Ekat aikuisiän treffit. Miten maksaminen?
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:16"]
Kutsuja maksaa. Jos liike-elämässä kutsut syömään potentiaalisen bisneskumppanin syömään ja yrität puolittaa laskun, niin juntiksi leimaantuu.
Kutsuja maksaa - aina.
[/quote]
Vähän eri asia. Kutsuja ei maksa. Älä suostu kutsuun jos sinä et ole valmis maksamaan omia kulujasi.
[/quote]
Kutsuja maksaa aina. Jos kutsut kotiisi syömään, niin maksat kaiken. Jos kutsut bisneskumppanin syömään, niin maksat kaiken. Jos kutsut potentiaalisen seurustelukumppanin kahville, niin maksat kaiken. Tämä kuuluu peruskäytöstapoihin, ja henkilö, joka ei tätä noudata on typerä juntti, jonka kutsuihin ei enää vastata. Kutsuttavan ei tarvitse osallistua mihinkään kuluihin.
[/quote]
Eli vertaat seurustelua johonkin bisnekseen? No normaalistihan se on naisille bisnestä. Niinkö sinä toimit kavereidesikin kanssa? Kaverisi kysyy että mennäänkö leffaan ja syömään niin sinä annat siitä laskun?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:24"]
Kutsuja maksaa. Kohteliasta ja sitäpaitsi jos hän päättää tapaamispaikan, ei voi odottaa että toisella on varaa maksaa kuluja.
Itse olen kyllä joutunut maksamaan kahvilla/lasillisella mikä ei sinänsä ole haitannut koska hinta on niin pieni, mutta arvostan jos mies edes tarjoituisi maksamaan, antaisi kohteliaan kuvan hänestä. Voin sitten itse päättää maksanko vai en.
[/quote]
Just. Eli miehellä on vaatimus maksaa ja sinä voit sitten istua perseelläsi ja päättää mitä haluat. Todella järjetöntä touhua.
Jos sinä et tarjoa miehelle niin hän ei saa sinusta hyvää kuvaa.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:24"]
Kutsuja maksaa. Kohteliasta ja sitäpaitsi jos hän päättää tapaamispaikan, ei voi odottaa että toisella on varaa maksaa kuluja.
Itse olen kyllä joutunut maksamaan kahvilla/lasillisella mikä ei sinänsä ole haitannut koska hinta on niin pieni, mutta arvostan jos mies edes tarjoituisi maksamaan, antaisi kohteliaan kuvan hänestä. Voin sitten itse päättää maksanko vai en.
[/quote]
Just. Eli miehellä on vaatimus maksaa ja sinä voit sitten istua perseelläsi ja päättää mitä haluat. Todella järjetöntä touhua.
Jos sinä et tarjoa miehelle niin hän ei saa sinusta hyvää kuvaa.
[/quote]
Kyllä minä tarjoan miehelle jos kutsun hänet syömään tai ulos jonnekin taas vastavuoroisesti, kuuluu hyviin tapoihin.
Minä ottaisin aterian lopussa lompsan esille ja jos mies sanoo maksavansa niin saa maksaa, jollei niin maksan oman osuuteni ilman numeroa.
Toki oletan miehen haluavan maksaa:)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:16"]
Kutsuja maksaa. Jos liike-elämässä kutsut syömään potentiaalisen bisneskumppanin syömään ja yrität puolittaa laskun, niin juntiksi leimaantuu.
Kutsuja maksaa - aina.
[/quote]
Vähän eri asia. Kutsuja ei maksa. Älä suostu kutsuun jos sinä et ole valmis maksamaan omia kulujasi.
[/quote]
Kutsuja maksaa aina. Jos kutsut kotiisi syömään, niin maksat kaiken. Jos kutsut bisneskumppanin syömään, niin maksat kaiken. Jos kutsut potentiaalisen seurustelukumppanin kahville, niin maksat kaiken. Tämä kuuluu peruskäytöstapoihin, ja henkilö, joka ei tätä noudata on typerä juntti, jonka kutsuihin ei enää vastata. Kutsuttavan ei tarvitse osallistua mihinkään kuluihin.
