Voiko kissa kuolla suruun? (Kissaveljen kuolema)
Olen kuullut joskus eläimistä, jotka voivat kuolla suruun, kun paras eläinystävä kuolee.
Huomenna on tämän yksin jäävän kissan veljen eutanasia, ja olen huolissani, miten yksin jäävä kissa pärjää.
Ovat 10-vuotiaita ja olleet AINA yhdessä.
Voiko toinen kissa stressaantua jopa niin paljon, että kuolee? Miten teidän lemmikkinne ovat sopeutuneet toisen eläimen kuoleman jälkeiseen yksineloon?
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttavaperheessä kissa lakkasi melkein kokonaan syömästä, kun kissakaveri kuoli. Ei ravintoaineet enää imeytyneet ja kissa kuihtui ja sairastui ja se jouduttiin lopettamaan. Kyllä kissa voi kokea voimakkaasti yksin jäämisen.
Juuri tällaisia tarinoita pelkäsinkin kuulevani ja luulen että olen jo kuullutkin.
Auttaisikohan uusi kissaystävä..? Tietenkin seuraan ensin tilannetta. Jos sopeutuu eikä sairastu surusairauteen niin hyvä, mutta jos ei, niin en kyllä kestä toisenkin kissan poismenoa.
Ap
Mun tuttavaperheessä kissa lakkasi melkein kokonaan syömästä, kun kissakaveri kuoli. Ei ravintoaineet enää imeytyneet ja kissa kuihtui ja sairastui ja se jouduttiin lopettamaan. Kyllä kissa voi kokea voimakkaasti yksin jäämisen.