Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia lapsenvahdin palkkaamisesta? Mistä löytyy hyvä?

Vierailija
06.07.2020 |

Mistä lähtisitte etsimään luotettavaa lapsenvahtia, jos sukulaisia, tuttuja tai tutun tuttuja ei ole? Onko kokemuksia MLL:stä, muista lapsenvahtisivustoista, vai pitäisikö kysellä facebookin paikallisryhmästä tai jopa laittaa työpaikkailmoitus nettiin?

Minulla ei ole kokemusta mistään noista. Haluaisimme ns. vakkari lapsenvahdin, joka voisi keikkailla meillä vaikka kerran kuussa että vanhemmat pääsevät syömään, leffaan jne. Käsittääkseni MLL:n lapsenvahdit vaihtuvat joka kerta? Sellaista emme haluaisi. Lapset eivät ole enää kovin pieniä. Olisimme valmiita maksamaan hyvin. Suosituksia? Mistä teille on löytynyt lapsenvahti?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ensisijaisesti oon etsinyt sukulaisten ja ystävien kautta, ei tarvitse olla virallinen työsuhde, meillä on ollut ystävien 14-18v lapsia usein apuna lasten kanssa, eikä ole kertaakaan tullut isompia ongelmia. 

Kerran oli kaverin juuri ja juuri täysi-ikäinen poika talon vahtina viikonloppuna ja ainoa mistä jäi kiinni oli kun löydettiin kannabiksen polttamiseen käytetty piippu parvekkeelta, siitä sitten pojalta kysyin ja sovittiin että ei kerrota äidille, kun kyseessä kuitenkin niin iso poika jo...

Vierailija
22/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ensisijaisesti oon etsinyt sukulaisten ja ystävien kautta, ei tarvitse olla virallinen työsuhde, meillä on ollut ystävien 14-18v lapsia usein apuna lasten kanssa, eikä ole kertaakaan tullut isompia ongelmia. 

Kerran oli kaverin juuri ja juuri täysi-ikäinen poika talon vahtina viikonloppuna ja ainoa mistä jäi kiinni oli kun löydettiin kannabiksen polttamiseen käytetty piippu parvekkeelta, siitä sitten pojalta kysyin ja sovittiin että ei kerrota äidille, kun kyseessä kuitenkin niin iso poika jo...

Ja siis poika oli viikonlopun yksin koiran kanssa, kun itse oltiin matkoilla lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe maksaa hoitajalle palkan tilille tai käteisellä hoitajan läsnä ollessa puolen tunnin tarkkuudella. Palkka maksetaan tilatulta ajalta, vaikka hoito päättyisikin aikaisemmin. Tilauksessa sovittu aika on hoitajan työaika. Työaikaan sisältyy myös tutustuminen alkuun sekä vanhempien kotiinpaluun yhteydessä käyty keskustelu ja palkanmaksu. Näihin on tärkeää varata riittävästi aikaa.

Näin toimii maksu (MLL)

Tilille tietysti kannattaa aina maksaa koska se on turvallisin ja helpoin tapa

Vierailija
25/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe maksaa hoitajalle palkan tilille tai käteisellä hoitajan läsnä ollessa puolen tunnin tarkkuudella. Palkka maksetaan tilatulta ajalta, vaikka hoito päättyisikin aikaisemmin. Tilauksessa sovittu aika on hoitajan työaika. Työaikaan sisältyy myös tutustuminen alkuun sekä vanhempien kotiinpaluun yhteydessä käyty keskustelu ja palkanmaksu. Näihin on tärkeää varata riittävästi aikaa.

Näin toimii maksu (MLL)

Tilille tietysti kannattaa aina maksaa koska se on turvallisin ja helpoin tapa

Lueskelinkin noita tosta aiemmasta linkistä. Tuntuu monimutkaiselta kaikki nuo palkka-asiat verottajalle :D

tai sitten mä oon vaan niin pokkeuksellisen dorka et vaikuttaa mulle vaan monimutkaselta.

Babysitsillä näyttää olevan palvelu jonka kautta voisi maksaa lapsenhoitajalle ja sieltä saa molemmat osapuolet kuitinkin itselleen. Tietääkö joku pitääkö niistäkin maksuista tehdä erikseen ilmoitus jonnekkin?

Vierailija
26/26 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset