhassa keskittyä lieventelee suppareita jne¿!! Mä kävin H&Mltä ostaa yhdet imetysliivit valmiiksi ja sit varmaan pitää lähteä heti hakee lisää ku vähän vaikeaa ostaa ku ei tiedä mihin kokoon nuo daisut paisuu! Ja siellä oli muuten halvimmasta päästä(9,90)mettei haittaa niin vaikka nekin olis liian pienet..

AMY mulla oli kans tota oiken puolen vihlontaa,täytyy vain nousta hitaammin sängystä..itsellä ei enää lujaa onnistu noustakaan ..=)

Mut nyt mä jatkan hommiani ja kirjoittelen taas illalla=)

jmi82&vaavi36+6

Vierailija
11/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi osanottni Sussulle ja Osselle! Surkaa rauhassa, ei noin vaikeista asioista pääse yli muuten. Toivotaan kuitenkin että suurenkin surun keskelle vielä paistaa aurinko ja voitte löytää taas syyn hymyillä.

Täällä palstalla on niin vilkasta, että en millään kyllä voi kommentoida kaikille. Niin paljon juttua tulee eri ihmisiltä. Olen kyllä hengessä mukana :)

Tällä hetkellä olen oikein tyytyväinen olooni. Ei ole ollenkaan niin kova helle kuin viime päivinä, taitaa olla vain hieman yli 20 astetta ja kova tuuli. Ihanaa! Ei huono olokaan vaivaa, väsyttääkin vain vähän.

Poppiksellako ne housut jo kiristää?! :O Vaude vau, siitä se lähtee! Meillä tuo mies sanoi muutama päivä sitten kun saunassa käytiin, että huomaa kyllä, että masu on kohdun kohdalta pullollaan. Mutta ei sitä huomaa, jos on vaatteet päällä. Vielä ei housut kiristä eikä paino ole noussut. Missä vaiheessa muilla on tuo paino alkanut nousta? Vai onko sekin aivan yksilöllinen juttu?

Pitäisi kyllä keksiä jotain tekemistä. Itsellä vapaapäivä ja mies lähti juuri iltavuoroon. Tulee vasta kymmeneltä kotiin :p Täällä nökötän meidän ahtaassa pikku tilapäissolussamme, kun en parempaakaan tekemistä keksi. Voisi käydä lainaamassa kirjastosta jonkun hyvän kirjan, tai lähteä shoppailemaan, tai tai tai... Kyllä sitä jotain keksii.

Tekemisen puutteessa oleva Han ja Pööpö 10+5

Vierailija
12/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaista asiaa ei oikein tunnu tänään olevan, mutta piti kuitenkin tulla Sussulle sanomaan myös omasta puolestani pahoittelut!! =(

Todella kurja juttu, ei oikein osaa muuta sanoa.

Osbournelle myös osanotto isäsi pois menon vuoksi.

Hieman ehkäpä pelolla sitä on jo joskus miettinyt omienkin vanhempien tulevaa vanhuutta ja sitä myötä sitä vääjäämätöntä kuolemaa. Mutta sitähän tämä elämä on..

Nyt jatkan kirjan lueskelua.

Mukavaa tiistaipäivää kaikille!

-viivi ja onni rv5+6

Vierailija
13/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin täältäkin voimia osselle ja sussulle..surullista:(

Mun murheet nyt on hyvin pieniä noihin verrattuna mutta " vähän" pitää valittaa..tänään siis oli se vika lääkäri ja synnytystapa-arvio.

