Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka keksi että työpäivä alkaa klo 7?

Vierailija
06.07.2020 |

Mitä järkeä? Yhdeksän kymmenen aikaan olisi parempi.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään voisi ihan hyvin työpäivä alkaa tehtaissa yhdeksältä ja toimistoissa sekä kouluissa kymmeneltä. Teinitenavatkin saisivat nukkua aamuisin vähän pidempään, kun kuitenkin ovat ihan koomassa vielä kahdeksalta.

Tehtaissa kolmivuoro asettaa reunaehtoja. Jos aamuvuoro alkaisi klo 9, niin iltavuoro alkaisi klo 17 ja yövuoro klo 1 joka olisi varsin ikävä alkamisaika työvuorolle ja olisi se kyllä aika myöhäinen päättymisaikakin.

Kaikissa tehtaissa ei kuitenkaan tehdä kolmivuoroa tai edes kahta, mutta niissäkin on usein valtavan aikainen aloitusaika. Samoin esim. raksat yleensä vain päivävuoroa ja seiskasta alkaen. Tietyillä aloilla on vaan jotenkin jämähdetty tiettyyn alkamisaikaan.

Meilläkin on tehtaassa aamuvuoro 6-14 vaikka iltavuoroa (14-22) ei ole tehty ainakaan kymmeneen vuoteen. Olen iltavirkku, mutta kun tuohon nykyiseen arkirytmiin on jo tottunut, niin olisi tosi vaikea siirtyä takaisin edes 8-16, saati sitten 9-17.

Vierailija
42/42 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsen töistä tuolloin. Revi siitä. Menen makoisasti koisimaan koko ihanaksi päiväksi, bunkkeriini jonka ikkunat vuorattu eikä pienikään päivänsäde minua herätä, jotta voin taas klo 19 mennä töihin ja palata kotiin aamu 7.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän