Osaako täällä joku neuvoa super työttömyyskassa
Ja keikkatyö. Miten vaikuttaa tehty työ ansiopäivärahaan? Palkka maksetaan 15.8 ja silloin olen jo aloittanut työt muualla ja ollut siellä jo muutaman viikon. Vaikuttaako tuo keikkatyö palkka siinä tilanteessa tukeen?
Kommentit (10)
Tietenkin keikkatyön palkka vaikuttaa tukeen! Palkanmaksupäivällä ei ole merkitystä, vaan sillä, miltä ajalta tuo palkka on. Vai oletitko, että voit saada täyden tuen ja yli 500 e/kk palkkaa?
Siksipä kysyn täällä, jos jollain olisi tietoa tai omaa kokemusta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin keikkatyön palkka vaikuttaa tukeen! Palkanmaksupäivällä ei ole merkitystä, vaan sillä, miltä ajalta tuo palkka on. Vai oletitko, että voit saada täyden tuen ja yli 500 e/kk palkkaa?
Liiton sivuilla juuri lukee, että maksupäivä vaikuttaa, ei se, milloin on tehnyt työn.
Palkanmaksupäivä vaikuttaa ko. ajanjakson tukeen. Eli jos haet tukea ajanjaksolta johon 15.8 kuuluu.
300 € saa tienata ilman, että se vaikuttaa tukiin. Ansiosidonnainen maksetaan 4vk jaksoissa ja jos on töitä sinä aikana, niin palkkalaskelma liittoon päivärahahakemuksen mukana, jossa sovitellaan päiväraha
työtulojen mukaisesti. Näin minulla.
Vierailija kirjoitti:
300 € saa tienata ilman, että se vaikuttaa tukiin. Ansiosidonnainen maksetaan 4vk jaksoissa ja jos on töitä sinä aikana, niin palkkalaskelma liittoon päivärahahakemuksen mukana, jossa sovitellaan päiväraha
työtulojen mukaisesti. Näin minulla.
Raja on tällä hetkellä 500e, ei 300e. Ja tuo summa otetaan huomioon siinä jaksossa, missä se on maksettu.
Eli vaikka tekisin täydet tunnit kahden viikon ajalla, mutta palkka maksetaan vasta kun olen jo aloittanut työn muualla, saan täyden tuen noilta kahdelta viikolta, jotka olen ollut työttömänä, tehden kuitenkin työtä???
Vaikuttaako työttömyysajalla maksetut lomarahat, sekä lisät, edelliseltä työsopimukselta työttömyysrahaan?
kysy liitosta. saat jonottaa puhelinpalvelussa pari tuntia, jos vastaavat ollenkaan. siinäpä hyvä palvelu.