[/quote]
Eli vertaat seurustelua johonkin bisnekseen? No normaalistihan se on naisille bisnestä. Niinkö sinä toimit kavereidesikin kanssa? Kaverisi kysyy että mennäänkö leffaan ja syömään niin sinä annat siitä laskun?
[/quote]
En vertaa, mutta samat peruskäytöstavat toimivat oli kyse treffeistä tai bisneksestä. Kavereiden keskeinen leffailta on eri asia kuin treffit.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:56"]
Minä ottaisin aterian lopussa lompsan esille ja jos mies sanoo maksavansa niin saa maksaa, jollei niin maksan oman osuuteni ilman numeroa.
Toki oletan miehen haluavan maksaa:)
[/quote]
Näin toimitaan! Ei oleteta, että mies maksaa, mutta toivotaan niin, kun kerran treffeille pyytää. Huomaa, että ollaan Suomessa, monessa muussa maassa kukaan ei edes kysyisi mitään tällaista, vaan mies pyytää ulos ja mies maksaa ilman muuta.
En menisi maksulliseen paikkaan treffeille. Ongelman voi kiertaa talla tavoin. Puiston penkki on ilmainen.
Kuka yleensäkään menee ekoilla treffeillä johonkin fine dining -paikkaan tuntikausien illalliselle? Itse olen aina mennyt vain kahville, josta pääsee tarvittaessa nopeasti eroon, jos tyyppi osoittautuu säälittäväksi tapaukseksi eli lassukaksi. Kutsuja on aina maksanut kahvit ja pullat. Jos ei sen vertaa löydy rahaa, niin kannattaa mennä sitten vaikka puiston penkille istumaan.
Nyt pitää taas huomata se yksi mielenkiintoinen piirre: miehet haluavat tasa-arvoa (eli kumpikin maksaa omansa), mutta naiset haluavat erityisoikeuksia sukupuolensa vuoksi (eli miehen pitää maksaa kaikki). Kyse on klassinen esimerkki siitä, millaista tasa-arvoa naiset haluavat: oikeudet tänne kyllä, mutta oikeuksiin liittyvät velvollisuudet ei.
"Kutsuja maksaa" -kommentissa on toki se hieno lausumaton oletus, että mies tekee kaikki aloitteet ja ehdotukset. Näin ollen "kutsuja maksaa" tarkoittaa todellisuudessa "mies maksaa".
Kokemus on opettanut, ettei naisille tarjoamisesta ole mitään hyötyä. Kyse on siis satsauksesta, joka tuottaa vain ja ainoastaan tappiota. Naiseen kannattaakin käyttää rahaa vasta sitten, kun nainen on ensin osoittanut olevansa sen satsauksen arvoinen. Muistan joskus menneisyydessä yhden mimmin olleen kovasti ihmeissään ja suorastaan loukattu, kun en tarjonnut hänelle mitään. No lopulta kävi muista lähteistä ilmi, että kyseinen nainen on lesbo. Hän ei siis alun alkaenkaan ollut minusta kiinnostunut muuna kuin potentiaalisena juttuseurana ja illan kulujen maksajana.
Kun kirjoitan, että "kutsuja maksaa", niin silloin kutsuja todellakin maksaa sukupuolesta riippumatta. Ei tässä ole mitään piilomerkityksiä.
'Kutsuja maksaa' on kyllä ihan normaalien käytöstapojen mukaista. Ja jos kutsuja ei halua maksaa, esittää hän kutsunsa muotoillen sanansa kutsuessaan niin että käy selväksi että kyse on siitä että mennään 'kukin maksaa omansa' -periaatteella.
