Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailemani mies ei ole avautunut tunteistaan

Vierailija
06.07.2020 |

Mitä olette mieltä, onko hyvä vai huono merkki: Olen tapaillut erästä miestä useamman kuukauden ja meillä on ollut kivaa yhdessä. Olemme usein yhteydessä, mutta seurustelusta ei olla puhuttu vielä. Mies ei ole myöskään puhunut mitään tunteistaan minua kohtaan. Tarkoittaako tuo automaattisesti sitä ettei miestä kiinnosta vakavammin, eli ei ole tunteita, joten siksi ei niistä puhu? Miten kauan teillä on kestänyt tuo, että mies on avautunut asiasta?

Kommentit (38)

1/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ollut seksiä, onko mies yrittänyt lähestyä fyysisesti? Mitä olette tapaamisella tehneet?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
2/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tapauksessa toi tarkoitti, että mies oli vain seksin perässä. Mitään tunteita ei koskaan ollutkaan eikä siksi niistä myöskään puhunut. Pidän peukkuja että sulla toinen tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Onko teillä ollut seksiä, onko mies yrittänyt lähestyä fyysisesti? Mitä olette tapaamisella tehneet?

On ollut seksiä, mutta olemme tehneet paljon kaikkea kivaa muutakin yhdessä.

Vierailija
4/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yhdessä mieheni kanssa kohta 25 vuotta. Mies ei puhu tunteistaan enkä odota, että hän ryhtyy niistä nyt avautumaan. Sanat on vain sanoja, teot on paljon tärkemäpiä.

Vierailija
5/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lähinnä ehkä mietin sitä, että olenkohan vaan ajankulua parempaa odotellessa. Onko jotain mistä sen voi tietää muuta kuin suoraa kysymällä..

Vierailija
6/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te voisitte ainakin siitä seurustelusta puhua, olette kuitenkin jo pidemmän aikaa tapailleet?

Vierailija
7/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puhua

Vierailija
8/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet (ja naisetkin) ovat aika huonoja kommunikoimaan tunneasioista. He saattavat vain olettaa, että kun asia on omassa päässä selvä, niin kaikki on hyvin, ja toinenkin sen ymmärtää. Vaikka se toinen voi samanaikaisesti epäillä ja ihmetellä, että mikä on suhteen tila.

9/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa tapailua jompi kumpi tai molemmat haluavat tietää, missä mennään.

En usko, että mitään muuta keinoa on kuin ottaa asia puheeksi suoraan. Mitäs ajattelet meidän väleistä, haluatko sitoutua seurusteluun -tyyppinen avaus on vain pakko uskaltaa ottaa esille.

Jos toinen ei ole kiinnostunut, on turha hukata aikaa odottamalla jotain, mitä ei tule tapahtumaan. Sen kuuleminen varmasti sattuu, mutta vähemmän kuin jos aikaa on kulunut jo kauan. Ajattelen, että muutamassa kuukaudessa jo tietää, haluaako sitoutua yrittämään parisuhdetta. Mitä itse ajattelet? Kerro se hänelle myös, älä ainoastaan kysy.

Vierailija
10/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä puhunut tunteista?

Jos olet, niin mitä hän vastaa? On hiljaa, vaihtaa aihetta, kuuntelee?

Vierailija
11/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On naisen tehtävä alkaa puhua tunteista, ei miehen.

Joten tee aloite sen suhteen. Miehet on ehdollistettu aina sille, että ei olla tunteellisia. Se mies ei tule koskaan näyttämään tunteitaan ennen sinua, jos siis on todella alfa mies.

Naisen tehtävä... joten tee mitä naisen on tehtävä.

Vierailija
12/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä häntä kuvailemaan jotain ihmistä. Vaikkapa äitiään.

Pyydä häntä kuvailemaan kahden ihmisen välistä vuorovaikutusta, ihmissuhdetta. Vaikkapa vanhempiensa suhdetta.

Pyydä häntä kertomaan jostain tilanteesta jossa hänellä on ollut vaikeita tunteita. Ja vaikkapa myös tilanteesta jossa hänellä on ollut hyviä tunteita.

--

Jos mies menee oudoksi eikä kertakaikkiaan kerro sinulle mitään mikä sun mielestä kuulostaa "normaalilta tai fiksulta", niin älä missään nimessä ajattele että mies ei vain tahdo kertoa. Kyse mitä todennäköisimmin ei ole siitä että mies välttelee, kiertelee, kaartelee, salailee ja pelailee ihan vain koska ei tahdo paljastaa sinulle totuuksia. Paljon todennäköisimmin kyse on siitä että mies ei kertakaikkiaan ymmärrä tuollaisia asioita, ne ovat miehelle aivan utopistisia juttuja. Hän ei osaa kuvailla ketään, hän ei ymmärrä ketään, ei ymmärrä edes itseään, ei tiedä mitä "ihmissuhteet" edes ovat, ei ymmärrä tunteita, ei tajua niistä yhtikäs mitään, ei ole tietoinen niistä. Hän on tuollaisten asioiden kanssa aivan täysin pihalla.

Sinä et voi hänelle tuollaisia asioita alkaa opettaa. Jos hän on aikuiseksi asti kasvanut vailla minkäänlaista käsitystä tuollaisista perusasioista, niin ei hän niitä opi vaikka sinä kuinka opettaisit. Hänen aivoistaan yksinkertaisesti puuttuu kyky ymmärtää tuollaisia juttuja. Puuttuu kyky olla tietoinen tuollaisista jutuista, puuttuu kyky hahmottaa/käsittää tuollaisia asioita. Taustalla on kenties autismia tai dissosiaatiota (lapsuuden traumojen vuoksi) tai ties mitä.

Siinä tapauksessa sinä olet hänelle väärä kumppani.

Vierailija
13/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette tehnyt paljon kivaa yhdessä ja olet viihtynyt hänen kanssaan. Mutta hänen tunteistaan et tiedä mitään. Jos et hänen tunteitaan tiedä niin hänhän on sinulle ventovieras, aivan tuntematon. Outoa että olet ventovieraan kanssa tehnyt paljon kivaa ja viihtynyt. Miten se edes on mahdollista? Minä en ainakaan tykkäisi jos vaikkapa päätyisin sänkyyn jonkun naisen kanssa jota en ollenkaan tunne.

t. mies

Vierailija
14/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette tehnyt paljon kivaa yhdessä ja olet viihtynyt hänen kanssaan. Mutta hänen tunteistaan et tiedä mitään. Jos et hänen tunteitaan tiedä niin hänhän on sinulle ventovieras, aivan tuntematon. Outoa että olet ventovieraan kanssa tehnyt paljon kivaa ja viihtynyt. Miten se edes on mahdollista? Minä en ainakaan tykkäisi jos vaikkapa päätyisin sänkyyn jonkun naisen kanssa jota en ollenkaan tunne.

t. mies

Ollaan kyllä tutustuttu ja juteltu kaikennäköistä. Suoraan tunteista toisiamme kohtaan sen sijaan ei olla puhuttu.

Vierailija
15/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pitää sinusta, koska harrastaa seksiä kanssasi.

Vierailija
16/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen enkä mielelläni puhu tunteista. Ei se tarkoita sitä etteikö niitä olisi. Mieluummin näutän ne teoilla kuin sanoilla. Sanallisesti tuntuu vaivaannuttavalta ja teatraaliselta.

Vierailija
17/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että jos on ollut seksiä ennen tunteita, ei välttämättä ole kyse mistään vakavammasta. Valitettavasti. On poikkeuksiakin.

Vierailija
18/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän pitää sinusta, koska harrastaa seksiä kanssasi.

Eihän seksin harrastaminen välttämättä kerro yhtään mitään. Jollekin miehelle voi olla ihan yks ja sama kuka siinä hänen kanssaan on.

Vierailija
19/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tapauksessa toi tarkoitti, että mies oli vain seksin perässä. Mitään tunteita ei koskaan ollutkaan eikä siksi niistä myöskään puhunut. Pidän peukkuja että sulla toinen tilanne.

Olen mies ja noin se varmasti hyvin voi olla. Nainen tunteili kovasti mutta itse välttelin, kun ei kiinnostanut niin paljon että olisin loppuelämän kumppania hänestä kaavaillut. Pelkkää hupia. Tälläistä leikkimistä harva varmaan kauan jaksaa, jos toinen on enemmän tosissaan. Pakko lopettaa.

Vierailija
20/38 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja noin se varmasti hyvin voi olla. Nainen tunteili kovasti mutta itse välttelin, kun ei kiinnostanut niin paljon että olisin loppuelämän kumppania hänestä kaavaillut. Pelkkää hupia. Tälläistä leikkimistä harva varmaan kauan jaksaa, jos toinen on enemmän tosissaan. Pakko lopettaa.

Eikä tietenkään sulla käynyt mielessä kertoa sille naiselle heti että hän on vain pelkkää hupia. Ah mikä ihana mies.