Siellä oli sijainen kun meidän oma lääkäri on lomalla..no siellä oli itseasiassa 2 täti-ihmistä joista toinen ei ees vaivautunu esittelemään itseään, kyltistä näin sen verran että joku terveyskeskuslääkäri seki oli. Nää naiset ei osannu ees ultralaitetta laittaa päälle, hihittelivät siinä ja painelivat nappuloita, toinen teki sisätutkimuksen niin kovakourasesti että silmät pyöri päässä, verta tuli, eikä vieläkään voi istua kunnolla.grh.Se vaan rusikoi sormineen lantiota ja häntäluuta sisäkautta,tuumas että kyllä se varmaanki mahtuu tulemaan, koitti mahaa päältä, totes että eiköhän se oo ihan normaalikokonen ja ultralla osas kattoa vaan että on raivotarjonnassa, kun kysyin sukupuolta, ne tädit vaan naurahti ettei he semmosia osaa kattoa. Eipä jääny kovin hyvä mieli, tuntu ettei ne mistään mitään tienny..tuosta koostakin oisin tahtonu vähän selvyyttä..ja ton rusikoinnin jälkeen synnytystä ei taas tahdo ees aatella.Tuota sitä sitte ootti innolla koko viikonlopun.vali vali vali.

No kaikki oli kuitenki hyvin, painoa oli tullu huimat 1050g/vk,

turvotusta toivon mukaan suurin osa;)

Niin ja tuon " ammattitaitoisen" lekurin mukaan kohdunsuu on kiinni,kohdunkaula edelleen 3cm, pehmentynyt vaan kuulemma.

Seuraava neuvola onki jo viikon päästä.

Noista vitamiineista oli puhetta, mua kehotettiin neuvolasta syömään multitabs specialia 2tbl/pv talven ajan ja nyt sitte maaliskuun lopusta lähtien 1tbl/päivä.

Fio oli tuntenu liikkeitä:onnea!

Queen ja pulla rv 35+6

Vierailija
14/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä piti kommentoida..

HAN mulla taisi nousta ekan 12vkn aikana yhteensä kilon jos oikein muistan..ja sitten onki noussu ihan tarpeeksi!nyt tullut sellaiset 15kg,kääk!! Olen antanu luvan tulla,toivottavasti saan ne myös poiskin!! Pitäis yrittää ajatella että maailmassa on isompiakin ongelmia ja tärkeämpiäkin asioita kun paino..siitä vaan nykyään toitotetaan niin paljon joka paikassa ja kaikki mallit on langan laihoja..

QUEENBZZ sullapa on ollu inhottava lääkärikäynti!!tee ihmeessä siitä asiakaspalaute!!tuliko sitä verta ihan kunnolla?? Mulla pelotti mennä siihen lääkärikäynnille ku luulin just et se käy kipeää kun olin kuullu,mut ei käyny edes sitä vähääkään, oli niin helläkätinen lääkäri ja en ole tästä lääkäristä tykänny jotenki niiden 2 aikaisemman käynnin perusteella, mut nyt oli ihan kiva¿kait oli loma tehny poikaa;)

Teilläpäin ilmeisesti katotaan ultralla kaikissa tapauksissa..?siis ku täällä vasta sitten jos on syytä epäillä jotain,kokoa/asentoa tms. olis ollu kyllä kiva vielä vähdä mahan päältä ja tosiaan kysäistä sukupuolta ku viimeksi ei osannu 100% sanoa mut poikaa veikkas¿nyt on kylläkin kaikki vaaleansinistä!! No onpa jotain yllätystäkin kun ei varmuudella tiedä=) Jaa,en taida olla ainoa jolla tuota painoa tullu nyt hurjasti, paitsi taidan vetää pohjia ku oli tosiaan 2,2kg/vk! Pakko hillitä syömistä,jotta vauvasta ei tule jättiläistä, mites se sitten ulos saadaan!?

Vierailija
15/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osselle suuret pahoittelut. Elämä on onneksi niin monimuotoista; kun toinen loppuu, niin uusi alkaa jossakin päin. Eipä tuo nyt varmaan yhtään lohduta, mutta itse aina ajattelen vastasyntyneitä, kun joku tuttava/läheinen kuolee.