Eli kannattaa kutsua ensin vaan kahville, eikä mihinkään hienoihin ravintoloihin. Muutenkin on helpompaa, jos seura onkin puuduttavaa. Eikä mikään isomuotoinen ateriointi ole välttämättä helppoa puolivieraan seurassa. Niihin hienompiin paikkoihin voi mennä sitten myöhemmin ja sitten jo tiedetäänkin, miten maksu aiotaan hoitaa.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 12:05"]
Kyllähän tuo melko modernilta kuulostaa omaan korvaan että mies tarjoutuu kaiken maksamaan, mutta nainen alkaa siinä vaiheessa venkoilemaan vastaan, että maksaa oman osuuden, ja pienen kiistelyn jälkeen molemmat hymyilevät kun on sovittu että nainen maksaa sitten joskus tulevaisuudessa.
En todellakaan ottaisi naista, joka maksattaa kaiken minulla ja vastapalvelukseksi tekee ruokaa? Jhuu, sanoisinko että tätäkin palstaa lukiessa voi taas olla onnellinen että on niin itsenäinen kumppani että tienaa rahaa, maksaa asioita JA SILTI tekee ruokaa..
Yksi kaveri joka herkästi maksaa naisille löysi rakkauden naisesta, joka käyttää tätä kyllä häikäilemättömästi hyväkseen, eipä sitä kehtaa kaverille sanoa että älä nyt kaikkea maksa. Mutta kukin taaplaa tyylillään jälleen kerran, jos teillä toimii se että mies maksaa kaiken niin sitten se varmaan maksaa ne? Eipähän seksiä tipu jos ei maksa ;)
[/quote]
Mä veikkaan että aika moni mies taas hyväksyis sen 50-lukulaisen esimerkin mukaisen elämän. Nainen passaa ja kantaa ruokaa ja mies tuo vaan rahat kotiin...
Se maksaa joka pyytää treffeille.
Jos ei lähde treffeille ilman maksua niin . . . pidä huoli että saat rahoilles vastinetta
Jos maksu on hankala, niin miten olisi treffit vaikka kävely- tai pyöräretkellä? :)
Mies maksaa.
Jos ei maksa, niin sitten en jatkais.
En ole persaukinen, mutta tykkään herrasmiehistä. Seuraavat treffit maksaisin mä, mutta ekoilla maksaa mies kaiken.
Riippuu siitä mitä haluat suhteelta jatkossakin: piipittää, että miehen kuuluu hoitaa raha-asiat ja maksaa myös kampaajakäynnit, kynsilakat ja uudet verhot (silloin hän myös sanoo stopin, kun rahahanat on kiinni) vai
oletko itsenäinen ihminen, joka tahtoo hoitaa ihan itse tampaxinsa ja bensalaskunsa.
Sopivasti kohtelias ja vanhanaikainen herrasmies maksaa daaminsa päivällisen treffeillä ja avaa ovet, mutta samaan aikaan sopivasti vanhanaikainen nainen laittaa ruuat valmiiksi, kun Mies tulee töistä.
Meillä toimii selainen patavanha perinteinen järjestys 50-luvulta. Mies on maksaja, kun rouvalle hankitaan ylellistä ja ihanaa. Minä palvelen ja palvon työstä väsynyttä siippaa tuomalla ruuan nenän eteen ja antamalla nukkua aamulla pitkään.
Jos mennään kahville, niin voi mennä sen verran ajoissa että tilaa oman kahvinsa ennen kuin mies tulee. Jos sieltä tehdään jatkosuunnitelmia, mennään vaikka kaljalle voi heittää että mä tarjoon nää, tarjoo sä vaikka ensi kerralla. Saa sopivasti sanottua samalla että kiinnostaisi nähä toistekin =)
Jos treffeille pyytäjä on pyytänyt esim elokuviin, sanoisin että pyytäjä maksaa. Eli jos sinä ehdotat että lähette jotain katsomaan, niin sinä hankit liput. MIes voi sitten vaikka osta aoheistuotteet, popparit ja limun jos haluaa jtn tarjoa.
Ravintolassa varaudut maksamaan omat, mutta tietysti voit odottaa kun tarjoi,lija kysyy että maksetaanko samasta että mitä mies vastaa. Ja sitten päätät itse että haluatko jatkaa treffailua jos mies ekoilla treffeillä haluaa että maksat itse omat ruuat =)