voiko vatsaoireilu johtua "vain" stressistä?
minulla on nyt ehkä viikon ajan ollut vatsa ns kuralla, ei mitään vesiripulia mutta kuralla kuitenkin, erittäin löysää on tuo tavara mitä ulos tulee. Sinänsä ok koska wc:ssä käyntitiheys on pysynyt minulle normaalina eli 1-2x/vrk mutta silti mietityttää.
Olen aina ollut vatsalla reagoija ja jännityskin menee vatsaan ja nyt on työssä niin pahat paikat psyykkisesti että en tiedä miten siellä voin enää olla, huomenna olisi taas työpäivä, to&pe olin sairaslomalla tämän vatsan vuoksi.
Lääkäri ei to-aamuna muuta tehnyt kuin paineli vatsaa ja kysyi sattuuko ja komensi tuleman takaisin jos oikealla alkaa kipuilla, ei muta ja psyykkisen puolen ohitti aivan täysin.
No, tänäaamuna oli taas aivan löysällä vatsa ja lisäksi olen hyvin hyvin väsynyt, silmät ei meinaa pysyä auki vaikka nukuinkin n.9,5h.
En nyt sitten tiedä mitä tehdä, luojan kiitos ti on norm lyhyempi päivä ja ke vapaata mutta silti, jokainen tunti ja päivä työpaikallani tuntuu liialta ja ylivoimaiselta:´´(
Kommentit (6)
Itsekin olen tuollainen mahan kautta stressaaja. Ja sitten, kun sitä alkaa vielä stressaamaan, että miten maha toimii niin soppa on valmis ja siitä tulee kierre. Itse turvaudun monesti maitohappobakteereihin. Suosittelen, että hoidat ne asiat pois päivän järjestyksestä mitkä sinua stressaa ja käyt ulkona kävelylenkillä. Siellä saat tuuletettua pääsi. Tsemppi!
ei ne järjesty muuten kuin työpaikkaa vaihtamalla ja haussa on mutta ei ole tärpännyt. Vaikea pullikoida täysin välinpitämätöntä ja käytännön työstä piittaamatonta/tietämätöntä johtoa vastaan ja sen edessä, evvk linja ja rahat minimissä, piste.
ap
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 09:57"]
Itsekin olen tuollainen mahan kautta stressaaja. Ja sitten, kun sitä alkaa vielä stressaamaan, että miten maha toimii niin soppa on valmis ja siitä tulee kierre. Itse turvaudun monesti maitohappobakteereihin. Suosittelen, että hoidat ne asiat pois päivän järjestyksestä mitkä sinua stressaa ja käyt ulkona kävelylenkillä. Siellä saat tuuletettua pääsi. Tsemppi!
[/quote]
Mä olen samanlainen, jännitin jopa ystäväni häitä ja aamulla piti ravata vessassa useampaan kertaan. Sano lääkärissä tuosta stressistä, katso mitä siihen sanoo. Onnea työnhakuun!
Minä kirjaimellisesti itkin to-aamuan lääkärille oloani ja sitä miten paha olla töissäni on ja en tiedä johtuuko tämä oireilu psyykkisestä puolesta vai onko mulla jokin pöpö. Ja apu oli tuo minkä jo kerroinkin.
ap
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 10:13"]
Mä olen samanlainen, jännitin jopa ystäväni häitä ja aamulla piti ravata vessassa useampaan kertaan. Sano lääkärissä tuosta stressistä, katso mitä siihen sanoo. Onnea työnhakuun!
[/quote]
Voi. Kokeile maitohappobakteeria.