Ja osanottoni myös Sussulle. Toivottavasti vielä tavataan tällä samalla enskojen palstalla - itse ainakin pysyn täällä (toivottavasti) joulukuun loppuun saakka..

Hui, Suippohan on jo kamalan pitkällä! :)

Te 20+viikkoiset, muistattekos yhtään, milloin tunsitte ensimmäiset liikkeet? Itse olen mielestäni useampana päivänä tuntenut jotain sellaista hassua kuplintaa vatsassa, usein syömisen jälkeen. Olisi kiva tietää, josko kyseessä voi olla pikkuisen liikkeet.. Kai ne viikkojen puolesta voisikin jo tuntea, kun tuo kohtu tuntuu olevan melko etuosassa vatsaa, eikä istukkakaan ilmeisesti ole siinä edessä.

Mutta kun ei se vatsa vaan kasva! Oikein huolestuttaa, vaikka tiedän ihan hyvin, ettei se kaikilla näillä viikoilla vielä näykään. Mulla on selvästi liikaa aikaa, kun vaan murehdin tällaisia kaikki päivät ;)

Nyt pitää lähteä töihin. Onneksi on huominen ja torstai vapaana, kerkiän hoitaa kaikki loman aikana rästiin jääneet jutut.

Kandi + Muhku 16+0 (vauva on väliaikaisesti sämpylän mukaan nimetty, paremman puutteessa...)

Vierailija
16/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussu, lohtuhalaus täältäkin... Voimia ja jaksamista teille.

Samoin Osselle voimia suureen suruun.

Poppikselle onnea huomiseen ultraan! Toivottavasti pienellä on masussa kaikki hyvin.

Tokkopa, hieno uutinen että syke näkyi! Siitä se raskaus alkaa toden teolla todentua.

Amylla oli ollut dramaattinen ilta mökillä, hui. Ukkoset pistää kyllä vapisemaan, ei niitä ennen tarvinnut pelätä niin kuin nyt " vanhemmalla iällä" .

Fiolle onnittelut puolivälin ylityksestä ja ensimmäisistä liikkeistä!

Han, yksilöllistä on painon nousu, toisilla alkaa nousta heti ja toisilla vähän myöhemmin. Mulla alkoi nousta vasta rv 18 jälkeen.

Queenilla oli ikävä kokemus lääkärineuvolasta.. Tuollainen on harmillista, varsinkin kun oikein odottaa käyntiä ja toivoo saavansa asiantuntevia vastauksia.

Omaan masuun ei uutta kuulu, Kaapo taitaa viihtyä masussa poikittain kun potkut tuntuu pääasiassa oikealla puolella. Aika meinaa käydä pitkäksi näin vapaapäivisin, heinäallergian takia ei paljon viitsi pihalla olla, ja mieskin on töissä melkein seitsemään joka päivä. Ai niin, olihan tälle päivälle jotain mukavaakin, nimittäin miehen täti toi ison pussillisen vauvanvaatteita :) Hänellä on 4 vuotias poika ja 1,5 vuotias tyttö, joten sain nyt sen ultrassa nähdyn sukupuolen perusteella vain toisen lapsen vaatteita.. Täytyy sitten vaihtaa jos tulokas onkin yllättäen eri maata :)

Viipero rv 23+1

Vierailija
17/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunsin ekat liikkeet rv 16+1 ja se tuntui ihan siltä kuin kuplia olisi poksahdellut mahassa. Hyvinkin nuo voivat sullakin olla liikkeitä!

