Psykologian ala on huijausta
Tiedan psykologeja, jotka eivat oppineet opinnoissaan mitaan olennaista. Toisaalta tiedan ihmisen, joka on itseoppinut psykologi. Tuntee ihmismielen toiminnan, tietaa hahmottamisesta, osaa manipuloida jne.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 18:38"]
Jep.. Psykologi on se jolle juttelet. Tämän jälkeen psykiatri lukee paperista asioita ja määrää sulle lääkkeet tietämättä susta todellisuudessa mitään...
[/quote]
Jaa? Psykologin sessioitten perusteella tuo psykologi kirjoittaa lausunnot ja psykiatri lukee ne ennen mitään diagnooseja. Eli kyllä vaan tunteekin.
[/quote] Niinpä.. Kaikkea tarpeellista kun ei saa millään kirjoitettua ylös näistä sessioista. Ihmisen käyttäytyminen ja eleet näissä sessioissa on myös suuri tekijä, jotta voimme ymmärtää toista.. Eipä tällä psykiatrilla ole mitään käsitystäkään niistä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 18:40"]
Jep.. Psykologi on se jolle juttelet. Tämän jälkeen psykiatri lukee paperista asioita ja määrää sulle lääkkeet tietämättä susta todellisuudessa mitään...
[/quote]
Jaa? Psykologin sessioitten perusteella tuo psykologi kirjoittaa lausunnot ja psykiatri lukee ne ennen mitään diagnooseja. Eli kyllä vaan tunteekin.
[/quote] Niinpä.. Kaikkea tarpeellista kun ei saa millään kirjoitettua ylös näistä sessioista. Ihmisen käyttäytyminen ja eleet näissä sessioissa on myös suuri tekijä, jotta voimme ymmärtää toista.. Eipä tällä psykiatrilla ole mitään käsitystäkään niistä.
[/quote]
Hohhoijaa, sulla on jotain psykiatreja vastaan? Mulla ainakin psykiatrin lausunnoissa on hyvin tarkkaan määritelty myös mun maneerit ja motoriikka.
[/quote]
[/quote]
Hohhoijaa, sulla on jotain psykiatreja vastaan? Mulla ainakin psykiatrin lausunnoissa on hyvin tarkkaan määritelty myös mun maneerit ja motoriikka.
[/quote] Tämä on vain oma mielipiteeni asiasta. Ihmiset käyvät usein juuri siksi psykiatrilla, koska eivät tunne itseään. Paha sanoa susta kun en sua tunne, mutta kuulostat myös siltä, että olet niin samaistunut mieleesi ja oppisi ottanut ympäristön vaikutteista, että et enää ajattele itse vaan ajattelet niin kuin sinulle on opetettu.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 19:07"]
[/quote] Tämä on vain oma mielipiteeni asiasta. Ihmiset käyvät usein juuri siksi psykiatrilla, koska eivät tunne itseään. Paha sanoa susta kun en sua tunne, mutta kuulostat myös siltä, että olet niin samaistunut mieleesi ja oppisi ottanut ympäristön vaikutteista, että et enää ajattele itse vaan ajattelet niin kuin sinulle on opetettu.
[/quote]
Jos tuntisit minut et edes haaveilisi kuvailevasi minua noin :D Sinulla on selkeästi ongelmia psykiatrin kanssa. Harmi juttu. Itselläni on aivan loistava suhde sekä psykologiini että psykiatriini.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 18:31"]
Täällä on JÄLLEEN mennyt psykologit ja psykiatrit sekaisin...... Ihan oikeesti, ei oo kovinkaan vaikeaa tajuta niiden eroa. Toinen on terapeutti, toinen lääkäri ja tekee diagnoosit.
[/quote]
Muuten en jaksa tähän ottaa kantaa, mutta edelleenkin: Psykologi ei ole sama asia kuin terapeutti. Se vaan ei ole! Siis EI!
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 19:09"]
[/quote]
Jos tuntisit minut et edes haaveilisi kuvailevasi minua noin :D Sinulla on selkeästi ongelmia psykiatrin kanssa. Harmi juttu. Itselläni on aivan loistava suhde sekä psykologiini että psykiatriini.
[/quote]Se on hyvä kuulla. Uskon kyllä vakaasti, että monelle niistä on apua. Kyllähän sitä kaikki toimii jos vaan tarpeeksi uskomme siihen. Pään sisällä sekin on :) Ja itselläni ei siis ole yhtäkään ihmistä vastaan yhtään mitään. Olisi aika yleistävää vihata kaikkia psykiatreja :D
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 19:17"]Se on hyvä kuulla. Uskon kyllä vakaasti, että monelle niistä on apua. Kyllähän sitä kaikki toimii jos vaan tarpeeksi uskomme siihen. Pään sisällä sekin on :) Ja itselläni ei siis ole yhtäkään ihmistä vastaan yhtään mitään. Olisi aika yleistävää vihata kaikkia psykiatreja :D
[/quote]
Pään sisällähän ne psykiatrit ja psykologit suurimman ajan ovat, kun sinua tutkivat. Psykoterapia on varmaan kaikista toimivin vaihtoehto, jos haluaa elämässä eteenpäin. Itse olen näillä näkymin jäämässä työkyvyttömyyseläkkeelle.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 19:13"]
Täällä on JÄLLEEN mennyt psykologit ja psykiatrit sekaisin...... Ihan oikeesti, ei oo kovinkaan vaikeaa tajuta niiden eroa. Toinen on terapeutti, toinen lääkäri ja tekee diagnoosit.
[/quote]
Muuten en jaksa tähän ottaa kantaa, mutta edelleenkin: Psykologi ei ole sama asia kuin terapeutti. Se vaan ei ole! Siis EI!
[/quote]
Ja also: Psykologi ei ole sama asia kuin terapeutti. Voisiko se ihminen joka tätä täällä niin tietävänä illasta toiseen huutelee nyt kuitata saaneensa tämän viestin niin voidaan sitten siirtyä seuraavien asiavirheiden korjaamiseen?
Sinänsä noloa, että Freudilla on ollut niin suuri vaikutus psykologiaan ja nyt melkein kaikki Freudin ajatukset on kumottu. Mikä se sellainen tiede jossa joku humpuukimaakari pääsee noin johtavaan asemaan?
psykologilitton ammattieettisessä lautakunnassa on tällä hetkellä käsiteltävänä sumaksi asti valituksia psykologien toiminnasta.
mutta suomessa lähdetään siitä, että kun joku on jonkun nimikkeen itselleen hankkinut, ei voi tehdä virheitä. psykologeissa on hämäriä tapauksia, kannattaa googlettaa aihetta, löytää keskusteluja aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 07:40"]
Psykologia alana sisaltaa runsaasti jargonia, joka ei merkitse mitaan, sita ajattelin.
Ahaa. Sama tilanne lienee aika monella muullakin alalla. Ulkopuolelta arvosteleminen on aina helppoa. Itse myös psykologina koen että opinnot antavat vasta pohjan mille rakentaa (ja se ei johdu siitä että opinnot olisivat huonoja, opittavaa vaan on kovasti paljon ja se etenee ymmärtämisen ja asioiden integroitumisen kautta), ja syvällinen oppiminen tapahtuu työkokemuksen myötä.
.
Psykologia on puhdasta diipa daapaa.
Minusta on vastenmielistä että sitä rinnastetaan lääketieteeseen jossa asiat joudutaan tutkimaan ja tieteellisesti perustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa. Huijari on huijari käytti hän mitä nimeä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vain oma mielipiteeni asiasta. Ihmiset käyvät usein juuri siksi psykiatrilla, koska eivät tunne itseään. Paha sanoa susta kun en sua tunne, mutta kuulostat myös siltä, että olet niin samaistunut mieleesi ja oppisi ottanut ympäristön vaikutteista, että et enää ajattele itse vaan ajattelet niin kuin sinulle on opetettu.
Suhde???
Jos ne toimisi niin et sinä niitä enää tarvitsisi. Minusta on naurettavaa selittää on kyllä tuo huuhaa toimii ja samalla käydä siellä vuodesta toiseen. Jos se toimisi niin et enää edes tarvitsisi koko psykiatria/psykologia.
Meillä oli lastentarhassa v 1981 piirustuspäivä, sehän oli kivaa!
Piirsin mökin.
No, se päivä olikin psykologien testipäivä. Äitini kutsuttiin juttusille. Esille tuotiin huoli autismistani ja kotioloistani - mökissä ei näkynyt ovea eikä piipusta tullut savua ja mökin väri oli liian tummanpunainen.
Muistan, että olin yrittänyt piirtää meidän punamullalla maalattua kesämökkiä järveltä päin, lempinäkymäni. Siitä lähtien äidillä on ollut painokas näkemys psykologeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 07:40"]
Psykologia alana sisaltaa runsaasti jargonia, joka ei merkitse mitaan, sita ajattelin.Ahaa. Sama tilanne lienee aika monella muullakin alalla. Ulkopuolelta arvosteleminen on aina helppoa. Itse myös psykologina koen että opinnot antavat vasta pohjan mille rakentaa (ja se ei johdu siitä että opinnot olisivat huonoja, opittavaa vaan on kovasti paljon ja se etenee ymmärtämisen ja asioiden integroitumisen kautta), ja syvällinen oppiminen tapahtuu työkokemuksen myötä.
.
Psykologia on puhdasta diipa daapaa.
Minusta on vastenmielistä että sitä rinnastetaan lääketieteeseen jossa asiat joudutaan tutkimaan ja tieteellisesti perustelemaan.
Ei psykologiaa kukaan rinnasta lääketieteeseen.
[/quote]