Maha oikein pompsahti esiin ihan parissa viikossa, rv 20+ tienoilla. Eiköhän se sullakin pian tule esiin :)

Vierailija
18/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin.. pääsin sitten minäkin koneen ääreen vihdoista viimein. Olin viime yön yö vuorossa ja eipä ole koskaan olut niin kamalaa yö vuoroa kuin viime yönä.. jo illlalla minulla oli hieman kummallinen olo, mutta kuitenkin niin hyvä, että päätin lähteä töihin. Sain töissä ilta-kierron tehtyä ja kahdentoista maissa oksensin ensimmäisen kerran ja sitä hauskuutta kesti sitten tähän aamuun asti, viimeisen kerran oksensin joskus kaheksan jälkeen, että sellaista. Toinen yökkö joutui oikeastaan kaikki hommat tekemään, kun minusta ei kerta kaikkiaan ollut mihinkään. Ensi yö minulla olisi vielä ollut, mutta ilmottauduin sairaaksi.. että sellaista.

Eilen olikin ainakin täälä keski-suomessa oikein kunnon myräkkä! Oli talokin ihan pilkkopimeä.. onneksi kovin raju ilma ei ihan mielettömän kauaa kestänyt, tässä päällä oli jonkun puolisen tuntia. Nyt sitten sai pihakin vettä niin, että osa nurmikon siemenistä on ajautunut tuonne hiekalle kasoille.

Sussu.. mielettömästi voimia sinulle ja miehellesi! Kyllä teillekkin niitä lapsia on tarkoitettu, älä edes ajattele, etteikö olisi.

Ja sitten oli ensikoilla vielä lisääkin surua.. eli osse, osanottoni isäsi pois menon johdosta! En osaa edes kuvitella, kuinka pahalta oman vanhemman menettäminen tuntuu! Kovasti voimia sinulle suuren surun keskellä.

Poppikselle tsemppiä huomiseen ultraan, kyllä se siitä!

Joku muukin oli käynyt ultrassa ja nähnyt sykkeen, onnea!

Palstalla oli ollut puhetta noista vitamiini ym.. lisistä. Minulle ei neuvolassa sanottu mitään tuollaisista, ainoastaan se, että sitten syksyllä täytyy aloittaa D-vitamiini. Itse vähän aikaa sitten ostin tuon multitabs special 2+ enkä ole sitä vielä kovasti siis kerinnyt syömään. Toivottavasti oma masu-asukkini on pärjännyt ilman tuotakin.

Pitäisi ehkä raahautua pesulle.. olo aikas hehkeä nimittäin tällä hetkellä. Onneksi nyt on sitten muutama päivä vapaata! Ai niin.. olihan minulla jotain ihan vauva-asiaakin;) Elikkäs sain varattua ajan rakenne ultraan ja se on sitten 8.8 että eipä tässä enää kovin pitkä aika ole, kun saan nähdä tiitin uudestaan=) Ainoa huono juttu on se, että aika on arkipäivänä ja keskellä päivää, niin että mieheni ei pääse mukaan ollenkaan=( Noh, ehkä saan pikkuisesta kuvia, joita voin sitten miehelle viedä. 110 euroo jää oma vastuu osuudeksi, että kyllähän se aikas hintavaa on.

Voikaahan hyvin ja nautitaan kesästä!!

Siru ja tiituli rv 13+0 Jee taas uudelle viikolle!!

Vierailija
19/19 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna olisi kotiinlähdön aika ja nettipimentoon taas..=(

mutta enköhän tule piipahtaan vielä ennen " räjähtämistä" ,tai mistä sen tietää=)

KANDIVAIHE mulla tuntui ensimmäiset silloin siellä rv16 tietämillä,sit tuli parin viikon tauko ennen kuin alkoi taas eli tosi epäsäännölisesti alussa..mutta potkuja ne oli..=) mullaki vatsa kasvoi tosi myöhään,näkyi selvästi vasta reilusti rv 20 jälkeen..

VIIPERO mulla on potkut myös oikealle puolelle ja vauva pää alaspäin,en tiedä vaikuttaako se sitten että olen jo hiukan pidemmällä kuin sinä..

mutta vointeja teille kaikille ja suipolle suppareita;) palailen taas kuulumisien merkeissä=)

jmi82&vaavi(huomenna rv37,että tervetuloa voisi jo tulla;))